Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mid/High gaming pc

Pagina: 1
Acties:

• CMSTRR
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 04-04 23:28

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 170,01€ 170,01
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 84,95€ 84,95
1Seagate ST2000DX001, 2TB€ 100,95€ 100,95
1Zalman Z9 Plus€ 46,92€ 46,92
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU€ 59,-€ 59,-
1Cooler Master GM G550M€ 53,95€ 53,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 538,73

Dit is wat ik momenteel besteld hebt. Als u denkt dat er ergens verbetering in zit .. shoot!
Ik wil 800 euro max uitgeven en kan de overige 150 euro besteden aan een 2e hands videokaart zoals een 680..280x of 770 indien ze voor 150 gaan.

Assemblage is 60 euro en waar ik hem besteld kom ik uit op 650 euro totaal

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke? 800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. Videokaart regel ik zelf dus budget zit op 650 euro
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Niet echt een merkvoorkeur als het maar een A merk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) Niet teveel geluidsproductie
Ga je overklokken? Nee

Gr

[Voor 115% gewijzigd door CMSTRR op 30-04-2015 12:56]

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Oxygen Updater Administrator

Misschien eerst dit doorlezen..

Op die manier ziet het er overzichtelijker en duidelijker uit :).

[Voor 26% gewijzigd door AnonymousWP op 30-04-2015 12:34]

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Inmiddels aangepast zie ik, dus weer open.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:54:
Inmiddels aangepast zie ik, dus weer open.
AnonymousWP schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:34:
Misschien eerst dit doorlezen..

Op die manier ziet het er overzichtelijker en duidelijker uit :).
Sorry boys, moest het met de telefoon doen en was van plan het op mijn werk uit te werken.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Niemand een opmerking? Het geheugen is het enige wat ik niet ken.. iemand ervaring mee?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Kicken binnen 24u is niet gepast, geduld is dus een schone zaak...

/edit: verder is ervaring met geheugen niet heel boeiend. Het werkt of het werkt niet ;).

Rest is okay-ish. Waarom zit je vrij fors onder je budget, terwijl je nog geen SSD hebt?

[Voor 58% gewijzigd door br00ky op 30-04-2015 16:50]

• Trygve
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:36
Heb je 2TB aan opslag nodig? Als je voor een 1TB hdd gaat kun je meer aan je videokaart uitgeven :)

SSD is inderdaad erg leuk, als je dat eenmaal hebt wil je nooit meer terug. Wel is het zo dat dit niet meer fps geeft in games.

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:18
Geheugen kan iets goedkoper; pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Als je genoegen neemt met 1 videokaart (en gezien de cpu en mobo keuze ga je niet overklokken) dan is een 450Watt voeding meer dan voldoende; pricewatch: Antec VPF Series 450W

Mijn blog; Floating Points

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:46:
Kicken binnen 24u is niet gepast, geduld is dus een schone zaak...

/edit: verder is ervaring met geheugen niet heel boeiend. Het werkt of het werkt niet ;).

Rest is okay-ish. Waarom zit je vrij fors onder je budget, terwijl je nog geen SSD hebt?
Lekker vriendelijk hier... blijkbaar werkt kicken want heb meteen 2 reacties? De hdd is eigenlijk een SSHD en zou sneller moeten zijn dan een gewone als het goed is?
r100 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:55:
Heb je 2TB aan opslag nodig? Als je voor een 1TB hdd gaat kun je meer aan je videokaart uitgeven :)

SSD is inderdaad erg leuk, als je dat eenmaal hebt wil je nooit meer terug. Wel is het zo dat dit niet meer fps geeft in games.
Het verschil tussen de 1 en 2 is miniem

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
CMSTRR schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:04:
[...]

Lekker vriendelijk hier... blijkbaar werkt kicken want heb meteen 2 reacties?
offtopic:
Geen vriendelijkheid, gewoon wat huisregels. Er is nog nooit iemand gestorven van 24u wachten op een reactie ;).
De hdd is eigenlijk een SSHD en zou sneller moeten zijn dan een gewone als het goed is?
Klopt, alleen is een SSD altijd beter. Zolang je budget hebt, heeft dat de voorkeur. Een SSHD is eigenlijk alleen interessant als je maar 1 plek hebt voor een schijf, zoals een kleine laptop. Er kleven immers ook nadelen aan zoals de beperkte buffer, die bij vollopen alsnog zorgt voor een trage schijf.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:10:
[...]

offtopic:
Geen vriendelijkheid, gewoon wat huisregels. Er is nog nooit iemand gestorven van 24u wachten op een reactie ;).

