Ik ben op zoek naar een game pc voor rondom de 1000 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, gamen, en nog eens gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rondom de 1000 euro, mag 100 euro meer/minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 1TB hdd, beeldscherm, toetsenbord, muis, en OS.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart die huidige games op goeie framerate kan spelen op high/ultra settings.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor het liefst intel, qua videokaart het liefst Nvidia. Als je met een goed argument kan komen voor iets anders hoor ik het natuurlijk graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua grootte het liefst ATX form factor, geluidsniveau en stroomverbruik boeit me vrij weinig. Al heb ik wel een hekel aan coil whine. Oja! Als er geen wifi op het mobo zit des te beter, aangezien ik hem toch aan de kabel ga leggen. Bluetooth en al die poespas is ook niet nodig. Voeding moet modulair zijn.
Ga je overklokken?
Zodra ik leer hoe dat moet dan definitely.
Mijn lijstje:
Aantal opmerkingen/vragen:
- Is het Gigabyte mobo goed om te overklokken? Of kan ik beter gaan voor een iets duurder Asus mobo?
- Hoeveel Watt heb ik nou precies nodig voor deze setup? Is de Seasonic 620 te veel, te weinig? (rekening houdend met overklokken in de toekomst etc.)
- Heb ik nog een extra processor koeler nodig voor als ik in het begin niet overklok? Ik weet dat ik hem later nodig ga hebben voor overklokken, maar dat is voor latere zorg.
Mocht ik iets vergeten zijn dan hoor ik het graag, thanks!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, gamen, en nog eens gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rondom de 1000 euro, mag 100 euro meer/minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 1TB hdd, beeldscherm, toetsenbord, muis, en OS.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart die huidige games op goeie framerate kan spelen op high/ultra settings.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor het liefst intel, qua videokaart het liefst Nvidia. Als je met een goed argument kan komen voor iets anders hoor ik het natuurlijk graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua grootte het liefst ATX form factor, geluidsniveau en stroomverbruik boeit me vrij weinig. Al heb ik wel een hekel aan coil whine. Oja! Als er geen wifi op het mobo zit des te beter, aangezien ik hem toch aan de kabel ga leggen. Bluetooth en al die poespas is ook niet nodig. Voeding moet modulair zijn.
Ga je overklokken?
Zodra ik leer hoe dat moet dan definitely.
Mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 249,80 | € 249,80 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97P-D3 | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 376,95 | € 376,95 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 75,13 | € 75,13 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 99,22 | € 99,22 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.006,05 | |
Aantal opmerkingen/vragen:
- Is het Gigabyte mobo goed om te overklokken? Of kan ik beter gaan voor een iets duurder Asus mobo?
- Hoeveel Watt heb ik nou precies nodig voor deze setup? Is de Seasonic 620 te veel, te weinig? (rekening houdend met overklokken in de toekomst etc.)
- Heb ik nog een extra processor koeler nodig voor als ik in het begin niet overklok? Ik weet dat ik hem later nodig ga hebben voor overklokken, maar dat is voor latere zorg.
Mocht ik iets vergeten zijn dan hoor ik het graag, thanks!