BCC belooft monteur te sturen, maar komt afspraak niet na

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Beste Tweakers,

Mijn kwestie is het volgende:

Ik heb bij de BCC een wasdroger gekocht en deze functioneert niet naar behoren. Simpel gezegd: hij doet niets meer.

Leverdatum: 10-12-2014
Garantie: Ja. Inclusief extra service plus polis à 104,95 euro.

Na contact met de BCC klantenservice hadden zij voor mij een monteur ingepland die vandaag (30 april) zou komen. Deze monteur is echter niet op komen dagen, want de BCC had de afspraak geannuleerd (zo bleek nadat ik er achteraan had gebeld). Hier werd ik niet van op de hoogte gesteld.

Kan ik iets met het feit dat de BCC een afspraak eenzijdig annuleert en mij als klant daar niet van op de hoogte stelt? Ik maak b.v. persoonlijk kosten om aanwezig te zijn om de monteur toegang te verschaffen tot de wasdroger (vrij nemen van werk bijvoorbeeld).

Ik kan zelf niets hierover vinden in de voorwaarden van de service plus polis (zie: http://images.bcc.nl/webs...service_pluspolis2014.pdf).

Edit: Mijn ervaring tot nu toe:

"Het apparaat (Bauknecht Ecogreen55 Wasdroger) werkt niet. Al sinds kort na de aanschaf (5 maanden geleden) hebben wij er problemen mee en sinds kort werkt het apparaat helemaal niet meer. Aangezien wij een duur betaald service contract hebben en we ruim binnen de garantietermijn zitten, besloot ik maar contact op te nemen met de klantenservice.

Gemiddeld sta je 15 minuten in de wacht bij een generiek nummer. Daarna krijg je iemand aan de lijn die het verschil tussen een wasdroger en een wasmachine niet snapt (ondanks dat ik 8 keer gemeld heb dat het een wasdroger was, werd het apparaat toch aangemeld als wasmachine).

Er zou vandaag een monteur komen en dit was aangemeld in hun systeem. Ik zou een dag van te voren een SMS krijgen met de tijd waarop de monteur zou komen. Schriftelijke bevestiging van de afspraak konden ze niet geven. Gisteren: geen SMS. Aangezien ik nu op geen enkele wijze bevestiging had van mijn afspraak met de monteur, en ik ook niet wist wanneer deze ging komen, heb ik maar besloten om toch weer contact op te nemen met de klantenservice. Weer lang wachten voordat je iemand aan de lijn hebt (uiteraard).

Bij de klantenservice vertelden ze mij doodleuk dat de afspraak was geannuleerd. "Sorry meneer, in ons systeem staat dat de afspraak geannuleerd is. Ik weet ook niet waarom". Geen communicatie; geen reden.
Daar sta je dan als consument met je goed gedrag Service Plus Polis van 104,95 euro.

Toch maar een nieuwe afspraak gemaakt met een monteur. Helaas konden ze wederom geen (schrifelijke) bevestiging van de afspraak geven. Aangezien ik toch nog enkele jaren van mijn wasdroger wil genieten en ik niet zomaar een nieuwe kan kopen bij een andere winkel, zal ik het er voor nu maar mee moeten doen. Ik hoop echter wel dat er nu wel iemand langs komt....."

[ Voor 47% gewijzigd door xelfer op 30-04-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 12:05
Begin eerst eens bij de BCC zelf... het lijkt mij dat je ze eerst een kans moet geven om een oplossing te bieden voordat men in dit topic los gaat met goed bedoelde maar vaak erg 'aggresieve' manieren om je gelijk te kunnen halen.

Fouten worden overal gemaakt, het is hoe daarop wordt gereageerd wat het echte niveau bepaald. Plus dat jij je die extra service hebt aan laten smeren, ze moeten wel wat bieden anders komen ze hun contractuele verplichtingen niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-05 11:12
Vergoeding krijgen voor je vrije dag ... gaat niet pakken vrees ik.