[...]

Klopt, alleen is een SSD altijd beter. Zolang je budget hebt, heeft dat de voorkeur. Een SSHD is eigenlijk alleen interessant als je maar 1 plek hebt voor een schijf, zoals een kleine laptop. Er kleven immers ook nadelen aan zoals de beperkte buffer, die bij vollopen alsnog zorgt voor een trage schijf.
Is het wel beter dan een gewone hdd? Ik ben anders veel meer kwijt als ik ssd en een hdd moet kopen

• vincent120420
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 16:13
Heel erg Off-topic
br00ky schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:10:
[...]
Er is nog nooit iemand gestorven van 24u wachten op een reactie ;).
Ik denk dat er heel wat mensen gestorven zijn door 24u te moeten wachten.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
CMSTRR schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:17:
[...]

Is het wel beter dan een gewone hdd? Ik ben anders veel meer kwijt als ik ssd en een hdd moet kopen
In beginsel zeker. Ik noem het haast een no-brainer.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:18:
[...]

In beginsel zeker. Ik noem het haast een no-brainer.
Ja ok dus een foute keuze kan het niet zijn dan neem ik aan? Omdat je zegt dat het geheugen vol kan lopen..en hij dan traag wordt. Voelt een beetje als de laatste 0.5gb van de gtx970 of is het anders?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Fout is het verkeerde woord. Het is geen handige keus. De prijs van SSDs is al dermate gezakt dat een SSHD, zeker bij jouw budget prima past.

En je vergelijking, mja, helemaal een op een geldt dat niet natuurlijk. Dit is een feature, geen verzwegen "tekortkoming". Een SSHD heeft een bepaalde buffer van enkele GBs die vrij snel vol is. Daarna heb je zoals ik al eerder zei gewoon een trage HDD. Ja het sneller dan conventioneel, maar gewoonweg niet (meer) interessant door de huidige prijzen van SSDs.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:37:
Fout is het verkeerde woord. Het is geen handige keus. De prijs van SSDs is al dermate gezakt dat een SSHD, zeker bij jouw budget prima past.

En je vergelijking, mja, helemaal een op een geldt dat niet natuurlijk. Dit is een feature, geen verzwegen "tekortkoming". Een SSHD heeft een bepaalde buffer van enkele GBs die vrij snel vol is. Daarna heb je zoals ik al eerder zei gewoon een trage HDD. Ja het sneller dan conventioneel, maar gewoonweg niet (meer) interessant door de huidige prijzen van SSDs.
Nou.. ik heb in mijn stuk staan 650 euro kwijt te zijn. Zo heb ik 150 euro om een 2e handse videokaart op de kop te tikken.

Nu zijn er 2 scenarios.

1 ik koop een ssd voor 100 euro ipv de sshd met waarschijnlijk te weinig oslag (250) aangezien spellen al snel richting 40gb gaan of meer zoals gta v
2 ik koop een kleinere ssd en een losse hdd maar kom duurder uit

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
1b. Je begint met alleen een 256GB en koopt over x maanden sparen een HDD erbij.

[Voor 52% gewijzigd door br00ky op 30-04-2015 20:02]

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Switchen tussen HDD of SSD is geen probleem. Liever een goede keuze dan later spijt krijgen.

Ik dacht alleen dat windows baat heeft bij ssd omdat hdd de spellen zal gaan draaien en zodoende een sshd het beste zou zijn..

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Scheelt je wel herinstallatie/clonen ;). Spijt zou ik het ook niet noemen, want je kan eenvoudig een HDD erbij kopen. Het is neem ik aan ook niet zo dat je een jaar moet sparen voor 50 euro om een 1TB schijf aan te kunnen schaffen toch?

Daarbij, sommige games, zoals BF4, AC:U en andere games met veel laadmomenten hebben er véél baat bij.

