Vervanging GPU, CPU en moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Sander998
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05-2025
Hallo allemaal!

Ik wil wellicht enkele onderdelen van mijn PC gaan vervangen. De onderdelen die ik wil vervangen zijn;
- Nvidia Gigabyte GV-N670 OC
- Intel Core i5 3470
- MSI MSI ZH77A-G41

De Witcher 3 komt er aan en het wordt tijd om mijn PC, die ik eigenlijk alleen gebruik om te gamen, te upgraden. Ik wil mijn GTX670 vervangen voor een GTX970 maar ik denk dat ik dan ook mijn i5 3470 moet vervangen omdat ik vermoed dat deze anders een bottleneck gaat vormen.

Als ik naar de recommended specs kijk van Witcher 3 dan staat de Core i7 3770 3.4 GHz genoemd. Ik was in de veronderstelling dat de GPU belangrijker was dan de CPU voor gamen en als ik naar de prijs van de Core i7 3770 3.4 GHz kijk (€325) dan ben ik ook wat terughoudend om 'm zo maar even aan te schaffen. Maar goed, ze geven die CPU vast niet zonder reden op. Wat denken jullie? Is die andere CPU de moeite waard, gekeken naar de prijs/kwaliteit verhouding? En wat voor moederbord zou ik daar bij moeten aanschaffen, want ik neem aan dat mijn huidige niet volstaat.

Verder gebruik ik het beeldscherm van mijn iMac van eind 2009 nu als monitor voor mijn PC. Het is een prachtige monitor maar wel al wat ouder. Is de upgrade naar een monitor van, bijvoorbeeld, 120 Hz de moeite waard? Het is een 27" monitor met als resolutie 2560x1440.

Bedankt alvast voor jullie advies! Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben qua vraagstelling :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Sander998 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:28:
maar ik denk dat ik dan ook mijn i5 3470 moet vervangen omdat ik vermoed dat deze anders een bottleneck gaat vormen.
Assumption is the mother of all... juist. Check dit eerst eens, je zal versteld staan. Daarnaast zitten required specs van games er vaker naast dan dat ze spot on zijn. Mijn advies, wacht nog even tot W3 uit is, en beslis dan. Je kan dan op basis van de benchmarks een veel gedegener keus maken.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

die 3470 gaat icm die gtx 970 prima voldoen hoor ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Sander998
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05-2025
Bedankt voor de snelle replies :) Dan wacht ik nog even met het vervangen van m'n CPU, scheelt me ook een behoorlijke smak geld :D