Wie heeft er ervaring met maken van een font van zijn eigen handschrift. Lijkt me wel geinig voor cds en mijn website.
LOL, maar dit is echt een serieuze vraag hoor.Op zondag 17 juni 2001 00:49 schreef GODZILLA2001 het volgende:
en strafwerk
Verwijderd
ik heb het een xtje zelf gedaan; het alfabet van mijn handschrift ingescand, alle letters in een apart bitmapje zetten (fucking veel werk
) en daarna met een freeware fontmakertje omgezet naar vector lettertype.
was wel lachen, maar of je het nou echt als handschrift kon gebruiken, nee
Nee is ook niet bedoeling, maar het lijkt me wel grappig voor op de site en op cd's.Op zondag 17 juni 2001 11:30 schreef Kage het volgende:
Sjefke, ik heb het een keer gedaan, helaas is mijn handschrift toen verloren gegaan met een crash dus moet het weer een keer doen. Maar CorelDraw (*IEKS*) heeft die mogelijkheid. Dat je dus letter voor letter je eigen alfabet bij elkaar freubelt. Zullen vast wel meer paketten zijn maar ik heb het toen met CorelDraw gedaan omdat ik die tip van iemand kreeg, ging ook aardig easy.
Thanks, nou dat zal dan wel een middagje werk worden, maar het lijkt me wel geinigOp zondag 17 juni 2001 13:13 schreef OzBoz het volgende:
Sjefke, ik heb het een keer gedaan, helaas is mijn handschrift toen verloren gegaan met een crash dus moet het weer een keer doen. Maar CorelDraw (*IEKS*) heeft die mogelijkheid. Dat je dus letter voor letter je eigen alfabet bij elkaar freubelt. Zullen vast wel meer paketten zijn maar ik heb het toen met CorelDraw gedaan omdat ik die tip van iemand kreeg, ging ook aardig easy.
Gaat vrij vlot, gewoon een goede scan hebben van je handschrift. Het exacte recept heb ik niet meer voor je omdat het echt een jaar of 4 geleden is geweest dat ik het heb gedaan.Op zondag 17 juni 2001 13:15 schreef sjef hoelenpapers het volgende:
[..]
Thanks, nou dat zal dan wel een middagje werk worden, maar het lijkt me wel geinig
moet met een tablet toch makkelijker gaan lijkt me ? ken je niet iemand waarvan je er even een kan lenen ?
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Nee helaas niet. Ik ga dan toch maar voor de "scan je eigen handschrift in"- methode.Op zondag 17 juni 2001 15:05 schreef sanderb het volgende:
moet met een tablet toch makkelijker gaan lijkt me ? ken je niet iemand waarvan je er even een kan lenen ?
Verwijderd
Ik heb het een keer in de "computeridee" gelezen. weet niet welke trouwens, volgens mij 2 a 3 nummer terug.
Effe reclame maken
:
Een vriend van me heeft een tooltje gemaakt genaamd Font Creator. Ik gebruik 'm zelf ook, en ben er bijzonder tevreden over. Hij is hier te vinden.
Overigens kun je bij tucows, zdnet etc ook van deze tools vinden.
Een vriend van me heeft een tooltje gemaakt genaamd Font Creator. Ik gebruik 'm zelf ook, en ben er bijzonder tevreden over. Hij is hier te vinden.
Overigens kun je bij tucows, zdnet etc ook van deze tools vinden.
Doe maar gek, da's gewoon genoeg
Verwijderd
Welke Tweaker annex computergebruiker heeft er
dan een handschrift dat er een beetje uitziet?!
Ik dus anders zou ik dus ook niet doen. Maar in iig idereen bedankt voor de tips. ik zal hopelijk binnenkort mijn font kunnen laten zien!Op maandag 18 juni 2001 13:03 schreef THCdeMatthijs het volgende:
Welke Tweaker annex computergebruiker heeft er
Verwijderd
Alleen oppassen dat dan mensen je handschrift niet gaan vervalsen. Je kan wel lachen, maar dat meen ik serieus. Denk eens aan al die mensen die nu opeens handtekeningen hebben van de enige Sjef! Nee, serieus, handtekeningen en handschriften in digitaal formaat kunnen goed misbruikt worden...Op maandag 18 juni 2001 17:44 schreef sjef hoelenpapers het volgende:
[..]
Ik dus anders zou ik dus ook niet doen. Maar in iig idereen bedankt voor de tips. ik zal hopelijk binnenkort mijn font kunnen laten zien!
Ja, daar had ik ook al aangedacht, maar ik denk dat wel mee zal vallen. Aangezien het toch neit mijn echte handschrift wordt, maar een variant erop, ivm al die losse en vaste letters, dus een blokletter-achtige fontje dnek ik.Op dinsdag 19 juni 2001 08:54 schreef BlaxLash het volgende:
[..]
Alleen oppassen dat dan mensen je handschrift niet gaan vervalsen. Je kan wel lachen, maar dat meen ik serieus. Denk eens aan al die mensen die nu opeens handtekeningen hebben van de enige Sjef! Nee, serieus, handtekeningen en handschriften in digitaal formaat kunnen goed misbruikt worden...
Pagina: 1