[Voor 40% gewijzigd door br00ky op 30-04-2015 21:56]

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Ik denk dat ik dus niet helemaal op de hoogte ben op hdd gebied. Wanneer ik dus bf4 of asc unity op een hdd heb staan en windows apart op de ssd zullen spellen ook sneller draaien?
Ik zag een kingston 120gb voor 59 en je hebt ook hdds van 1tb rond de 65 euro dus dat kleine verschil lukt wel..alleen ergens moet je een lijn trekken en dat is 800 voor mij. De tijd dat ik alles op max moet draaien is voorbij.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nee alleen zaken die op de SSD zelf staan hebben er baat bij.

Moet je direct, bij aanschaf meer dan 256GB data kwijt? Ik kan niet in je portemonnee kijken maar een HDD is toch vrij snel bij elkaar te sprokkelen zijn? Zo doen heel veel mensen het die niet meteen veel geld te besteden hebben of willen.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Zie hieronder

[Voor 92% gewijzigd door CMSTRR op 30-04-2015 23:07]

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Ik zie dat de levensduur 72tb is van de goedkopere SSDs.. met mijn gebruik red ik er geen 2 jaar mee denk ik. Ik download veel en gebruik t voor games dus lijkt me niet handig. Omdat een SSHD toch standaard sneller is dan een normale HDD en kleine bestanden draaien als een SSD. Dit is voldoende voor mij .. ik gebruik windows dingen zelden en kan 2 seconden langer wachten met het opstarten.
Topic mag eventueel gesloten worden en bedankt voor al het meedenken!!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen excuus, zie deze test van de buren http://nl.hardware.info/reviews/4177/10/x. Daarbij hebben de goedkopere MX100 MLC wat nóg langer meegaat, theoretisch.

Afijn, ik heb het geprobeerd. Ik denk nog steeds dat je een suboptimale keus maakt, maar even goede forumgenoten :). Topics blijven overigens altijd open. Zakt vanzelf naar beneden.

[Voor 12% gewijzigd door br00ky op 30-04-2015 23:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:28:
Geen excuus, zie deze test van de buren http://nl.hardware.info/reviews/4177/10/x. Daarbij hebben de goedkopere MX100 MLC wat nóg langer meegaat, theoretisch.

Afijn, ik heb het geprobeerd. Ik denk nog steeds dat je een suboptimale keus maakt, maar even goede forumgenoten :). Topics blijven overigens altijd open. Zakt vanzelf naar beneden.
Dit is een zeer interessante link die je me gegeven hebt! Dank daarvoor. Eens met detail lezen..wie weet kies ik toch voor een ssd van 512gb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Nu moet ik het feestje wel weer verpesten door te zeggen dat die testjes nou niet heel heilig zijn, lees CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid maar eens.

Al is de MX100/MX200 wel een erg goede keuze, normale gebruikers hoeven zich imo geen zorgen te maken over de schrijf-levensduur van moderne SSD's, als je echt zo idioot veel schrijft is een enterprise schijf het vaak wel waard.

Dat nog niemand gevallen is over die kast. de Z9 is een van de slechtste kasten die je kan kopen voor 50 euro. Heel wat jaar terug was hij aardig, maar nu is het een kutding.Vooral het feit dat hij erg krap is voor een ATX kast maakt hem ongeschikt voor menig build, 29cm ruimte is echt weinig. pricewatch: Fractal Design CORE 2300, pricewatch: Fractal Design CORE 2500, pricewatch: Corsair Carbide 100R en pricewatch: Raijintek Agos Zwart zijn op ieder vlak beter, met de twee Cores momenteel als mijn favorieten. Wel iets duurder, maar je hebt echt een veel betere kast in huis, zelfs de bekende 30 euro kasten, de pricewatch: Raijintek Arcadia, pricewatch: BitFenix Neos Zwart/Zwart, pricewatch: BitFenix Comrade Zwart en pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) zijn imo al beter dan de Z9.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
VasZaitsev schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 01:58:
Nu moet ik het feestje wel weer verpesten door te zeggen dat die testjes nou niet heel heilig zijn, lees CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid maar eens.

Al is de MX100/MX200 wel een erg goede keuze, normale gebruikers hoeven zich imo geen zorgen te maken over de schrijf-levensduur van moderne SSD's, als je echt zo idioot veel schrijft is een enterprise schijf het vaak wel waard.

