Toon posts:

Eenvoudige webshop maken met iDeal ondersteuning iFrame

Pagina: 1
Acties:

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik hoop dat ik in dit topic goed zit. Ik zit met het volgende:
Ik heb een bedrijfje waarbij we computerhulp aan huis bieden. Op dit moment lopen de betalingen via bankoverschrijving en het komt helaas (te vaak) voor dat we achter de betalingen aan moeten gaan. Graag zou ik de klant op locatie laten betalen met iDeal.

Mijn idee hiervoor is om in de bestaande website een soort webwinkel te hebben waarbij je kun kiezen uit:
Kwartier - (aantal keer, bijvoorbeeld 3 keer)
en dat er standaard een bepaald bedrag aan voorrijkosten bijkomen.

Zo kan de medewerker even de gewerkte tijd invullen, dus bijvoorbeeld 1 uur, of 1 uur en een kwartier. Dit zou dan in de winkelwagen moeten komen en vervolgens kan de klant dit direct met iDeal betalen.

Mijn kennis betreft HTML/CSS is redelijk beperkt. Ik heb mijn webiste gemaakt met behulp van Weebly. Hier heb ik wel een betaald account (met webshop mogelijkheid) maar helaas geen iDeal ondersteuning :(

Is er een mogelijkheid om eenvoudig een dergelijke webshop te maken?
Ik heb zelf al gekeken naar bijvoorbeeld magento en prestashop. Maar om dit op te zetten ben ik (denk ik) al best lang bezig, en ik vraag me af of ik dit in een iFrame kan presenteren op mijn website.

Iemand enig idee/tips?

Alvast bedankt!

Groeten,
Miicker

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:42
Uiteraard kun je een dergelijke webshop maken, maar dat kost nu eenmaal tijd. Je zou als alternatief kunnen kijken naar mobiel pinnen, bijvoorbeeld:
https://payleven.nl/costs...Oeg2Pz7ncUCFWXMtAodq2QAcA (heb ik ook maar gegoogled en ben er verder niet aan gelieerd). Redelijk betaalbaar, maar je betaalt wel een hogere transactiefee dan bij iDeal. Volgens mij gebruik je je telefoon voor de gprs-verbinding en koppel je de bankkaartlezer via bluetooth.

[Voor 17% gewijzigd door HenkDePoema op 30-04-2015 14:14]

• miicker
  • Niet online
HenkDePoema schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:59:
Uiteraard kun je een dergelijke webshop maken, maar dat kost nu eenmaal tijd. Je zou als alternatief kunnen kijken naar mobiel pinnen, bijvoorbeeld:
https://payleven.nl/costs...Oeg2Pz7ncUCFWXMtAodq2QAcA (heb ik ook maar gegoogled en ben er verder niet aan gelieerd). Redelijk betaalbaar, maar je betaalt wel een hogere transactiefee dan bij iDeal. Volgens mij gebruik je je telefoon voor de gprs-verbinding en koppel je de bankkaartlezer via bluetooth.
Bedankt voor je antwoord. Zo'n apparaat kost in de aanschaf 75 of 79 euro, dat is voor mij niet rendabel aangezien er meerdere mensen werken.

Hoe raad je me aan zo'n webshop te maken, wat is de eenvoudigste (lees: snelste) manier om dit te doen?

• HenkDePoema
Magenta en Prestashop zijn wel zo'n beetje de gangbare paketten om een standalone webshop te maken. Als je huidige website binnen een CMS als Wordpress of Joomla gemaakt is, zou je kunnen kijken naar respectievelijk Virtuemart en WooCommerce. Maar ik denk eigenlijk dat dit voor jou overkill is en (mede daarom) teveel werk kost.
Misschien is dit wat: http://www.mijnwebwinkel.nl/webshop-software/? Ik vermoed dat er weinig oplossingen zijn die meer kant en klaar zijn en gratis, maar mijn Google-energie is ook eigenlijk opgebruikt. Je zal er toch enige moeite in moeten steken, hetzij in het googelen naar kant en klaar, hetzij in het uitvogelen wat voor jou een makkelijk te behappen CMS is.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Al die webshops sluiten niet aan met je wensen.

Kijk hier eens naar: https://wordpress.org/plu...appointment-booking-tool/

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• w.l
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:46
Je kan eens kijken naar targetpay.com.

Zo te zien hebben zij verschillende plugins voor webshops en kant-en-klaar modules.

Zelf heb ik geen ervaring met deze website.

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 09:56
Je zou kunnen kiezen voor bijvoorbeeld OpenCart met een koppeling naar bijvoorbeeld Mollie.
Mijn ervaring is dat dit allemaal uitstekend werkt. Magento kan ook, maar is m.i. wat complexer om op te zetten.

Zie: https://www.mollie.com/nl/modules

• DavidAndrew
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-12-2018
Is het een WordPress site? Dan heb ik wel een (gratis) oplossing liggen voor je.

De genoemde oplossingen klinken zeker als overkill voor jou, dingen zoals OpenCart, Magento, WooCommerce. Dat is niet wat je zoekt.

[Voor 45% gewijzigd door DavidAndrew op 21-07-2015 13:13]

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Moneybird is toch echt de oplossing voor je. Facturen versturen met betaalknop erin verwerkt

• HenkDePoema
Haha, mooie topickick.
Die optie van Moneybird kende ik niet, ik denk inderdaad dat Moneybird niet overtroffen gaat worden in gemak voor TS. De klant zal wel eerst het mailtje moeten openen met de factuur en de betreffende iDeal-link, wat misschien ietwat omslachtig is. Daarnaast vereist dit waarschijnlijk ook dat de hele financiële administratie bij Moneybird ondergebracht moet worden, maar dat hoeft geen straf te zijn.

Ben benieuwd of TS nog laat weten wat het geworden is!

• miicker
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk een prestashop webshop gebouwd en dit bevalt eigenlijk prima :) zit wel flink wat tijd in, maar we kunnen de klant direct af laten rekenen via ideal, en het kost "slechts" 0,35 per transactie, dus dat is te overzien.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee