Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• StarWing
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:38
Ik heb een probleempje op onze monitoring bak.
Deze draait Ubuntu met de laatste versie van Nagios.

Gisteren heb ik Nagiosgraph geinstalleerd.
Het probleem is (volgens mij) dat ik een aantal niet std services gedefinieerd heb in Nagios. Dewelke overigens perfect werken in Nagios zelf, maar niet in NagiosGraph

nagiosgraph gaat de data van alle services wel capturen en dumpen in de rrd files. Maar de data van de niet-default services wordt niet weergegeven in Nagiosgraph. Alle grafieken van std nagios services werken prima.
De rrd files bevatten weldegelijk data volgens rrdtool. Ze worden enkel niet weergegeven in nagiosgraph.

Kan er mij iemand een zetje geven in de goede richting ?

Page intentionally left blank.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:22
Nagios ingezet als monitoring in het bedrijfsleven is volgens mij gewoon een betaald product welke dan dus ook support heeft?

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:04

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

GeeMoney, Nagios is open source en vrij te gebruiken. Support kan je dus niet kopen.

StarWing:
Waarom wil je Nagios gebruiken om grafieken te maken? Wat is er op tegen om Cacti bijvoorbeeld te gebruiken hiervoor?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• StarWing
Omdat ik reeds een goed werkende nagios installatie heb.

Momenteel is er nood om eea in grafieken te brengen en daarvoor is gekozen voor een uitbreiding op de bestaande nagios.

• StarWing
Oplossing:
voor sommige services hanteren we een check_interval van boven de 15min. Blijkbaar vindt nagiosgraph dit niet leuk. Indien we dit lager of gelijk aan 15 min zetten, werkt alles.

Waarom... geen id :/

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:04

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Waarschijnlijk omdat de grafiek gebruik maakt van data dat in 15 minuten verzameld is en minstens twee aaneengesloten datapoints moet hebben. Een groter verschil in datapoints wordt dan gezien als inaccuraat. Op zich ook logisch, als je bijvoorbeeld elke 20 minuten checkt of een machine wel up is, kan 't zomaar een kwartier eruit hebben gelegen zonder dat je er ook maar iets van zal zien op de grafiek.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dat kun je wel.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Nagiosgraph neemt bij het aanmaken van de rrdfiles de default van 5 minuten voor de update-interval.
Je kunt in nagiosgraph.conf per host of service deze waarde aanpassen (zoek op stepsize).
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True