Dat nog niemand gevallen is over die kast. de Z9 is een van de slechtste kasten die je kan kopen voor 50 euro. Heel wat jaar terug was hij aardig, maar nu is het een kutding.Vooral het feit dat hij erg krap is voor een ATX kast maakt hem ongeschikt voor menig build, 29cm ruimte is echt weinig. pricewatch: Fractal Design CORE 2300, pricewatch: Fractal Design CORE 2500, pricewatch: Corsair Carbide 100R en pricewatch: Raijintek Agos Zwart zijn op ieder vlak beter, met de twee Cores momenteel als mijn favorieten. Wel iets duurder, maar je hebt echt een veel betere kast in huis, zelfs de bekende 30 euro kasten, de pricewatch: Raijintek Arcadia, pricewatch: BitFenix Neos Zwart/Zwart, pricewatch: BitFenix Comrade Zwart en pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) zijn imo al beter dan de Z9.
Er bestaat ook een gewone Z9 misschien dat je die 2 door elkaaf haald?
Anyways, ik heb op verschillende sites gekeken en ook videos. Ziet er ruim genoeg uit met leuke features en als bonus 4 fans.

Op SSD zal alleen de crucial BX100 512gb aan bod komen die is ruim 30 euro goedkoper dan een MX100. Is er naast een kleine snelheidverschil nog meer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online
De BX100 mist wat "luxe" dingetjes, zoal clone software, en volgens mij ook hardwarematige encryptie, hoe hard je dit mist, tja.

De Z9 is gewoon een krap ding. ook de plus, welke gewoon een extra schermpje ofzo heeft. Het is simpelweg een oud lijk uit de tijd dat kasten gewoon een stuk minder goed waren. Zie ook bijv. de Antec 900, was toen heel leuk, nu is het een knap waardeloos, krap en matig afgewerkt ding.

Een kast van 30 euro is vaak al beter dan die Z9, alleen wat minder fans, maar wat moet je met 4 bleh kwaliteit fans?

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

CMSTRR schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:06:
Ik zie dat de levensduur 72tb is van de goedkopere SSDs.. met mijn gebruik red ik er geen 2 jaar mee denk ik. Ik download veel en gebruik t voor games dus lijkt me niet handig. Omdat een SSHD toch standaard sneller is dan een normale HDD en kleine bestanden draaien als een SSD. Dit is voldoende voor mij .. ik gebruik windows dingen zelden en kan 2 seconden langer wachten met het opstarten.
Topic mag eventueel gesloten worden en bedankt voor al het meedenken!!
Das 72 TB aan schrijactiesf ! dan zou je per dag gemiddeld 100GB moeten herschrijven ?
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar lijkt me sterk dat je daar ook maar in de buurt komt :P

tomorrow the sun will come up again, and I'm pretty sure that whatever happens we won't have found Freedom, and there won't be a whole lot of Justice, and I'm damn sure we won't have found Truth. But it's just possible that I might get a hard-boiled egg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
VasZaitsev schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:59:
De BX100 mist wat "luxe" dingetjes, zoal clone software, en volgens mij ook hardwarematige encryptie, hoe hard je dit mist, tja.

De Z9 is gewoon een krap ding. ook de plus, welke gewoon een extra schermpje ofzo heeft. Het is simpelweg een oud lijk uit de tijd dat kasten gewoon een stuk minder goed waren. Zie ook bijv. de Antec 900, was toen heel leuk, nu is het een knap waardeloos, krap en matig afgewerkt ding.

Een kast van 30 euro is vaak al beter dan die Z9, alleen wat minder fans, maar wat moet je met 4 bleh kwaliteit fans?
Ok dus de n300 closed van coolermaster zou een betere keuze zijn? Heb ik genoeg koeling met die 2 fans?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Tenzij je gekke dingen gaat uithalen, is 2 fans de standaard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:00:
Tenzij je gekke dingen gaat uithalen, is 2 fans de standaard.
Nee alleen gamen.

Ok ik ga de wijziging doorvoeren en jullie advies volgen.

De Coolermaster N300 window voor de Z9 plus. Ze hebben de windowloze nie maar scheelt 7 euro..
De SSHD blijft prima voor mij

[Voor 13% gewijzigd door CMSTRR op 01-05-2015 17:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Wel een andere vraag. Ik kan een Sapphire R9 280X Vapor X OC 3GB voor een leuk prijsje overnemen en nu hoor ik verschillende verhalen over wat je minimaal qua watt voeding nodig hebt. Is deze dan genoeg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
"Van horen zeggen" is 9/10 keer een slechte raadgever. Zoek naar reviews van (grote) techsites van een 280X (het verschil onderling is gering), dan kom je al snel achter de ware power consumption. Een goede voeding hoeft daar niet ver boven te zitten, omdat die genoeg kan leveren.

