"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Dit kreeg ik in mijn mail boxUPC NEDERLAND INTRODUCEERT KWALITEITSMETER VOOR INTERNET
Amsterdam, 14 juni 2001 - UPC Nederland introduceert vandaag, na een
testperiode, als eerste internetprovider in Nederland een kwaliteitsmeter
voor haar klanten. Met deze meter kunt u als klant van de UPC internetdienst
chello via de afgeschermde chello-portal de snelheid van uw verbinding
binnen het UPC-netwerk zien. De UPC kwaliteitsmeter is gevalideerd en
goedgekeurd dooreen onafhankelijke instantie, de Universiteit van Gent
(Belgie).
Aan de hand van de meetresultaten van klanten kan UPC Nederland vaststellen
waar eventuele verbeteringen in het netwerk nodig zijn.
Op basis van de meetresultaten van het UPC Prestatie meetinstrument stelt
UPC maandelijks per 'hub' (wijkknooppunt) vast of de klanten voor een
korting van NLG 15,- in aanmerking komen. Klanten binnen een hub komen voor
een korting in aanmerking indien de gemiddelde tijd die nodig is om een
bestand van 1MB en een bestand van 5 MB te downloaden, gemeten binnen die
hub van het UPC netwerk, langer duurt dan 1 minuut respectievelijk 4,5
minuten. Gemeten wordt over een periode van een kalendermaand. Een nadere
uitleg omtrent het Garantieplan en de meettool vindt u op
http://www.upc.nl/garantieplan. Een directe link naar de testserver
vindt u op de support pagina van de chello portal:
http://subscriber.chello.nl/support/ . De testtool is alleen bedoeld en
toegankelijk voor chello klanten. Misbruik van de tool zal door UPC
worden tegengegaan. UPC behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te
brengen.
Tot 1 mei werd voor het vaststellen van probleemgebieden gebruik gemaakt van
de COAX modemtester. Met terugwerkende kracht zal vanaf 1 mei de
kwaliteitsmeter van UPC bepalend zijn voor het vaststellen van
probleemgebieden.
Wij vertrouwen erop, u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groeten,
UPC Nederland
Zien jullie ergens op die site die "meter"
Als je een paar dagen off-line bent kan dat adres dus aan een ander toegewezen worden.
De lease verloopt dan, dus 't adres is vrij gegeven. Als je dan terug komt, kun je een ander adres hebben.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Ik vind het niet erg, eerder vreemd. Waarom plots een heel ander IP adres!Op zondag 17 juni 2001 00:51 schreef deadinspace het volgende:
Waarom zou je geen nieuw IP krijgen? Chello belooft geen static IPs ofzo, hoor.
http://test.net.upc.nl/ misschien?Op zondag 17 juni 2001 02:33 schreef BAZZA het volgende:
Zien jullie ergens op die site die "meter"
Verwijderd
Nu doet ie het eindelijkOp zondag 17 juni 2001 11:29 schreef jelmervos het volgende:
[..]
http://test.net.upc.nl/ misschien?
Zou ik toch eigenlijk niet echt fijn vinden, moet ik aan iedereen nieuwe ip gaan doorgeven en alles gaan veranderenOp zondag 17 juni 2001 11:41 schreef SickBastard het volgende:
Ik heb het ook gehad, maar dan met zeelandnet, van 212.BLA naar 62.238.67.171
Idd, is best irri. Maar kan ook voordelen hebben hoor.Op zondag 17 juni 2001 16:29 schreef Bobbert het volgende:
[..]
Zou ik toch eigenlijk niet echt fijn vinden, moet ik aan iedereen nieuwe ip gaan doorgeven en alles gaan veranderen
Weet iemand waarom ze dit doen?
Zoals, met een schone lei beginnenOp zondag 17 juni 2001 23:59 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Maar kan ook voordelen hebben hoor.
Ik heb hetzelfde als jou, heb nu ook een 62.163 ip.Op zondag 17 juni 2001 23:59 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Idd, is best irri. Maar kan ook voordelen hebben hoor.
Weet iemand waarom ze dit doen?
Ik heb het aan profje gevraagd, die zei dat dat de dhcpserver geen ip's meer had, en dat ie de nieuwe voorraad aanbreekt
Niet boos worden als het niet zo is...
Verwijderd
woon hier in omgeving leeuwarden.
dan was het wer 15 min weg en daarna had ik weer even 30 minuten internet.
heel raar.
Ik heb nog steeds dezelfde ip adres.
