Beste tweakers,
In navolging op mijn vorige topic (\[PHP/mySQL] Hierarchische structuur (array)), heb ik een andere vraag. Het is misschien heel eenvoudig op te lossen, maar ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Na het importeren van een Excelbestand met onderstaande structuur (dit is een vereenvoudigde weergave), wil ik de hierarchie bepalen door middel van het toewijzen van de betreffende parents en deze opslaan in de database.
- Auto
---- Renault
------- Deur
---------- Handgreep
---------- Slot
---- Skoda
------- Deur
---------- Handgreep
---------- Slot
Het probleem zit 'm in het bepalen van de parent op het moment dat de naam 2x identiek voorkomt in de lijst (in dit geval dus 'Deur', 'Handgreep' en 'slot').
Wat ik wil is de volgende output:
Kan iemand mij in de goede richting helpen?
In navolging op mijn vorige topic (\[PHP/mySQL] Hierarchische structuur (array)), heb ik een andere vraag. Het is misschien heel eenvoudig op te lossen, maar ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Na het importeren van een Excelbestand met onderstaande structuur (dit is een vereenvoudigde weergave), wil ik de hierarchie bepalen door middel van het toewijzen van de betreffende parents en deze opslaan in de database.
- Auto
---- Renault
------- Deur
---------- Handgreep
---------- Slot
---- Skoda
------- Deur
---------- Handgreep
---------- Slot
Naam: | Parent: |
Auto | - |
Renault | Auto |
Deur | Renault |
Handgreep | Deur |
Slot | Deur |
Skoda | Auto |
Deur | Skoda |
Handgreep | Deur |
Slot | Deur |
Het probleem zit 'm in het bepalen van de parent op het moment dat de naam 2x identiek voorkomt in de lijst (in dit geval dus 'Deur', 'Handgreep' en 'slot').
Wat ik wil is de volgende output:
level_id: | level_parent: | level_name: |
1 | 0 | Auto |
2 | 1 | Renault |
3 | 2 | Deur |
4 | 3 | Handgreep |
5 | 3 | Slot |
6 | 1 | Skoda |
7 | 6 | Deur |
8 | 7 | Handgreep |
9 | 7 | Slot |
Kan iemand mij in de goede richting helpen?