Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 23:48
Ben toe aan wat nieuws, heb nu Nexus 5, de 6 wordt veel te duur, dus zoeken.

Batterij MOET vervangbaar zijn, er MOET SD slot in zitten, liefst 128GB capaciteit, IPS scherm (min. 720P) en 4G zeer gewenst. Bovendien moet de camera goed presteren bij weinig licht, zoals bijvoorbeeld 's avonds in het verkeer. Mag maximaal 300 euri kosten.

Lumia 640 4G: lekker voordelig, maar op papier niet zo'n geweldige camera

Lumia 640 XL: lekker groot scherm, betere camera (f2.0), 5 mp frontcamera, lagere pixel dichtheid, forse accu

Lumia 830: 16GB ROM, wireless charging, MOOI design.... optical image stabilisation, duurste van de 3 Lumia's

Alle drie Lumia's Snapdragon 400, toch wat beknepen heb ik 't idee, en maar 1GB RAM en 8 GB ROM, wel uitbreidbaar tot 128 GB.

Dan de Xperia M4 Aqua, 64 bits snapdragon 615, 2GB/8GB, max 128 GB, waterdicht, maar geen wireless of magnetic charging, wel goede camera (f2.0) met Exmor RS sensor, digitale video stabilisatie en prima IPS scherm.

Ik kom dus van Nexus 5, en wat me vooral is tegengevallen is het gemis van een SD slot, en de zéér matige camera prestaties. Dat aangaande neig ik sterk naar de Xperia M4 Aqua, maar de Lumia's 640 en 640 XL zijn wel erg aantrekkelijk geprijsd, de 640 is maar liefst dik 100 euri goedkoper, maar krijg ik er spijt van als ik deze koop ipv de Xperia M4?

:?

[ Voor 1% gewijzigd door dirkhimself op 30-04-2015 19:49 . Reden: typo ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Je kunt op zeker spelen of wat gokken.
Op zeker: Koop de Sony, bekent om de goede camera's, Android ken je ook.
Gokken: Koop de 640 en bevalt hij niet, neem dan het 50 Euro verlies die je kwijt bent om hem 2dehands te verkopen tov nieuw, en ben je een ervaring rijker, bevalt hij wel heb je 100 Euro uitgespaard en ben je een ervaring rijker..

• dirkhimself
swhnld schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:33:
Je kunt op zeker spelen of wat gokken.
Op zeker: Koop de Sony, bekent om de goede camera's, Android ken je ook.
Gokken: Koop de 640 en bevalt hij niet, neem dan het 50 Euro verlies die je kwijt bent om hem 2dehands te verkopen tov nieuw, en ben je een ervaring rijker, bevalt hij wel heb je 100 Euro uitgespaard en ben je een ervaring rijker..
Gokkie misschien niet zo'n gek idee. Kan ik meteen even aan Windows Phone snuffelen.

En bevalt ie niet, gaat ie naar moe... *O*

Valt de resolutie op de 640 XL trouwens erg tegen, of is het leefbaar?

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:12
Vergeet niet dat je van een Snapdragon 800 naar een 615 of 400 gaat en dat dit dus qua performance ook een pak minder is... Ook ga je van een Full HD scherm naar een 720p scherm en heb je geen camera met optische beeld stabilisatie meer. Dat zijn toch wel dingen vind ik....

Ik heb echter ook een Nexus 5 en overweeg ook een Lumia 640. Als Android gebruiker ben ik een beetje huiverig voor Windows Phone, maar mocht je toch de overstap maken dan ben ik benieuwd naar je ervaring.

[ Voor 18% gewijzigd door Jassy op 30-04-2015 21:47 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb de 830 en merk dat die processor en die 1gig ram geen grote belemmeringen vormen. Alleen als je veel zware games speelt moet je nadenken of het is wat je zoekt. Heb deze nu 3 maanden en hij is nog zo soepel als toen en heb nog geen enkele vastloper gehad.

• dirkhimself
SuikerBrood schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:47:
Ik heb de 830 en merk dat die processor en die 1gig ram geen grote belemmeringen vormen. Alleen als je veel zware games speelt moet je nadenken of het is wat je zoekt. Heb deze nu 3 maanden en hij is nog zo soepel als toen en heb nog geen enkele vastloper gehad.
640's hebben ook maar 8 GB ROM, en geen 16 zoals de 830, maakt dat verschil voor de vlotte werking vh geheel?

Als ik moet kiezen tussen de 640 en de 640 XL, zou ik voor de XL willen gaan ivm de betere camera en het grotere scherm, maar de resolutie is wel erg laag voor een 5,5" scherm, nietwaar?

[ Voor 16% gewijzigd door dirkhimself op 30-04-2015 21:50 ]

• SuikerBrood
dirkhimself schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:48:
[...]

640's hebben ook maar 8 GB ROM, en geen 16 zoals de 830, maakt dat verschil voor de vlotte werking vh geheel?
Ik kan er niet goed over oordelen aangezien ik geen highend Android heb gehad. Maar vergeleken met de midrange Androids is het echt meer dan soepel. Qua snelheid hoef je je geen zorgen te maken over Windows Phone, totdat je zware games gaat spelen.

• dirkhimself
SuikerBrood schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:50:
[...]

Ik kan er niet goed over oordelen aangezien ik geen highend Android heb gehad. Maar vergeleken met de midrange Androids is het echt meer dan soepel. Qua snelheid hoef je je geen zorgen te maken over Windows Phone, totdat je zware games gaat spelen.
Zware games speel ik niet, maar wel vaak video opnemen, soms ook voor langere tijd, en ook regelmatig meerdere apps tegelijkertijd, bijv flitsmeister, navi, agenda e.d., geeft dat problemen?