Hoewel de voeding uit je openingspost beter kan, kan die zeker 550W leveren.

Dus, zoek dit even op, dan kom je er snel genoeg achter :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:14:
"Van horen zeggen" is 9/10 keer een slechte raadgever. Zoek naar reviews van (grote) techsites van een 280X (het verschil onderling is gering), dan kom je al snel achter de ware power consumption. Een goede voeding hoeft daar niet ver boven te zitten, omdat die genoeg kan leveren.

Hoewel de voeding uit je openingspost beter kan, kan die zeker 550W leveren.

Dus, zoek dit even op, dan kom je er snel genoeg achter :).
http://www.coolermaster.outervision.com/

Ik kom hier uit op 435watt. Kan ik ervan uitgaan dat dit dus klopt dan? Lijkt me wel betrouwbaar.

550/100=5,5x82=451 watt .. dit sommetje kreeg ik van een kennis. Wel erg krap denk ik

[Voor 9% gewijzigd door CMSTRR op 01-05-2015 23:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Hmm, blijkbaar was mijn post niet zo duidelijk ;). Calculators zijn niet betrouwbaar en je moet uitgaan van reviews. Je kan al af met een 450W voeding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Aangezien er wat mis is met die kaart ga ik voor een ander en kom ik uit op de GTX960 strix

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5€ 219,95€ 219,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 219,95

reviews: Nvidia GTX 960: midrange-videokaarten los en in sli getest

opgenomen wattage ingame 211 watt. Dit is inclusief de processor enzo of exclusief?

En welke voeding kan ik nu het beste nemen want ik denk dat 550watt dus overkill is nu

[Voor 48% gewijzigd door CMSTRR op 02-05-2015 11:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02-09 12:27

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik zie dat je de Zalman Z9 kast hebt gekozen. Ik heb deze behuizing gehad, en het werkt, maar maakt een verschrikkelijk geluid omdat bijna in de case los zit en dus mee vibreert. Ik zou een andere case kiezen.

Daarbij is de 960 niet zo "knal voor prijs"... Ik zou voor de 280x gaan.

[Voor 15% gewijzigd door Koninkje op 02-05-2015 11:23]

Show me your moves.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Koninkje schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:22:
Ik zie dat je de Zalman Z9 kast hebt gekozen. Ik heb deze behuizing gehad, en het werkt, maar maakt een verschrikkelijk geluid omdat bijna in de case los zit en dus mee vibreert. Ik zou een andere case kiezen.
Nee inmiddels gewijzigd voor de Coolermaster N300 window. Toch bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Op zich is een 960 geen hele slechte kaart, echter heeft die wel een beperkte geheugenbus en "maar" 2GB VRAM. Zeker gezien Eva32 weer actief is, is V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW eigenlijk een nobrainer. Een 960 mag nog niet eens de schoenen poetsen van een 290. Een absolute aanrader (als je blijkbaar 220-ish wil gaan uitgeven)!
CMSTRR schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:19:

opgenomen wattage ingame 211 watt. Dit is inclusief de processor enzo of exclusief?
En om je vraag te beantwoorden, ja.
Opgenomen vermogen van het gehele systeem

[Voor 26% gewijzigd door br00ky op 02-05-2015 11:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:26:
Op zich is een 960 geen hele slechte kaart, echter heeft die wel een beperkte geheugenbus en "maar" 2GB VRAM. Zeker gezien Eva32 weer actief is, is V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW eigenlijk een nobrainer. Een 960 mag nog niet eens de schoenen poetsen van een 290. Een absolute aanrader (als je blijkbaar 220-ish wil gaan uitgeven)!

[...]