Ze hebben met de frequenties gerommeld, en iedereen van de DHCP server afgeschopt om iedereen opnieuw in te delen, MAC-adres en IP hebben ze nu gekoppeld. Om de Chello-piraterij te stoppen. (tenminste dat is mijn vermoeden)
/dev/null
Verwijderd
Je kan ook een ander ipadres krijgen op het moment dat iemand anders jouw ipnummer (in plaats van dit op automatisch zetten) vast invoeren. Het kan dan gebeuren dat bij het verlopen van jouw lease, de dhcpserver een 'not acknoledgement' moet geven. Dit kan je oplossen door je ipconfiguratie vrij te geven en te vernieuwen. Je krijgt in dit geval meestal ook een nieuw ipadres.
Er zijn mischien nog meer oorzaken voor het verkrijgen van een ipadres, maar 1 ding is zeker... je krijgt nooit 'zomaar' een nieuw ipadres, en het komt ook bijna nooit voor
Goh en dan vinden ze het vreemd dat je zo boos bent aan de telefoon, rotvolk..Op maandag 18 juni 2001 15:18 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ik woon in de vossenparkwijk in Leeuwarden en heb na 2 dagen storing ook een nieuw IP gekregen. Terwijl mijn server dag en nacht online is, kicken ze zomaar je verbinding eraf, en vervogels 2 dagen 4 knipperende rode LED's op mijn Terayon modem.
Ze hebben met de frequenties gerommeld, en iedereen van de DHCP server afgeschopt om iedereen opnieuw in te delen, MAC-adres en IP hebben ze nu gekoppeld. Om de Chello-piraterij te stoppen. (tenminste dat is mijn vermoeden)
Verwijderd
--------
Ik woon in de vossenparkwijk in Leeuwarden en heb na 2 dagen storing ook een nieuw IP gekregen. Terwijl mijn server dag en nacht online is, kicken ze zomaar je verbinding eraf, en vervogels 2 dagen 4 knipperende rode LED's op mijn Terayon modem.
-------
Deze problemen hebben met onderstaand verhaal te maken (bron: statuspagina chello.nl). Uiteraard zijn hier de nodige werkzaamheden/problemen bij gekomen. Uiteindelijk moet alles hiervan beter worden, dus lees het garantieplan van UPC en geen UPC de ruimte om dingen in orde te maken (al valt het soms niet meer
--------
Nieuw klantinformatiesysteem
In de komende periode zal UPC/chello gebruik gaan maken van een nieuw klantinformatiesysteem in de regio Friesland, waardoor wij onze klanten beter van dienst kunnen zijn. Tijdens het omschakelen naar dit nieuwe systeem bestaat er een kleine kans dat de chello-dienstverlening tijdelijk onderbroken wordt. Voor het einde van dit jaar worden ook de andere regio's overgezet. Wij proberen de eventuele overlast voor u zoveel mogelijk te beperken.
daar heb je gelijk inOp zondag 17 juni 2001 00:51 schreef deadinspace het volgende:
Waarom zou je geen nieuw IP krijgen? Chello belooft geen static IPs ofzo, hoor.
maar i kvind het ook wel gek, want ook de eerste 2 cijfers worden ook veranderd
'vroeger' was het zo dat je aan het IP kon zien, in welk gebied dat IP zat (door middel van de eerste 2 cijfers)
213.46.xx.xx was Flevoland, 212.187.xx.xx Eindhoven,Helmond,Nijmegen en omg. 213.93.xx.xx Gelderland, 24.132?.xx.xx Amsterdam, 62.163.xx.xx Rotterdam
maar ik heb gemertk dat de laatste tijd dit helemaal niet meer zo is, IP's zitten maar een beetje her en der verspreid, waarom zou dat dan weer zijn
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
vandaar dat sommige gebieden buiten R'dam ook 62.163.xx.xx hebben, dan zou het inderdaad een nieuwe server kunnen zijnOp maandag 18 juni 2001 00:21 schreef -= MaZe =- het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde als jou, heb nu ook een 62.163 ip.
Ik heb het aan profje gevraagd, die zei dat dat de dhcpserver geen ip's meer had, en dat ie de nieuwe voorraad aanbreekt
Niet boos worden als het niet zo is...
IP's zijn dan dus niet aan een gebied gekoppeld, maar dat komt gewoon omdat in zo'n gebied toendertijd Chello is geintroduceerd, dus dan neemt bijna iedereen het tegelijk
GROF HE?
/dev/null
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Dat is dus blah, dat is misschien HEEEEEL erg in het begin geweest, toen bepaalde providers nog maar in 1 plaats zaten.Op dinsdag 19 juni 2001 16:19 schreef dreeke het volgende:
[..]
daar heb je gelijk in
'vroeger' was het zo dat je aan het IP kon zien, in welk gebied dat IP zat (door middel van de eerste 2 cijfers)
213.46.xx.xx was Flevoland, 212.187.xx.xx Eindhoven,Helmond,Nijmegen en omg. 213.93.xx.xx Gelderland, 24.132?.xx.xx Amsterdam, 62.163.xx.xx Rotterdam
maar ik heb gemertk dat de laatste tijd dit helemaal niet meer zo is, IP's zitten maar een beetje her en der verspreid, waarom zou dat dan weer zijn
Voorbeeld, Planet Internet, heeft al jaren de 195.121 range, en de mensen die daarmee inbellen zitten niet alleen in Amersfoort ofzo hoor.