1. Vergoeding is geen deel van de overeenkomst
2. Als jij stelt dat op dag x de afspraak kan doorgaan dan weet de andere partij niet dat jij daarvoor vakantie hebt genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
In contact treden met BCC, en anders hetzelfde trucje een aantal keer flikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
chime schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:49:
Vergoeding krijgen voor je vrije dag ... gaat niet pakken vrees ik.

1. Vergoeding is geen deel van de overeenkomst
2. Als jij stelt dat op dag x de afspraak kan doorgaan dan weet de andere partij niet dat jij daarvoor vakantie hebt genomen
Daar was ik inderdaad ook al vanuit gegaan. Het is natuurlijk niet de verantwoordelijkheid van de BCC dat ik beschikbaar ben, maar het is wel de verantwoordelijkheid dat zij beschikbaar zijn als ze zich hiertoe verplichten.

Ik ben vooral benieuwd naar de verplichtingen die de BCC heeft omtrent het nakomen van afspraken en/of de communicatie in het geval van het niet nakomen hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Als eerste contact met BCC, waarom ze in hemelsnaam een afspraak hebben gecanceld. Wellicht hebben ze een hele goede reden, ze dachten misschien dat het Koninginnedag was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik heb contact gehad met de BCC. Hier konden ze mij geen reden geven waarom het geannuleerd was. De klantenservice medewerker had ook niet de intentie om dit uit te gaan zoeken. Het enige wat hij kon doen was een nieuwe afspraak maken.

Toen ik mijn onvrede uitte (op een beleefde en respectvolle manier) over het feit dat er niets gecommuniceerd was over het annuleren van de afspraak reageerde de klantenservice medewerker geirriteerd.

Al met al was zowel het eerste gesprek (incompetente medewerker die het verschil tussen een wasdroger en wasmachine niet snapte) en het tweede gesprek (niet-behulpzame medewerker) een verre van prettige ervaring.

Mijn eerste conclusie is in ieder geval wel om persoonlijk nooit meer iets bij de BCC te kopen. Elektronische apparaten kunnen nou eenmaal kapot gaan en wat voor mij nu blijkt is service toch wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Voor het nakomen van de garantieverplichtingen geldt dat hiervoor voor de consument geen kosten mogen volgen. In basis betekent het nemen van een vrije dag op zich ook kosten, alleen kan dat als redelijk gezien worden. Wordt dan een afspraak niet nagekomen, dan kan je eigenlijk wel spreken van verwijtbare schade.

Het lijkt mij dat je daar BCC inderdaad prima op aan kan spreken. Wil je je recht echter krijgen, kan het zijn dat je ver moet gaan als BCC niet mee wil werken. De beste weg... is de dialoog met BCC zoeken, en dan niet opgeven bij een geïrriteerde medewerker, en desnoods een ander bellen.
Of even aankaarten via Twitter / Facebook omdat ze daar meestal wat meer mogelijkheden hebben.

Omdat je aftersaleservaring nog niet is afgerond (en niet uitzichtloos is) is deze verwijderd. Een ervaring moet wel afgerond zijn voor een review op zijn plaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
xelfer schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:54:
[...]

Daar was ik inderdaad ook al vanuit gegaan. Het is natuurlijk niet de verantwoordelijkheid van de BCC dat ik beschikbaar ben, maar het is wel de verantwoordelijkheid dat zij beschikbaar zijn als ze zich hiertoe verplichten.

Ik ben vooral benieuwd naar de verplichtingen die de BCC heeft omtrent het nakomen van afspraken en/of de communicatie in het geval van het niet nakomen hiervan.
Wat ben je overeengekomen met betrekking tot het nakomen van de afspraak en de communicatie?
Wat voor garantie leveren ze met betrekking tot zo een service-afspraak?
Wat bieden ze als die afspraak alsnog niet nagekomen wordt?

Op zich weet ik het antwoord wel - geen enkele (normale) mens gaat bij een service-afspraak een hoop clausules opnemen omtrent de afspraak an sich en wat bij het niet nakomen er van.

En zullen veel bedrijven iets hebben van: "best effort"

Maar bon - bij bedrijven onderling wordt dat bvb wel opgenomen in een SLA.
Waarom? Omdat men anders weinig tot geen grond heeft voor het eisen van een vergoeding en het ook moeilijk is om de hoogte van de schadevergoeding te bepalen.

Nu - het staat je natuurlijk wel vrij om iets van compensatie te vragen - veel bedrijven zullen daar dan wel op in gaan al is het maar vanuit PR standpunt.
Denk aan een cadeaubon, korting bij volgende aankoop, verlenging van de garantie, ...
Ga je geld eisen dan ga je heel snel tegen een muur aanlopen.

Tegenwoordig kan het ook wel veel helpen door bedrijven rechtstreeks te benaderen via het sociale kanaal (twitter / facebook)
Stel daar je vraag nog eens op waarom de afspraak zonder melding is geannuleerd.
Ben er zeker van dat de volgende afspraak dan al niet zonder meer geannuleerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
chime schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:05:
[...]

Ga je geld eisen dan ga je heel snel tegen een muur aanlopen.
Je hoeft ook geen geld te eisen. Ga je koop maar eens ontbinden, kijken hoe de winkel dan reageert. Ik weet dat je de winkel in staat moet stellen om een en ander op te lossen... maar kennelijk wil de winkel dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
sypie schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:12:
[...]

Je hoeft ook geen geld te eisen. Ga je koop maar eens ontbinden, kijken hoe de winkel dan reageert. Ik weet dat je de winkel in staat moet stellen om een en ander op te lossen... maar kennelijk wil de winkel dat niet.
Een koop ontbinden gaat ook niet op 1,2,3 ...
Is het ook niet zo dat enkel een rechter een contract kan ontbinden?
(Afgezien van ontbindende voorwaarden in de overeenkomst natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Anoniem: 27535 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:05:
Voor het nakomen van de garantieverplichtingen geldt dat hiervoor voor de consument geen kosten mogen volgen. In basis betekent het nemen van een vrije dag op zich ook kosten, alleen kan dat als redelijk gezien worden. Wordt dan een afspraak niet nagekomen, dan kan je eigenlijk wel spreken van verwijtbare schade.

Het lijkt mij dat je daar BCC inderdaad prima op aan kan spreken. Wil je je recht echter krijgen, kan het zijn dat je ver moet gaan als BCC niet mee wil werken. De beste weg... is de dialoog met BCC zoeken, en dan niet opgeven bij een geïrriteerde medewerker, en desnoods een ander bellen.
Of even aankaarten via Twitter / Facebook omdat ze daar meestal wat meer mogelijkheden hebben.

Omdat je aftersaleservaring nog niet is afgerond (en niet uitzichtloos is) is deze verwijderd. Een ervaring moet wel afgerond zijn voor een review op zijn plaats is.
Goed advies. Bedankt! De dialoog zoeken is uiteraard de voorkeursoplossing. Mijn eerste aftersaleservaringen werken echter niet bemoedigend als het gaat om de dialoog, maar ik zal vol blijven houden en ongeacht de houding van de BCC netjes blijven.

Mijn vervolgcontact heb ik per mail en via facebook gedaan. Dan heb ik in ieder geval nog bewijs van de communicatie.

Ik zal de review hierzien en opnieuw plaatsen zodra het geschil afgerond is.
chime schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:05:
[...]
Wat ben je overeengekomen met betrekking tot het nakomen van de afspraak en de communicatie?
Wat voor garantie leveren ze met betrekking tot zo een service-afspraak?
Wat bieden ze als die afspraak alsnog niet nagekomen wordt?

