Windows Defender wil niet aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024
Beste mensen,

Ik krijg om de een of andere reden mijn Windows Defender niet ingeschakeld.

Ik draaide tot voor kort de free edition van AVG maar heb deze gedeinstalleerd (bleef om updates vragen terwijl hij up to date was). Nu krijg ik van het windows onderhoudscentrum steeds de melding dat Windows Defender niet ingeschakeld is. Als ik klik op inschakelen gebeurd er echter niets. Ook als ik via het configuratie scherm op Defender klikt gebeurd er niets. Zoeken op het internet leverde me niet direct een oplossing.

Ik heb het schoonmaakprogramma van AVG al gebruikt om alle sporen van AVG te verwijderen maar dit helpt niet.

Gegevens:
Windows 8.1, up to date
geen overige virusscanners geinstalleerd (wel Spybot).

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Is Microsoft Security Essentials geïnstalleerd? Defender is namelijk een soort van Microsoft Security Essentials, die gebakken zit in Windows 8(.1).

[ Voor 51% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-04-2015 11:44 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
Volgens de Microsoft website is Windows Security Essentials niet beschikbaar voor Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:17

KrazyJay

MSE in Windows 7 is hetzelfde als Windows Defender in Windows 8(.1).

Verder levert googlen dit op:
http://answers.microsoft....89-4db9-a4e5-1c91a86489e9

Verder kan je nog even kijken of de juiste services gestart zijn via services.msc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
Dank voor de link.

Ik heb de services al gecontroleerd via services.msc. Windows Defender staat hier op handmatig. Als ik dan op eigenschappen druk staat alles in lichtgrijs (niet te selecteren). Als ik op starten druk krijg ik de volgende melding: Fout: kan windows defender op locale computer niet starten. Fout 577: kan de digitale handtekening niet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-07 23:47
Hoeveel tijd denk je kwijt te zijn aan een herinstallatie van windows?
(Mijn gedachtegang is: je windows draait niet zoals het hoort. Mogelijk ook geïnfecteerd. Doorwerken op deze pc lijkt me niet veilig. Als je zelf niet weet waar de oorsprong van de problemen liggen, kan zoeken/testen wel uren tot dagen kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Haal Spybot ook eens weg, en dan de REG entries aanpassen:

http://www.devhut.net/201...ll-not-turn-on-error-577/

(zelfde issue lijkt het?)

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 30-04-2015 12:17 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
Dank voor de link Maratropa.

Dit lijkt inderdaad hetzelfde probleem en na Spybot verwijderd te hebben lijkt het probleem opgelost en kan ik Windows Defender weer gewoon gebruiken. Super.

Is het aan te raden om alleen Windows Defender te gebruiken of is de combinatie AVG free edition met Spybot beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 07:24
NMA schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:33:
Dank voor de link Maratropa.

Dit lijkt inderdaad hetzelfde probleem en na Spybot verwijderd te hebben lijkt het probleem opgelost en kan ik Windows Defender weer gewoon gebruiken. Super.

Is het aan te raden om alleen Windows Defender te gebruiken of is de combinatie AVG free edition met Spybot beter?
Gezien mijn pikzwarte ervaringen met AVG in het wild, zou ik zeggen dat Defender + de normale beveiligingen beter is.
Dus een:
- Adblocker
- Adobe/Java/Silverlight verwijderen indien mogelijjk, en anders altijd updaten
- Second opinion virusscanner zoals Hitman Pro of Malwarebytes (beide leveren geen problemen op)
- Unchecky
- Gedownloade bestanden allemaal even uploaden naar virustotal met hun tooltje: https://www.virustotal.co...tions/virustotal-uploader
- Nooit googlen naar programma's of belangrijke websites zoals die van banken en winkels

[ Voor 4% gewijzigd door oheng op 30-04-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Defender biedt basisbescherming, maar een andere AV is zeker aan te raden. AVG, Avast en Avira zijn drie gedegen opties. Ik heb jaren tevreden AVG gebruikt en gebruik nu alweer enige tijd Avast. Dus als je AVG niet wilt zijn er nog twee andere goede opties :).

Zie verder het lijstje hierboven. Een tweewekelijkse scan met bijvoorbeeld MBAM kan zeker handig zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 02-05-2015 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-06 11:36
Spybot monitort veranderingen aan Defender.
Dit kun je uitzetten door in de Advanced modus Defender te selecteren in de Ignore list.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat doet sfc /scannow ? Mogelijk zijn er systeembestanden of dll's niet goed.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1