Ik wil jullie iets voorleggen wat ik niet helemaal begrijp: Ik woon en werk op dit moment in Frankrijk en bouw zodoende geen AOW meer op in Nederland. Ieder jaar dat ik niet in Nederland werk verlies ik op die manier 2% van mijn uiteindelijke AOW uitkering. Nu heb ik contact opgenomen met de Sociale Verzekerings Bank (SVB) om te kijken om me vrijwillig te verzekeren bij de Nederlandse overheid, maar dit zou zo'n 5100 euro per jaar gaan kosten. Een AOW uitkering is op dit moment zo'n 1000 euro per maand, dus 2% is slechts zo'n 20 euro per maand. Om die 5100 euro terug te verdienen moet is dus zo'n 88 jaar worden voordat deze investering begint te renderen.
. Mocht ik tegen die tijd nog samenwonen of getrouwd zijn dan duurt dit nog langer, aangezien de AOW dan lager is.
Dit is toch een heel slechte aanbieding, of zie ik hier iets over het hoofd? Waarom zou je dit ooit doen?
Op deze manier kan je beter het geld zelf apart zetten. Ik snap niet helemaal waarom ze dit zo verschrikkelijk duur en onrendabel maken.
Bedankt voor jullie inzichten!

Dit is toch een heel slechte aanbieding, of zie ik hier iets over het hoofd? Waarom zou je dit ooit doen?

Bedankt voor jullie inzichten!