Waarom geen mid-end all-in-ones?

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zat me af te vragen: waarom zijn er geen higher-end all-in-ones?
Bedrijven als Samsung en Sony hebben wel all-in-ones maar Onkyo en Yamaha volgens mij niet terwijl er toch genoeg vraag naar is.

Als je dan toch voor twee apparaten ontwerpt, is het dan niet handiger de versterker in een eigen behuizing te plaatsen en alle 'smart' elektronica in een tweede behuizing?
De versterker wordt mogelijk (te) warm en de elektronica wil je waarschijnlijk vaker updaten dan de versterker.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Daarom: Receiver/versterker plus MacMini/NUC/Random-ass mediaplayer. Desnoods nog een blu-ray speler er bij voor de heb. Dit is niet voor niets de keuze van 95% van de audioviduele liefhebber :)

Hoewel dit dan weer niet all-in-one is, is dit precies wat je zegt, slimmer.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 12:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Wat bedoel je met all-in-ones? Home cinema, hifiset, iets als een b&w zappelin?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Olaf van der Spek
  • Niet online
BD/DVD + receiver zeg maar, geïntegreerde speakers is weer een stap te ver.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Blijkbaar is er niet genoeg vraag naar, anders zouden ze er wel zijn. Volgens mij zijn er wel minisetjes te koop die aan je eisen voldoen en die zijn er ook in de betere klassen te verkrijgen, de minisets dan, of die dan met DVD/BD komen weet ik niet.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Exphy schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:57:
Blijkbaar is er niet genoeg vraag naar, anders zouden ze er wel zijn.
Dat is niet per se waar.
Sowieso is er volgens mij genoeg vraag naar all-in-ones als je kijkt wat Samsung etc verkopen.

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:17
Je kunt toch gewoon een losse versterker en een bluray speler kopen? Ik snap je probleem niet echt...

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Yamaha MCR-755 microsetje met speakers dan wel. Bluray, DLNA € 400,- Maar zoek je nou zoiets? Of ik begrijp je vraag niet helemaal, je zoekt higher end all in one, maar de smart elektronica in een 2e behuizing.. All in two :)

NRG

Verwijderd

Naim en linn hebben ze o.a. High end in compacte behuizing. Ga maar eens zoeken.... Teac heeft ook leuke oplossingen.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 12:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Met geintegreerde BluRay zijn er erg weinig inderdaad. Denk dat het ermee te maken heeft dat er gewoon minder DVD en BR wordt gekeken omdat streaming video flink op komt. Zonder video is er opeens wél veel keus.

Daarnaast heb je natuurlijk Harman Kardon BDS280/580 , Pioneer met de VSX-S510/BDP170 combi (wel twee apparaten maar toch compact). Zelf een paar mooie speakers bij zoeken, die zijn toch het belangrijkst voor de ervaring, en klaar ben je.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:35

DjVe

Hatsaflats!

Ik geef mr. paaJ gelijk. De markt vraagt niet meer om all-in-one setjes met video erin, omdat het gros van de consument nu wel een smart TV/mediastreamer heeft die 90% van de tijd gebruikt worden tegenover het afspelen van een schijfje. Als je nu bijvoorbeeld kijkt naar de grote betere merken, zie je een behoorlijke verschuiving richting naar audio streamen (Spotify connect, Airplay, Blutooth, ect)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DjVe schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:23:
Als je nu bijvoorbeeld kijkt naar de grote betere merken, zie je een behoorlijke verschuiving richting naar audio streamen (Spotify connect, Airplay, Blutooth, ect)
Dat klopt. Daarbij vraag ik me dan wel weer af hoelang dat goed blijft werken. Smart TVs zijn vaak al binnen -1, 0, 1 of 3 jaar achterhaald, de software wordt zelden geupdate en is regelmatig traag en gebruiksonvriendelijk.
Pagina: 1