Toon posts:

2e SSD installeren Lenovo Flex2-15

Pagina: 1
Acties:

• Eragon666
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-05 10:04
Hallo,

Ik wil graag een extra SSD installeren (Standaard zat er een 500GB HDD in van seagate).

Aangezien mijn lenovo geen DVD-drive had, wilde ik op die plaats een HDDcaddy plaatsen. Deze heb ik gekocht bij HDDcaddy en die past perfect.

Alleen nu heb ik geen idee hoe ik het kan aansluiten, ik heb op internet gezocht maar zie daar alleen hoe je de DVD kan vervangen, die aansluitingspoorten heb ik niet in mijn laptop.

Dit is de HDDcaddy met als ik het goed heb een slimline SATA 13 PIN.

Dit is een overzicht van het moederbord:

De enige vrije poort die ik nog kan vinden is deze:
Is die poort te gebruiken om een SSD aan te sluiten? Ik kan de naam van deze poort niet vinden, dus het is ook een beetje lastig er naar te zoeken :'( Op Google vind ik alleen maar slimline SATA 13 to USB of eSata.

Zijn er nog mogelijkheden of kan ik beter de HDD er uit gooien en er alleen een SSD in doen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Matthijs

[Voor 15% gewijzigd door Eragon666 op 01-05-2015 16:35. Reden: Thumbnails]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Er zit géén DVD drive in de laptop, maar je wilt er wel een caddy in gebruiken. Er is dus wel RUIMTE voor een caddy/dvddrive. Weet je zeker dat de caddy die je gekocht hebt compatible is met jouw laptop?
Kan het zijn dat voor deze laptop gebruik gemaakt is van een propriety aansluiting? Die aansluiting die je laat zien lijkt meer op een ribbon-connector dan op een slim sata connector, maar ik kan me vergissen.

Normaal gesproken is het zo dat je een DVD drive/Caddy in je laptop schuift en dan klikt hij vanzelf op zijn plek.

Als jouw laptop geen DVD drive heeft, dan kan het natuurlijk ook zijn dat het moederbord dit ook helemaal niet ondersteund, althans, dat de hardware voor een DVD drive er niet op gesoldeerd is.

-EDIT-
Nu ik de aansluitingen even goed bekijk lijkt het erop dat het inderdaad een ribbon aansluiting is. Dus zou je een ribbon-to-slimline sata nodig hebben (ook wel bekend als ZIF, Zero Insertion Force)

-EDIT 2-

In de volgende video is duidelijk een klein stukje hardware te zien wat het verloop is tussen die connector en de sata drive (zie minuut 1:00 precies). :o Geen idee of die los te krijgen zijn... ;( :F (fail van de kant van Lenovo dus. Wat soms nog wel eens wil helpen is dat je met Lenovo contact opneemt en zegt dat je op zoek bent naar zo'n verloopje. Wellicht kunnen ze je die gewoon leveren. (zo heb ik ook wel vaker fannetjes en andere kleine onderdeeltjes losgepeuterd). Succes er mee! 8)

[Voor 35% gewijzigd door ElCondor op 01-05-2015 11:06]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eragon666
Hartelijk dank voor de uitgebreide hulp ElCondor!

Op de HDDcaddy staat sata 22 pin --> Slimline SATA 13 pin. En als ik daarop Google krijg ik inderdaad aansluitingen die daar op lijken.

De caddy past perfect in mijn laptop (op de plek waar eerst een dummy stuk plastic zat).
Alleen zie ik nog maar één vrije aansluiting. Dat is deze in rood omcirkeld:

Volgens mij doelde jij op die andere brede kabel daaronder? Volgens mij is die namelijk gebruikt voor het toetsenbord. Werkt zo lastig als ik die los haal ;)

-EDIT 1-

Ik zie al welk onderdeel je bedoeld, ik kijk het om een te klein schermpje. Maar inderdaad is dat waarschijnlijk de aansluiting die ik nodig heb! Hopelijk is het dan wel de 13pins en niet 22pins...

[Voor 15% gewijzigd door Eragon666 op 01-05-2015 17:19. Reden: Aanpassing]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 14:56
Denk dat die daar wel op moet
Handleiding van de lenovo:
http://download.lenovo.co...x_2_15_flex_2_15d_hmm.pdf
Zou art.nr. 5C50F76766 moeten zijn.
Denk dat je beste even prijs vragen aan Almedo (bestel ik wel eens op mijn werk)
Kunnen eigenlijk alle onderdelen wel leveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eragon666
@brambo123 echt heel erg bedankt! Dat is inderdaad precies wat ik nodig heb!

Op alle Lenovo Spare parts websites was er niks beschikbaar voor de lenovo flex 2-15. Dus ik was al bang dat ik het niet zou vinden.

Dit artikel zie ik inderdaaad wel! Wel een prijzig dingetje (46 ex btw), maar dat is niet anders dan.

Ik kom er nog op terug of dit inderdaad het gewenste onderdeel was! Maar zo te zien wel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Graag gedaan! Veel plezier er mee!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee