Windows 7 USB werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik zit nu drie dagen te prutsen met een Hercules mixpaneeltje wat op mijn desktop zonder probleem wordt herkent en werkt maar op mijn laptop geen drivers vind, dezelfde software is geinstalleerd en dezelfde drivers.
Uiteindelijk een powered USB hubje aangesloten om te kijken of de laptop toevallig te weinig prik gaf, maar tot mijn verbazing werd deze niet herkent, de hub heeft geen rare toeters en bellen, het is gewoon een USB2 hubje, voor zover ik weet zitten daar drivers standaard in Win7 voor?
Anyway, USB3.0 drivers update gegeven en nu doen die het niet meer, ik kan e.a. aansluiten en het krijgt stroom, zo kan ik mijn telefoon opladen, maar het wordt verder niet herkent oid.
Na een herstart geldt hetzelfde probleem voor de 2.0 poorten, welke nu ook wel stroom geven maar verder niets.
Drivers voor de 3.0 poorten zijn geinstalleerd, maar ik zie nu 2 'unknown device' vermeldt in device manager.
Ik heb op de site van MSI gekeken (fabrikant van de laptop, een MSI GE60 2OC) maar naast de USB3.0 drivers hebben zij geen USB2 drivers.
Ik heb geen idee meer wat nog te proberen, vooral omdat ik nog nooit USB2.0 drivers voor Win7 heb hoeven installeren...

Edit: Net vanaf een Ubuntu usb stick geboot, deze zat net als de muis in een USB3.0 poort en zonder problemen startte Ubuntu op, de muis werkte in de 3.0 poort en toen ik m in de andere poorten stak werkte de muis ook, lijkt me dus iig geen hardware probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door RGAT op 30-04-2015 16:42 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 09:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ook al geprobeerd om alle USB drivers weg te mikken en dan te kijken wat hij dan doet?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:09:
Ook al geprobeerd om alle USB drivers weg te mikken en dan te kijken wat hij dan doet?
Ja dat heb ik dus gedaan en sindsdien werkt geen enkele USB meer >:)

Edit: Net sfc -scannow gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
C:\Windows\system32>sfc -scannow

Beginning system scan.  This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection could not perform the requested operation.

Heb de SFC log doorgenomen en vind daar een probleem met een volume, draai nu even chkdsk en hopelijk kan sfc dan wel draaien.

Net voor de twee unknown devices een random usb driver gekozen, daarna pakte Windows Update de juiste drivers ineens wel...
Anyway, USB doet het weer, het mixpaneeltje wordt alleen nog steeds niet herkent :/ (Wel op de desktop)

[ Voor 70% gewijzigd door RGAT op 30-04-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zou de Hercules het wel moeten doen op USB 3.0? Overigens om wat meer informatie over je USB devices te krijgen probeer USBDeview eens: http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html

Ook 'historische' devices kan je zo eenvoudig zien/verwijderen.

"Description

USBDeview is a small utility that lists all USB devices that currently connected to your computer, as well as all USB devices that you previously used.
For each USB device, extended information is displayed: Device name/description, device type, serial number (for mass storage devices), the date/time that device was added, VendorID, ProductID, and more...
USBDeview also allows you to uninstall USB devices that you previously used, disconnect USB devices that are currently connected to your computer, as well as to disable and enable USB devices."

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Hm vorige bericht is verloren gegaan....
Anyway, ik heb de controller op een powered usb hubje aan een 2.0 poort gehangen (3.0 heeft Hercules nog wel eens problemen mee inderdaad) en kreeg de melding dat er geen driver voor de hub was...
Uiteindelijk handmatig de default driver aangewezen en een restart, de hub wordt herkent en het paneeltje ook :)