Op zich weet ik het antwoord wel - geen enkele (normale) mens gaat bij een service-afspraak een hoop clausules opnemen omtrent de afspraak an sich en wat bij het niet nakomen er van.
Ik heb inderdaad geen individuele SLA afgesloten met de BCC :). Vandaar dat ik ook gebonden ben aan de (algemene) voorwaarden van de koop/leveringsovereenkomst, de service overeenkomst en de wetgeving.

Eerst maar eens via dialoog een oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik ben zelf nog even wat gaan graven en heb een oud bericht van Tweakers gevonden, waarin een soortgelijke situatie speelde:

nieuws: Essent mogelijk door internetter voor de rechter gedaagd

Daarnaast heeft de persoon in kwestie ook een ander slachtoffer van dergelijke praktijken bijgestaan (of is dit juist dezelfde zaak?!):

http://www.coax.nl/news/more.php?NewsID=933

[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 30-04-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Iedereen kan wel roepen dat hij een dagvaarding gaat uitbrengen, dus daar heb je niet zoveel aan.

Met vliegen vang je meer stroop dan met azijn. Bedenk je ook dat servicedeskmedewerkers van grote ondernemingen dagelijks tientallen mensen aan de lijn krijgen die klagen. Los het dus beleefd op zoals een normale, zakelijke volwassene het zou doen. Het lijkt mij dat BCC dat moeilijk kan weigeren, aangezien de droger nog geen zes maanden oud is en je ook nog eens een extra servicepakket hebt aangeschaft (waarvan het nut mij overigens volstrekt onduidelijk is omdat je ook zonder extra servicepakket recht hebt op een product dat aan de overeenkomst voldoet).

Overigens is dit niet mijn ervaring met BCC. Mijn Zanussi-droger ging begin dit jaar kapot (tweeënhalf jaar na aanschaf). Na een belletje met de klantenservice van BCC en een bezoek van een servicemonteur van Electrolux is dit weer opgelost voor 80 euro.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Een dagvaarding is ook niet de oplossing. Wellicht uiteindelijk een stap naar de geschillencomissie wel. Uiteraard dien ik de BCC de mogelijkheid te geven om de geleden schade te compenseren.

Enerzijds is dit het repareren van de wasdroger (waar ik met of zonder service plus polis gewoon recht op heb volgens mij) en dit wordt door de BCC ook onderkent. Ik ga er ook wel vanuit dat de wasdroger uiteindelijk wel gerepareert zal worden.

Anderzijds gaat het ook om het feit dat ik nu thuis zit, puur vanwege de komst van de monteur. De uren had ik ook aan mijn baas kunnen verkopen. Op deze manier loop ik dus inkomsten mis. Was de monteur gewoon op komen dagen, dan waren de uren nuttig besteed. Had de BCC melding gedaan van het feit dat er geen monteur zou komen, dan zat ik op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Als je hem in een fysieke winkel gekocht hebt en niet online, dan zou ik daar gewoon eens naar toe gaan en ter plekke e.e.a. proberen te regelen. En je daar natuurlijk niet te makkelijk weer laten afschepen met "u kunt ons servicenummer bellen": stel gewoon voor dat ze die in de winkel voor je bellen als het persé via dat nummer moet.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
xelfer schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:01:
Een dagvaarding is ook niet de oplossing. Wellicht uiteindelijk een stap naar de geschillencomissie wel. Uiteraard dien ik de BCC de mogelijkheid te geven om de geleden schade te compenseren.
Maar wat is dan je schade? Ben je zelfstandige? Dan heb je heel misschien een (begin van een) verhaal, als je hard kunt maken dat je vandaag een klus had die jou winst zou hebben opgeleverd, maar dat je die klus nu hebt afgezegd en ook later niet meer kunt uitvoeren, omdat je ervan uitging dat de BCC-monteur vandaag zou komen. Ben je werknemer, dan heb je sowieso geen verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik ben een werknemer die de mogelijkheid heeft om zijn vrije dagen te verkopen aan zijn werkgever. Op deze manier kan ik dus wel een directe link leggen tussen financiële schade en mijn vrije dagen. Deze vrije dag had ik anders ook niet opgenomen en heb ik nu voor niets opgenomen. Als de monteur was op komen dagen of als de BCC mij had geïnformeerd over de verhindering, dan was deze situatie niet opgetreden.

