advies aankoop tweedehands CPU

Pagina: 1
Acties:

• lax1988
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04-2025
Hoi allemaal,

Ik heb onlangs een tweedehands laptop gekocht puur vanwege de formaat (13 inch).
Deze laptop wil ik upgrade geven met een ssd, ramgeheugen en cpu. Ram en ssd had ik liggen.

Ik weet niet zo goed wat voor processor ik in deze laptop moet plaatsen. Graag advies.

http://www.dell.com/suppo...tag/JWDF5L1/configuration

ik doe dit puur uit hobby. Heb de laptop ook relatief goedkoop kunnen bemachtigen.

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:13
Je link werkt niet en je geeft geen enkele info over wat je zelf al hebt opgezocht of waarom je de upgrade wil gaan uitvoeren. Meer info dus!

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• lax1988
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04-2025
Hai,

Het gaat op de volgende laptop: Latitude 13 (Mid 2010), Service Tag: JWDF5L1
Er zit momenteel een INTEL CELERON 743(1.3GHZ, 800 in.

Waarom ik de laptop een upgrade wil geven? Puur uit hobby, en omdat ik nooit een processor in een laptop heb vervangen. Ik kan me voorstellen dat je niet elk willekeurig cpu erin kan plaatsen.

Na de upgrade van ram, ssd en cpu hoop ik een vlotte kleine laptopje te hebben :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:55

Nemesizz

Untouchable

Naast dat CPU upgrades heel vaak niet wil bij laptops (geen BIOS support, heatsink niet op berekend, enz) zit je bij jou specifieke laptop met een ander probleem.

Als ik zoek op foto's van het moederbord van een Latitude 13 zie ik dat de CPU op het bord gesoldeerd zit.
Dus upgraden gaat dan niet lukken.
Dit is iets wat je vaak ziet bij metname budget laptops (met goedkope Celeron, Sempron, Atom en APU CPU's).