Verwijderd

Ik zou bij de sony je wel even verdiepen in de bouwkwaliteit van het toestel. Of de telefoon wel überhaupt een intern frame heeft. Want dat is bij niet alle moderne toestellen het geval.

[YouTube: http://youtu.be/0hSWoSU6kaw]
[YouTube: http://youtu.be/ZTHlEotB_d4]
Radar over de Z1

De consumentenBond

[YouTube: http://youtu.be/lFCncfcK3HY]
Radar over de nieuwere z3

• SuikerBrood
dirkhimself schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:52:
[...]

Zware games speel ik niet, maar wel vaak video opnemen, soms ook voor langere tijd, en ook regelmatig meerdere apps tegelijkertijd, bijv flitsmeister, navi, agenda e.d., geeft dat problemen?
Nee, al heb ik wel eens gehoord dat flitsapps en de navigatie niet echt fijn samengaan. Maar dat moet je even aan een expert vragen, want ik gebruik het niet.

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ik heb op dit moment een Sony Xperia Z (de eerste) en zit ook te twijfelen over de M4.

Ik wil graag waterdicht blijven (life-saver), een SD-slot hebben. En op dit moment vind ik de Xperia Z3 icm een abonnement zwaar overprijst.

Ik moet wel 1 opmerking maken: de Sony camera's zijn goed, de software is vaak erg matig. Langzaam, en de plaatjes worden enorm gecropt om de bestanden klein te houden.

Maar goed, toch verder op de Xperia M4 en wachten op meer betrouwbare benchmark stats. Ik ben benieuwd of dit wel een goede keuze is om van altijd premium toestellen te hebben gehad, een step-down te doen.

Maar aan alle andere wensen/vereisten voldoet de M4. Behalve dan de chipset...

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-11 08:18
Je zou eventueel ook nog de Lumia 735 kunnen overwegen. Net even andere specs als de 830, maar stukje goedkoper. Maakt wel prima foto's, ook bij matig licht, draait prima, en heeft goeie accuduur (ik doe minstens twee dagen met accu, bij normaal gebruik). Kreeg hier op Tweakers goeie review, ook.

Ook al paar keer zonder schade laten vallen trouwens, maar dat kan mazzel zijn :P

[ Voor 23% gewijzigd door Twam op 09-05-2015 08:51 ]

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 08:13
De 830 is een fancy telefoon voor de matige gebruiker, als jij de spier ballen van een sd800 niet nodig hebt maar wel waarde hecht aan looks en een goede camera dan zit je daar goed. Het is een luxe midranger en daar betaal je wel voor.

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
De Lumia 640 kan ook goedkoper door bij Coolblue te gaan voor een maandelijks opzegbaar abonnement van Ben. Dan kom je op dit moment op de volgende prijs (toestel + aansluitkosten + 1 maand abonnement) 116+9.95+4.50 = 130,45
Of de Lumia 735 kan ook met deze truc bij Coolblue voor 154,45

Als je dat dan ook nog eens combineert met een 5 euro kortingscoupon die hier op het forum (vooral aan het eind van de maand) best vaak langs komt en ook nog met cashback van ippies wordt het helemaal aantrekkelijk.

Overigens moet je dan niet vergeten dan gelijk weer je abonnement op te zeggen ;) anders kost het je iets meer.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

job89 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:54:
De Lumia 640 kan ook goedkoper door bij Coolblue te gaan voor een maandelijks opzegbaar abonnement van Ben. Dan kom je op dit moment op de volgende prijs (toestel + aansluitkosten + 1 maand abonnement) 116+9.95+4.50 = 130,45
Of de Lumia 735 kan ook met deze truc bij Coolblue voor 154,45

Als je dat dan ook nog eens combineert met een 5 euro kortingscoupon die hier op het forum (vooral aan het eind van de maand) best vaak langs komt en ook nog met cashback van ippies wordt het helemaal aantrekkelijk.

Overigens moet je dan niet vergeten dan gelijk weer je abonnement op te zeggen ;) anders kost het je iets meer.
Leuke truc, maar zit je dan niet met een toestel met sim lock?

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• job89
  • Laatst online: 10-01 09:07
Nee dan heb je geen last met simlock. Ik heb het zelf gedaan met de moto e 4g toen hij nog voordeliger was.

• ErwinJ
  • Laatst online: 11-11 12:33
Ik zou 50,- meer uitgeven en voor de Lumia 930 gaan, heb je bijna alles wat je wilt hebben behalve de 128gb uitbreiding en SD kaart.
Maar ik vraag me af of je dat echt nodig hebt met de geweldige integratie van Onedrive op de lumia en nu ook dropbox.

en met een beetje geluk kun je deze misschien ook nog wel voor 300,- uithalen.

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 21:34

kevin33

Welkom in Utopia.

ErwinJ schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:28:
Ik zou 50,- meer uitgeven en voor de Lumia 930 gaan, heb je bijna alles wat je wilt hebben behalve de 128gb uitbreiding en SD kaart.
Maar ik vraag me af of je dat echt nodig hebt met de geweldige integratie van Onedrive op de lumia en nu ook dropbox.

en met een beetje geluk kun je deze misschien ook nog wel voor 300,- uithalen.
Is de accu daarvan verwisselbaar?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• ErwinJ
  • Laatst online: 11-11 12:33
kevin33 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:33:
[...]

Is de accu daarvan verwisselbaar?
Ja als je hem openmaakt, maar eigenlijk niet.

Maar op youtube staan genoeg filmpjes hoe dit makkelijk te doen.

Maar waarom zou je dit willen ? De enige reden die ik me kan bedenken is dat je ruim langer wilt doen met je telefoon dan 2 jaar.
Ik heb de 930 nu een jaar en de accu duur is nog niks veranderd, deze word door de updates van WP steeds verbeterd.
Pagina: 1