En om je vraag te beantwoorden, ja.
[...]
Ik voel meer voor de 960..zal op full hd genoeg zijn voor me en scheelt dus enorm veel wattage in verbruik blijkbaar enz

Waarmee iemand me kan helpen is t adviseren van de juiste (blijkbaar maar een 300 watt voeding nodig ofz) voeding die stil en goed is. Of zal ik bij de G550M blijven. Hij zal uiteindelijk hetzelfde verbruiken..maar wie weet is er nu een betere optie

[Voor 5% gewijzigd door CMSTRR op 02-05-2015 12:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L8 400W€ 49,01€ 49,01

Is dit ook wat? Scheelt weer 2 tientjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ook prima, ik zie inderdaad dat die 430W vrij gek geprijsd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Nou dit wordt hem jongens.. bedankt allemaal!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,95€ 183,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 84,95€ 84,95
1Seagate ST2000DX001, 2TB€ 100,95€ 100,95
1Cooler Master N300 (KWN1, windowed)€ 38,50€ 38,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 54,99€ 54,99
1Antec VPF Series 450W€ 44,65€ 44,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 750.89

[Voor 6% gewijzigd door CMSTRR op 02-05-2015 16:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online
De GTX960 wordt nou niet echt aangeraden, een R9 280 is imo op ongeveer ieder vlak een betere keuze, 2GB is echt te weinig, een game als GTA V blaast al over de 3GB heen met een beetje leuke settings, 2GB VRAM is een leuke bottleneck.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:57:
De GTX960 wordt nou niet echt aangeraden, een R9 280 is imo op ongeveer ieder vlak een betere keuze, 2GB is echt te weinig, een game als GTA V blaast al over de 3GB heen met een beetje leuke settings, 2GB VRAM is een leuke bottleneck.
https://youtu.be/z3eCZ7zd1F8

Die link geeft je ongelijk. Hij speelt alles op high en heeft zelfs fxaa EN MSAA 2x aan en draait op minimaal 60 fps en vult zijn 2gb helemaal aan.

Een ander draait BF4 op ultra met 4xAA en HBO+ met minimaal 70 fps overal.

Ik heb heel mijn systeem zuinig, nieuwste onderdelen (nog wat aanpassingen gedaan) en op efficientie samengesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online
Dat is wel heel knap: reviews: Grand Theft Auto V Benchmark: de pc-versie nader bekeken

Kijk eens naar zijn resolutie: 1050p, veel minder dan fullHD.

Ja, dan is een GTX960 inderdaad nog goed genoeg, Een R9 270 was dan al genoeg geweest gok ik zo, ga een trapje hoger en je krijgt het scenario wat Tweakers schetst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:18

Mijn blog; Floating Points

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:38:
Dat is wel heel knap: reviews: Grand Theft Auto V Benchmark: de pc-versie nader bekeken

Kijk eens naar zijn resolutie: 1050p, veel minder dan fullHD.

Ja, dan is een GTX960 inderdaad nog goed genoeg, Een R9 270 was dan al genoeg geweest gok ik zo, ga een trapje hoger en je krijgt het scenario wat Tweakers schetst.
Volgens NitroX's link presteerd de 960 dus beter
Ik zie verschillende opgenomen gameplay filmpjes waar de ene keer de 960 elke keer de favoriet is en de andere keer de 280x. Wat ik niet begrijp is hoe dat mogelijk is.. als ik uit ga van de "betrouwbare bronnen" liggen de prestaties erg dicht bij elkaar.

Het kost me 223 ofzo voor de 960 en 248 voor de msi 280x. Als ik nou echt meer had aan de 280x was de keuze makkelijk..maar t voelt gewoon als veel meer "power op papier" dan werkelijk verschil. Dit zit hem dan misschien toch in de complexiteit van de maxwell chips. Bijvoorbeeld de firestrike scores liggen van die 2 ook heel dichtbij.
Omdat je een 960 nooit helemaal voluit als een 980 kan draaien zal 2gb op full hd denk ik gewoon prima zijn.. en vooruit geblikt op dx12 begrijp ik dat ze nog efficienter kunnen werken.

Ik moest gewoon de knoop doorhakken en kan nog een uiteindelijke verandering van de 960 naar de 280x maken maar zie t nut niet..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online
Ik vond de CPU test van pclab ook al erg vreemde resultaten geven, ik haal met een slechtere CPU op hogere settings meer FPS, en als je de ingebakken benchmark van GTA V pakt, zie je opeens hele andere tabelletjes: http://pclab.pl/art57777-26.html en lijkt een R9 280x opeens wel een goed idee te zijn

Wat realistischer is, is een discussie op zich natuurlijk, een benchmark draait natuurlijk een vast riedeltje, wel zo handig voor benchmarken, maar hoe het zich vertaald naar in-game is de vraag. Ik merk zelf dat mijn benchmark prestaties en in-game prestaties niet heel veel uit elkaar liggen.