Verder is dat dus ook zo met @home, chello en elke andere provider.
Heb je het wel eens gecontroleerd, doe maar eensOp vrijdag 22 juni 2001 15:18 schreef XTracer het volgende:
[..]
Verder is dat dus ook zo met @home, chello en elke andere provider.
Verwijderd
het heeft niets te maken met de eerste 2 cijfers, kijk maar op www.ipindex.net dan kun je het zien, want ik HAD eerst 213.46 en woon in Buitenpost en een vriend van mij had 212.187 dus maakt niks uit, heeft te maken met oude en nieuwe netwerk.Op dinsdag 19 juni 2001 16:19 schreef dreeke het volgende:
[..]
daar heb je gelijk in
Maar dat ging een stuk sneller dan bij mij.
Verwijderd
Dit is onzin. Wij veroorzaken nooit opzettelijk storingen. als men 4 rode knipperende lampjes krijgt is er iets misgegaan met de migratie naar het nieuwe systeem waarin we gaan werken. alle andere storingen hebben hier geen toepassing op.Op donderdag 21 juni 2001 21:00 schreef I_Stealth_I het volgende:
Vanmiddag was de chello monteur bij mij thuis, om die achterlijke telefonie doos te verplaatsen. Toen we het even over die storing hadden, vertelde hij mij, dat die storing een opzettelijke aktie was van UPC om een indruk te krijgen van het aantal illegale Chello gebruikers. Door de storing hoopte men, dat een heleboel mensen gingen reageren op het 0900-nummer, en zo te kijken of men een legale of illegale klant was.
GROF HE?
Oud Tebecai gebied.
Eerst 213.46. etc en nu 62,163,150
Wazig allemaal. Als er hiero ADSL komt dan weet ik het wel
Verwijderd
/edit
en ik neem binnekort of ADSL of Cistron
Verwijderd
62.108.0.0 t/m 62.108.31.255
62.163.0.0 t/m 62.163.255.255
62.194.0.0 t/m 62.194.255.255
62.195.0.0 t/m 62.195.255.255
212.83.68.0 t/m 212.83.95.255
212.187.0.0 212.187.127.255
213.46.0.0 t/m 213.46.255.255
213.93.0.0 t/m 213.93.255.255
dus als uw ip hier in zit is alles ok.
Verwijderd
/editOp zondag 24 juni 2001 14:41 schreef powerpulse het volgende:
Nou, dat zeg je wel, ik heb hier ook al een topic over gelanceerd, er werd mij verteld dat upc wel degelijk aan het klooien was met een niew systeem waarmee men kan achterhalen of iemand legaal of illigaal een chello verbinding heeft(had)...
en ik neem binnekort of ADSL of Cistron
dit is min of meer waar. als men illegaal intapt is het zo dat men niet in ons systeem staat. dus kan deze persoon niet gemigreert worden en krijgt de 4 rode knipperende lampjes. als men dan belt en niet in ons systeem staat gaan wij toch even kijken wat er aan de hand is.
dit was echter niet de opzet. het nieuwe systeem is sneller en dynamischer voor UPC. toevallig filteren we wat illegale klantjes uit.
Je hebt 't over Derby denk ik??Op zondag 24 juni 2001 14:45 schreef Chellosupport het volgende:
[..]
/edit
dit is min of meer waar. als men illegaal intapt is het zo dat men niet in ons systeem staat. dus kan deze persoon niet gemigreert worden en krijgt de 4 rode knipperende lampjes. als men dan belt en niet in ons systeem staat gaan wij toch even kijken wat er aan de hand is.
dit was echter niet de opzet. het nieuwe systeem is sneller en dynamischer voor UPC. toevallig filteren we wat illegale klantjes uit.
Verwijderd
Hmm, je vergeet er hier 1:Op zondag 24 juni 2001 14:41 schreef Chellosupport het volgende:
Chello bezit de volgende IP-Ranges.
62.108.0.0 t/m 62.108.31.255
62.163.0.0 t/m 62.163.255.255
62.194.0.0 t/m 62.194.255.255
62.195.0.0 t/m 62.195.255.255
212.83.68.0 t/m 212.83.95.255
212.187.0.0 212.187.127.255
213.46.0.0 t/m 213.46.255.255
213.93.0.0 t/m 213.93.255.255
dus als uw ip hier in zit is alles ok.
24.132.*.*