Enfin, ik heb de BCC een mail gestuurd met het verzoek tot een voorstel tot compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ben benieuwd, maar ik denk dat ze het zonder meer afwijzen. Het zou mij verbazen. Hou ons op de hoogte.

[ Voor 11% gewijzigd door nare man op 30-04-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
We zullen zien inderdaad. Als ik kijk naar vergelijkbare situaties en de wetgeving, dan zie ik toch wel punten waarin de BCC zich niet houdt aan de gedragsregels van de brancheorganisatie Uneto-Vni en de wet.

Daarnaast vind ik het ook belangrijk om de BCC er op attent te maken dat ze gewoon een ronduit slechte service leveren en dat hun communicatie op alle vlakken tekort schiet. Het feit dat ze geen schriftelijke bevestiging van gemaakte afspraken willen geven is voor mij al een rode vlag en geeft al aan dat het systeem nogal gevoelig is voor fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Of het haalbaar is zal ik me niet over uit laten, maar in veel gevallen vind ik wel dat bedrijven bovenmatig beschermd worden door hun AV, waar je als consument weinig tot niets tegen kan doen. Vrijwel alle bedrijven hanteren (in basis) dezelfde AV, dus naar een andere leverancier stappen is ook nauwelijks mogelijk.

Bijv. de tandarts: als je een afspraak later dan 24u vooraf afzegd, wordt deze in rekening gebracht. Echter, als jij 2 uur moet wachten op je afspraak, of deze wordt afgezegd door de tandarts, krijg je niets. Dat vind ik scheef, en daar is niets aan te doen. Eenzelfde verhaal gaat dus op voor deze zaak.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:03
Zoals het leest heb je direct 's ochtends de klantenservice gebeld? Dan had je ook je baas kunnen bellen met de mededeling dat die afspraak niet doorging en of het ok was dat je gewoon kwam werken :p

Niet om je aan te vallen, maar ik snap nooit waarom over zo'n dingen direct een topic aangemaakt moet worden, zonder dat er iets gedaan of ondernomen is om het op te lossen. Die handjes-vasthouden attitude tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nare man schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:28:
[...]

Maar wat is dan je schade? Ben je zelfstandige? Dan heb je heel misschien een (begin van een) verhaal, als je hard kunt maken dat je vandaag een klus had die jou winst zou hebben opgeleverd, maar dat je die klus nu hebt afgezegd en ook later niet meer kunt uitvoeren, omdat je ervan uitging dat de BCC-monteur vandaag zou komen. Ben je werknemer, dan heb je sowieso geen verhaal.
Heb je daar jurisprudentie of wetsartikelen van, dat zou ik wel interessant vinden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het voor een zelfstandige wel een verhaalbare schade zou zijn omdat er een factuur kan zijn, terwijl een werknemer evengoed de schade van een verloren vrije dag (die een waarde vertegenwoordigt) inlevert.

Mijn insteek is dat het verloren gaan van een vrije dag verwijtbaar is, en daar dus de waarde van die vrije dag (ofwel loonmindering 1 dag onbetaald verlof) de gevolgschade van is. Of een factuur te tonen is voor het aannemelijk maken van schade niet per sé een vereiste.

Immers volgt uit het wetboek dat de kosten voor het conform maken niet ten laste van de consument mogen komen.
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_16-09-2012
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_16-09-2012
De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
Daar is al bij bepaald dat ook de kosten voor het terugsturen door consument vergoed dienen te worden. Dus dat gaat buiten de kosten die de leverancier maakt, maar richting wat de consument moet regelen om nakoming gedaan te krijgen. Zaken die helemaal niet "in rekening gebracht" worden, maar wel ten laste komen. Wat maakt het verliezen van een vrije dag door fout van leverancier dan zo ver weg?

Dat je in beginsel rekening moet houden in het leven met uren inleveren voor het regelen van persoonlijke zaken, daar ben ik het helemaal mee eens. Hoewel je daar in principe ook nog een discussie over zou kunnen voeren ten aanzien van conformiteit en gevolgen.

Waar een gemaakte afspraak (overeenkomst) om zaken op te lossen niet wordt nagekomen zonder overmacht, vind ik die positie wel heel sterk worden.

Wat ik mis in je voorbeeld is de onderbouwing waarom de 80 euro die je zelf rekende gerechtvaardigd was na 2,5 jaar. Ging het om een reparatie die de levensduur aantoonbaar verlengde? Ging het om een slijtageartikel? Waarom was dit niet een geval waarbij leverancier simpelweg ook zonder kosten gehouden was zaken op te lossen? Wat ik zo zie in gemiddelden is een Zanussi wasdroger nieuw ~300 - 500 euro. Wat is de grond voor 15-25% aan kosten nieuwwaarde?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 01-05-2015 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 00:25:
[...]

Heb je daar jurisprudentie of wetsartikelen van, dat zou ik wel interessant vinden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het voor een zelfstandige wel een verhaalbare schade zou zijn omdat er een factuur kan zijn, terwijl een werknemer evengoed de schade van een verloren vrije dag (die een waarde vertegenwoordigt) inlevert.
Hierin wordt melding gemaakt van een uitspraak van het Hof 's-Hertogenbosch waarin een vergoeding voor opgenomen vakantiedagen werd toegekend. Het leert ons dat er geen algemene regel is dat opgenomen verlofdagen nooit voor vergoeding in aanmerking komen. Het ging in die uitspraak over de gevolgen van een tandartsbehandeling die niet volgens de regelen der kunst was uitgevoerd. De opgenomen verlofdagen werden dus besteed aan vervolgbehandelingen. In dit geval is TS wel thuisgebleven, maar hij kon doen waar hij zin in had. Rond het middaguur wist hij bovendien al dat de monteur niet meer zou komen, dus de halve dag heeft hij zelf kunnen bepalen wat hij deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:26

Typhone

Who Dares Wins

MicGlou schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:46:

Fouten worden overal gemaakt, het is hoe daarop wordt gereageerd wat het echte niveau bepaald.
Nee hoor. Willekeurige echte tokkie die meteen losgaat krijgt altijd wel een nieuw apparaat mee. Heb dat al zo vaak gezien. De halve maatschappij is daar op ingesteld.
Maar daarom zien 'ketens' mij ook nooit :). Altijd kopen op de vertrouwde plaatsen en een babbeltje maken met de lokale middenstand. Gun die mensen ook wat.

Ontopic:
Je hebt een contract met de BCC en daarvoor kun je ze in gebreke stellen. Dat zou ik eerst doen voordat je aan de telefoon wel eens/niet eens spelletje gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Glowmouse; thanks. Altijd interessant.

Lijkt dus een typische inschatting redelijkheid en billijkheid.

Als ik even oneigenlijk op de stoel van een rechter probeer te zitten:
Dat TS geen dag had willen nemen is een punt en daar is BCC op aan te spreken. Andersom had TS als hij wilde na het middaguur werk kunnen contacteren dat hij toch beschikbaar was. Dat nalaten verspeelt de claim dat een dag verspild is.
De werkelijke overlast is daarmee beperkt tot het aantal uren dat TS thuis in afwachting was zonder te weten dat de monteur niet kwam. Daar kan hij BCC op aanspreken.

Maar ja, wat zou het leven toch mooi zijn als in alle gevallen eerst een constructieve dialoog en begrip zou plaatsvinden. Voor jullie advocaten zou het uiteraard minder leuk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 03:55

WhiteDog

met zwarte hond

Ik neem tegenwoordig al mijn telefoongesprekken op (Android, ACR). Bedrijven zijn er als de dood voor dat zo een gesprek op internet beland nadat ze maanden iets anders hebben zitten beweren.

Maar... waarom neem je niet gewoon rechtstreeks contact met Bauknecht voor een afspraak? Je zit nog ruim binnen de garantieperiode en uiteindelijk doet BCC hetzelfde in jouw plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat BCC degene is waarmee de overeenkomst is, en die dus verantwoordelijk is voor garantie. Zie ook de sticky in dit forum over garantie waarom je altijd (eerst) via je leverancier moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Toen ik bij de BCC een wasmachine kocht en deze na levering al direct defect bleek, kreeg ik ook bijna niets bij ze gedaan. Best wat ik voor elkaar kreeg was dat na 8 dagen een monteur mijn spiksplinter nieuwe, afgeleverde en aangesloten wasmachine zou komen repareren.

Toen 1 tweet aan gewijd en de volgende dag werd het apparaat omgeruild voor een nieuwe ;(

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 01-05-2015 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
nare man schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:53:
Overigens is dit niet mijn ervaring met BCC. Mijn Zanussi-droger ging begin dit jaar kapot (tweeënhalf jaar na aanschaf). Na een belletje met de klantenservice van BCC en een bezoek van een servicemonteur van Electrolux is dit weer opgelost voor 80 euro.
Dit vind ik een mooie over hoe mensen anders denken over goede service. € 80,- betalen voor een defecte wasdroger van slechts 2,5 jaar oud noem ik geen goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:38
jroz2001 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:28:
[...]

Dit vind ik een mooie over hoe mensen anders denken over goede service. € 80,- betalen voor een defecte wasdroger van slechts 2,5 jaar oud noem ik geen goede service.
Sja, voor de ALLERbeste service ga je natuurlijk niet naar een winkel met de laagste prijs garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 16:14
WhiteDog schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:13:
Ik neem tegenwoordig al mijn telefoongesprekken op (Android, ACR). Bedrijven zijn er als de dood voor dat zo een gesprek op internet beland nadat ze maanden iets anders hebben zitten beweren.

Maar... waarom neem je niet gewoon rechtstreeks contact met Bauknecht voor een afspraak? Je zit nog ruim binnen de garantieperiode en uiteindelijk doet BCC hetzelfde in jouw plaats.
Jammer dat het op internet zetten van deze gesprekken illegaal is. Ik ga niet weer de links boven water halen, maar het is een leuk idee. Echter in de uitvoering kansloos.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
jroz2001 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:28:
[...]

Aangezien de garantie twee jaar was en het geen al te dure wasdroger was, vind ik het toch alleszins redelijk. Je weet waar je aan begint. De economische levensduur van een wasdroger van dat type en prijsklasse is vijf à zeven jaar. Bij een defect na tweeënhalf jaar hoef je zeker geen genoegen te nemen met de stelling dat de garantie verstreken is, maar kun je gezien de verwachte levensduur en de reeds verstreken probleemloze gebruiksduur ook geen volledig kosteloze reparatie verwachten.

[ Voor 29% gewijzigd door nare man op 01-05-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:20:
...

Maar ja, wat zou het leven toch mooi zijn als in alle gevallen eerst een constructieve dialoog en begrip zou plaatsvinden.
Tja, wat zou het leven toch mooi kunnen zijn als we ons gewoon allemaal aan de gemaakte afspraken hielden... :P Zowel consument als leverancier...
Doe wat je zegt en zeg wat je doet! Hoe moeilijk kan het zijn... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Typhone schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 06:33:
[...]

