PHP: huisnummer toevoeging verificatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Is iemand bekend met een verificatie methode om een huisnummer-toevoeging te verifiëren? Het lijkt me bijna niet mogelijk, maar voor alle zekerheid vraag ik het toch even.

Via een aanmeldformulier op een website waar ik aan werk, is er als huisnummer-toevoeging "geen" ingevuld. Laat het veld dan gewoon leeg zou je zeggen ;) En het systeem die de aanmelding moet afhandelen ziet "geen" als ongeldige toevoeging. Dat mag niet te vaak voorkomen.

Nu heb ik altijd gedacht dat een toevoeging uit één karakter bestaat, maar ik lees nu op diverse fora's van NUON (https://forum.nuon.nl/die...gv-achter-huisnummer-1359), Telfort (https://forum.telfort.nl/...toevoeging-onbekend-35277) en een handleiding van Cendris (https://secure2.dataonlin...ormatie%20handleiding.pdf) dat er toevoegingen als "LIFT", "HOOG" e.d. gewoon bestaan.

Kan ik het beste toevoegingen als "geen" eruit filteren en een maximaal aantal karakters van 4 toepassen oid? Of weet iemand een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 15:38
Ik zou zeggen: Als het systeem het als ongeldig ziet, negeer het dan gewoon? Of heeft dat weer andere nare gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Had ik misschien erbij moeten vermelden, het gaat om een extern systeem waar wij niets aan kunnen veranderen. De verificatie dient dus echt plaats te vinden in het aanmeldformulier. Als dat systeem één fout ontdekt, negeert die de gehele aanmelding en dat mag niet gebeuren.

[ Voor 20% gewijzigd door Storm90 op 30-04-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 09:45
Dan moet je er achter proberen te komen aan welke criteria de toevoeging moet voldoen bij hun systeem? Dat is de enige manier dat je zeker weet dat er geen aanmeldingen genegeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-10 16:45

Dido

heforshe

Dan zul je moeten weten wat voor verificatie dat externe systeem gebruikt.

Als ik op Wikipedia kijk, zie ik dat rood en zwart ook geldige toevoegingen zijn. (En die laatste is al weer meer dan vier letters).

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Ook wel eens gezien (postpakketjes bezorgd in mijn studententijd): "bis", "links" "rechts". Amsterdam schijnt berucht te zijn om zijn toevoegingen. "boven" zou ik ook niet verbaasd over zijn.

Maargoed: als je moet interfacen met een systeem van een ander, dan moet je gewoon de specs van dat systeem achterhalen. Documentatie opvragen dus.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Luqq schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:01:
Dan moet je er achter proberen te komen aan welke criteria de toevoeging moet voldoen bij hun systeem? Dat is de enige manier dat je zeker weet dat er geen aanmeldingen genegeerd worden.
...
Dido schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:01:
Dan zul je moeten weten wat voor verificatie dat externe systeem gebruikt.

Als ik op Wikipedia kijk, zie ik dat rood en zwart ook geldige toevoegingen zijn. (En die laatste is al weer meer dan vier letters).
Goed punt! Zo voor de hand liggend ook :') . Ik heb direct een mail verstuurd met de vraag of ze mij de criteria kunnen mailen, zodat ik dit in het aanmeldformulier kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:41
Ik zou het gewoon niet verifiëren. Wat schiet je er mee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 16:52
Storm90 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:07:
[...]

Goed punt! Zo voor de hand liggend ook :') . Ik heb direct een mail verstuurd met de vraag of ze mij de criteria kunnen mailen, zodat ik dit in het aanmeldformulier kan verwerken.
vergeet ook niet noord/oost/zuid/west. ;)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Ik zou het gewoon niet verifiëren. Wat schiet je er mee op?
We kunnen het inderdaad niet doen. Maar het gaat om een extern systeem wat de aanmeldingen verwerkt en dat verwerken gebeurt op een later tijdstip. De aanmeldingen zijn orders. Dus aanmeldingen die niet worden verwerkt zijn orders die we mislopen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:15

Standeman

Prutser 1e klasse

Volgens mij is een toevoeging geheel vrij te gebruiken. Zowel "a" als "Bij de derde boom links" zijn gewoon geldige toevoegingen. Toevoeging van mijn kantoor is bijvoorbeeld U6. Maar in grote kantoorpanden heb je E3S6K154 bijvoorbeeld (Etage 3, Sectie 6, Kamer 154).

Controle op een toevoeging is dan ook volslagen nutteloos in mijn ogen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Standeman schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:17:
Volgens mij is een toevoeging geheel vrij te gebruiken. Zowel "a" als "Bij de derde boom links" zijn gewoon geldige toevoegingen. Toevoeging van mijn kantoor is bijvoorbeeld U6. Maar in grote kantoorpanden heb je E3S6K154 bijvoorbeeld (Etage 3, Sectie 6, Kamer 154).

Ik wacht nog even het antwoord op mijn mail af en als zij geen oplossing kunnen bieden, dan moeten we maar een overeenkomst zien te vinden dat zij zelf de aanmeldingen in de gate houden. Zoals je het nu vertelt lijkt het erop dat ze slechts toegang kunnen geven tot een database waar ze allemaal in vermeld staan, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:47

DukeBox

loves wheat smoothies

ATS schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:05:
Ook wel eens gezien (postpakketjes bezorgd in mijn studententijd): "bis", "links" "rechts". Amsterdam schijnt berucht te zijn om zijn toevoegingen. "boven" zou ik ook niet verbaasd over zijn.
Nog enkelen: achter, t/o (woonboten e.d.), a/b + evt. naam van object (woonboten e.d.), -g (woonboten), souterrain, ww + evt. naam van object (woonwagen e.d.)
En er zijn er vast nog veel meer.. de a/b + naam kan variabel zijn tot 32 karakters, oftewel succes ermee ;)

[ Voor 70% gewijzigd door DukeBox op 30-04-2015 15:35 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Jup, zodra je internationaal gaat dan kun je al helemaal je lol op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Standeman schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:17:

Interne postadressen, kamernummers of instructies worden vaak op een extra adresregel geplaatst. Ik zou dat niet als huisnummertoevoeging zien.

edit: een huisnummertoevoeging maakt iets ook een uniek adres in de basis registratie en/of gemeenteadministratie. Huizen 1a en 1b zijn daadwerkelijk twee aparte objecten. Instructies als "derde boom links" of "kantoor U6" maken geen aparte objecten.

[ Voor 17% gewijzigd door HuHu op 30-04-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Storm90 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:55:
Nu heb ik altijd gedacht dat een toevoeging uit één karakter bestaat
Ik woon zelf in een appartementencomplex waar de woningen genummerd zijn. Dus als (fictief) voorbeeld: Het complex zelf is Stationstraat 2 en de appartementen zijn 1 t/m 15 genummerd. Notatie is dan ook belangrijk. Als ik Stationstraat 2-5 opgeef moet het niet als Stationstraat 25 in het systeem komen, wat soms wel gebeurd, want dat is echt een ander adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb toevallig zelf ook zo'n issue, een vakantie huisje met adres van de hoofdbewoner (=eigenaar van de grond) maar het perceelnummer als toevoeging. Het is niet zo dat de postbode het in mijn brievenbus gooit (dit gaat via het eigenaar) maar bijv. een telefoon/adsl aansluiting (ISRA punt) staat daar wel onder bekend.
HuHu schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:06:
Interne postadressen, kamernummers of instructies worden vaak op een extra adresregel geplaatst. Ik zou dat niet als huisnummertoevoeging zien.
Klopt, over het algemeen geld dat de aanhef (t.a.v.) of de zogenaamde '3e regel' voor overname interne post is tenzij het binnen de mogelijkheden van de postbeambte ligt. (n.b. een koerier / pakket bezorger valt niet onder postambt in NL).
Dit is toevallig iets waar ik veel mee bezig ben geweest voor de leveranties van een paar grote internationale websites voor met name emea en japan.

[ Voor 46% gewijzigd door DukeBox op 30-04-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Knutselsmurf

LED's make things better

Als de ruimte in je database groot genoeg is, kun je hier een volledige lijst met alle BAG-adressen in Nederland vinden. Lang leve de open data :) . Dan heb je de toevoegingen wel te pakken. Deze zijn dan formeel weer opgesplitst in 2 aparte velden, namelijk huisletter en huisnummer toevoeging.
Zo heb ik ooit gewoon op nummer 28B-63, dus huisnummer 28, huisletter B en toevoeging -63.

In de praktijk ben je er dan nog niet, want er wonen bijvoorbeeld ook mensen op woonboten, "tegenover nr 61", of op een boot in de haven.

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Klinkt als 'geen' vervangen door NULL en verder alles accepteren.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Idd.. zeker als je ook nog eens typefouten of andere schrijfwijzen wilt accepteren. Zo zijn er ook veel Friese varianten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 01-05-2015 08:53 ]

Pagina: 1