Zelf zou ik echt niet meer 200+ uitgeven voor een 2GB kaartje, puur omdat er al meerdere games vrolijk over 2GB heen gaan op fullHD, en in de toekomst wordt dat natuurlijk alleen maar erger. Maxwell is heel leuk, maar tovert niet opeens extra MB's GDDR5 uit zijn hoge hoed.

Overigens wordt een 280x sowieso weinig aangeraden, voor hetzelfde heb je een hele nette tweedehands R9 290, en voor 50 euro minder de R9 280 die niet heel veel slechter presteert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Videokaart daargelaten vind ik het gemis van een SSD "bijzonderder". Een SSHD klinkt leuk, maar door zijn beperkte buffer, verandert die alsnog vrij snel in een trage HDD. In the end ben je dan beter af met een normale HDD, want die zijn goedkoper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:59:
Videokaart daargelaten vind ik het gemis van een SSD "bijzonderder". Een SSHD klinkt leuk, maar door zijn beperkte buffer, verandert die alsnog vrij snel in een trage HDD. In the end ben je dan beter af met een normale HDD, want die zijn goedkoper.
Ik ben de snelheid in games gewend met een hdd.. maar ik weet dat (volgens "experts" die t verkopen) dat windows zelf even vlot als ssd reageert. Hij pakt in die 8 gb de meest gebruikte bestandjes.. dus de windows bestandjes en essentiele bestanden bij het opstarten van..
Voor mij zou een aparte ssd aanschaffen puur zijn voor windows en zo heb ik beide in 1..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
"Experts die t verkopen" zijn vaak vooral goed in zaken aan te smeren. Dat blijkt wel :p. Hier op het forum hebben we totaal geen reden om bepaalde onderdelen aan te prijzen behalve dat X beter is dan Y.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online
Een goede SSHD laat inderdaad het opstarten Windows over het algemeen even vlot verlopen als met een pure SSD, zit een paar seconden verschil in, maar weinig om echt wakker van te liggen.

Wel denk ik dat hij als primaire schijf, waar ook games op komen te staan, de nodige nadelen heeft. Het stukje flashgeheugen is lekker klein, daar passen nooit de belangrijke files van 3 games + windows op, waardoor er nog meer dan genoeg van de HDD geladen moet worden, en bij games als BF4, BFH en GTAV gaat dat heeeeeeeuuuulllll eerrrrrruuugggg llllllaaanggggggzzzzzzaaaammmmmm. Ik zit zo 2 of 3 minuten naar een laadscherm te staren in GTA V, en ook zoiets bij BF:H als een map geladen wordt vanaf niks. Leuk om een kopje thee te zetten, of naar de wc te gaan, maar dat wordt na een tijdje toch ook wel saai.

Ook betekend het dat als je vrij veel programma's tegelijkertijd open hebt, je HDD alsnog veel random bezig is, en dat is nogal traag. Iets verplaatsen, muziek afspelen, downloaden en gamen tegelijkertijd zal niet heel prettig zijn, zeker niet als Windows besluit ook nog even een update te installeren ondertussen.

Een SSD kan daar al veel beter tegen, puur omdat de randomread veel hoger is, 100x hoger is te vinden in benchmarks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Poooeeehhh daar hebben jullie wel een punt ja.
Maar ik ben het gewend.. is toch gewoon een HDD als SSD niets.doet? Heeft een extra 64mb buffer zoals de.meeste

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Topicstarter
Net een leuk gelukje gehad. De MSI Gaming GTX960 bij afuture lag op refurbished voor 192.50 euro. Scheelt me weer 30 euro :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online
Tja, ik ben nu ook nog een HDD gewend, al heb ik nog het voordeel dat ik er in totaal 4 heb, waarvan de snelste speciaal voor het OS is. Toch ga ik ook een SSD halen, want grote spellen, met grote mappen zoals de BF serie en GTA V laden gewoon zo langzaam, dat het zeker in multiplayer BF4 gewoon een nadeel is. Alle tanks en heli's zijn de basis al uit als ik eens een keertje in het spel kom.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True