Nee hoor. Willekeurige echte tokkie die meteen losgaat krijgt altijd wel een nieuw apparaat mee. Heb dat al zo vaak gezien. De halve maatschappij is daar op ingesteld.
Maar daarom zien 'ketens' mij ook nooit :). Altijd kopen op de vertrouwde plaatsen en een babbeltje maken met de lokale middenstand. Gun die mensen ook wat.
Dat is niet wat ik bedoel... ik bedoel daarmee dat men niet gelijk een bedrijf begint af te kraken om een foutje, zeker als deze nog niet de kans heeft gekregen met een oplossing te komen. Of de klant iemand is die direct met verbaal geweld het recht wil halen staat daar los van... alhoewel in mijn ervaring bedrijven juist helemaal niet zo gewillig zijn als ze een vijandige klant voor zich hebben. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn...

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 01-05-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik blijf altijd correct in mijn benadering naar bedrijven. Echter het eerste, tweede (en inmiddels derde) contact met de BCC komt voor mij incompetent en niet servicegericht over.

Van mijn kant houd ik de dialoog met de BCC in ieder geval open. Vaak zijn er een aantal pogingen voor nodig om bij de juiste persoon uit te komen.

In eerste instantie hoop ik in ieder geval wel dat er nu aanstaande maandag een monteur langs komt om te kijken naar de wasdroger :). Aangezien ik nog steeds geen bevestiging heb dat deze monteur ook echt gaat komen (de BCC weigert dit te geven), ben ik benieuwd of het nu wel goed gaat.....

Off-topic: Dit topic heb ik ook aangemaakt omdat ik mij af vroeg of een bedrijf zomaar het recht heeft om zich niet aan gemaakte afspraken te houden, als consument krijg je namelijk gewoon een rekening gepresenteerd als je niet op komt dagen bij een afspraak zonder deze tijdig af te melden.

[ Voor 19% gewijzigd door xelfer op 01-05-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 20:26
Mijn ervaring met witgoed apparaten is dat je het beste de fabrikant direct kan benaderen. BCC laat de monteurs namelijk ook vanuit de fabrikant komen, dat is dus een schakel extra. Natuurlijk heb je een overeenkomst met BCC, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? BCC stuurt zelf geen eigen monteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

die bevestiging is toch simpel. ze gebruiken allemaal een register bij die bedrijven.

met wie heb ik gesproken?
Bassie Adriaan

oke bedankt. vervolgens noteer je naam en tijdstip van dat je contact hebt gehad.
servicedesks vinden het niet leuk als ze de shit van hun collega's op hun bord krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:53:
die bevestiging is toch simpel. ze gebruiken allemaal een register bij die bedrijven.

Bassie Adriaan

oke bedankt. vervolgens noteer je naam en tijdstip van dat je contact hebt gehad.
servicedesks vinden het niet leuk als ze de shit van hun collega's op hun bord krijgen.
Het is een beetje vals, maar ik doe dat idd ook wel eens en het heeft vaak effect... ik moet soms wel bij bepaalde leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:53:

Bassie Adriaan

Uitstekend plan. Meestal vraag ik in ieder geval om schriftelijke bevestiging van de gemaakte afspraken, maar de BCC is het eerste bedrijf die het sturen van deze bevestiging heeft geweigerd.

De belangrijkste les die ik uit het hele verhaal heb getrokken is dat ik in ieder geval nooit meer wat ga bestellen bij de BCC. Helaas heb ik geen grote elektronica zaken in mijn omgeving op de BCC na, maar ik rij de volgende keer wel liever 20 kilometer verder naar een betrouwbare winkel, of bestel het via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-05 01:28
En? Is de monteur afgelopen maandag geweest?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05 17:06
Eigen ervaring:
Eénmaal heb ik van een grote kabelinternetprovider 50 euro vergoed gekregen omdat een monteur niet was komen opdagen en ik daarvoor een dag had vrijgenomen en dat daarna nogmaals moest doen. Natuurlijk dekt dat niet alles maar het mooie was dat ik er niet eens om heb hoeven vragen maar dat het hun eigen aanbod was nadat ik de situatie had uitgelegd. Ongeacht of je de wet aan je kant hebt is er dus soms best wat mogelijk.
Pagina: 1