Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Testcase] Zuid limburg

Pagina: 1
Acties:

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ik ben afgelopen maand veel in zuid limburg geweest. Heerlen, Schinnen, Valkenburg, en Schin op geul.

Daar heb ik een "paar" fototjes geschoten.

3 flowers, different crop by mrc4nl, on Flickr

Weeds by mrc4nl, on Flickr

paardenbloemenveld by mrc4nl, on Flickr

solitude by mrc4nl, on Flickr

Green forest by mrc4nl, on Flickr

Sun and shadows by mrc4nl, on Flickr

en dan uiteraard nog panorama's van het landschap:
Limburg pano 4 by mrc4nl, on Flickr

Limburg pana 5 by mrc4nl, on Flickr

Limburg pano 1 by mrc4nl, on Flickr

en nummer 10
Blossom by mrc4nl, on Flickr

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:40
Hoewel het prima foto's zijn komt eigenlijk alleen bij de panorama's het 'Limburg gevoel' bij me op, doordat je daar het heuvelachtige landschap ziet. De rest had wat mij betreft overal genomen kunnen zijn in Nederland.

Zie overigens nog wel een kleine flare bij #9 net onder de zon.

En de CA bij #10 kan ook nog wel weggewerkt worden denk ik of niet?

[Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 30-04-2015 10:40]

Fujifilm X-T2 || 16mm f/1.4 || 35mm f/2 || 50mm f/1.2 // Tesla Model 3 LR AWD

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:13

Deathchant

Don't intend. Do!

Als inwoner van Zuid-Limburg (en niet even op bezoek komen he! ;) ) kan ik ook zeggen dat ik alleen de panorama's herken ;)

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online
Die holle wegen zijn ook wel iets wat je voornamelijk in Limburg ziet, maar ik ben het eens met mijn voorgangers, dat een behoorlijk aantal foto's mij niet direct een Limburg gevoel geven.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Godox V860II

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Iedereen valt over de titel maar niet de foto's zelf :/

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online
Misschien dat de foto's wel zo goed zijn dat we daar niets op aan te merken hebben en we alleen zitten te muggenziften over de titel.... ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Godox V860II

• Jadero
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14:55
Los van de koppeling titel en foto's vind ik geen van alle foto's heel erg spannend. Het kan zo zijn dat het niet zozeer mijn soort fotografie is wat me interesseert. Maar de foto's an-sich kunnen mijn aandacht niet echt vasthouden. Enkel 5 en 6 bleef ik langer bij hangen en vind ik dan ook de sterkste foto's. Ondanks dat het misschien niet 'typisch Limburg' is.

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:40
mrc4nl schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:20:
Iedereen valt over de titel maar niet de foto's zelf :/
Omdat.........
PdeBie schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:40:
Hoewel het prima foto's zijn .............
;)

Foto #2 vind ik trouwens de leukste. Die zie ik wel bij mezelf in een klein lijstje op mijn kantoor hangen. :)

Fujifilm X-T2 || 16mm f/1.4 || 35mm f/2 || 50mm f/1.2 // Tesla Model 3 LR AWD

• arjen9551
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 07:29
Opmerking over de foto's zelf dan: ik vind nr 4 er een beetje buiten vallen. Je ziet eigenlijk op elke foto veel groen en/of planten die goed in bloei staan. De boom op 4 heeft ook wel wat blad, maar had die dan liever ook gewoon goed groen gezien.
De rest van de foto's zien er goed uit! Goede kleuren en lekker lente gevoel!

(even afgezien van het feit dat ik verder totaal geen bal verstand heb van fotografie, kan ik natuurlijk wel her en der aangeven wat ik (als leek zijnde) mooi vind ;))

[Voor 8% gewijzigd door arjen9551 op 30-04-2015 12:30]

B.net

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
PdeBie schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:40:

En de CA bij #10 kan ook nog wel weggewerkt worden denk ik of niet?
Nu ik goed kijk zie ik idd een beetje CA, ik zal de foto updaten
Universal Creations schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:31:
Misschien dat de foto's wel zo goed zijn dat we daar niets op aan te merken hebben en we alleen zitten te muggenziften over de titel.... ;)
Toch loopt het niet storm met comments als : "Wauw" "hotshot" "geweldig!" :+
Ghengis schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:41:
Los van de koppeling titel en foto's vind ik geen van alle foto's heel erg spannend. Het kan zo zijn dat het niet zozeer mijn soort fotografie is wat me interesseert. Maar de foto's an-sich kunnen mijn aandacht niet echt vasthouden. Enkel 5 en 6 bleef ik langer bij hangen en vind ik dan ook de sterkste foto's. Ondanks dat het misschien niet 'typisch Limburg' is.
Misschien zijn de foto's gewoon te "standaard", de omgeving in nederland is niet snel indrukwekkend.
Je moet echt mooi weer hebben om er iets speciaals van te maken. Dat had ik niet,moest het doen met een zonnetje en veel vocht in de lucht.

Morgen krijg ik de foto's van mn minolta op cd. misschien missen de foto' de "full frame"- look.
arjen9551 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:29:
Opmerking over de foto's zelf dan: ik vind nr 4 er een beetje buiten vallen. Je ziet eigenlijk op elke foto veel groen en/of planten die goed in bloei staan. De boom op 4 heeft ook wel wat blad, maar had die dan liever ook gewoon goed groen gezien.
Daar ik ik mij wel in vinden, eens kijken of ik die kan vervangen door een betere foto :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik vind 1, 2, 5 en 10 eigenlijk wel mooi. Misschien niet als serie en misschien niet de meest vernieuwende foto's, maar wel gewoon prima afbeeldingen, goed uitgevoerd :) De panorama's ben ik dan weer niet zo'n fan van. Geen uitzonderlijk mooi licht of extravagante omgeving, dat mis ik een beetje.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-09 20:00
Foto 5 is echt een fraaie foto Frank! Prachtig licht, mooi perspectief, en een geweldig mooi bos, ben benieuwd waar je dit hebt aangetroffen.

Foto 6 kwam ik al tegen op je flickr, en ik dacht: dat moet Z-Limburg zijn (contrast is wel iets hoog in deze foto). Dat de rest wat minder Limburgs is zal mij een worst wezen; je hebt iig goede variatie in composities en close-ups en Pano's, al zou je ze iets meer moeten afwisselen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True