Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Beste kenners, advies gevraagd,

Excuses voor het lange verhaal, ik hoop dat jullie de tijd nemen om het door te lezen.

Ik ben op zoek naar een Sony TV ter vervanging voor mijn 32EX402.
Bovenstaande is eigenlijk prima voor een slaapkamer, maar nu ik uit huis ben gegaan is hij voor de woonkamer toch echt te klein. De afstand van de bank tot de TV is ongeveer 3 meter.
Ik blijf het liefst bij Sony omdat ik erg tevreden ben over mijn huidige TV en omdat ik in de winkel doorgaans de beeldkwaliteit (kleuren) beter vindt dan bij andere merken.
Budget is 500-750 tot maximaal 1000 (mits echt toegevoegde waarde).

Ik heb volgens mij verder geen hoge eisen, maar vind het moeilijk te begrijpen wat nu exact de verschillen zijn en welke features nu echt de moeite waard zijn om in te investeren.

De TV wordt aangesloten op een receiver, dus geluid van de TV maakt me niet uit en in principe is 1 HDMI ingang dan ook genoeg.
Films kijk ik op mn beamer. Wat dat betreft denk ik dus dat ik geen 4k en 3D nodig heb.
Ik heb ook een HTPC en (Ziggo) samsung tuner op de receiver aangesloten, dus ik denk dat smart ook niet perse nodig is.
Ik heb wel het idee dat sommige dingen (gemist, youtube, etc) met een smart TV misschien makkelijker/sneller gaan, dus als het qua prijs niet veel uitmaakt is dat wel een pre.
Mocht de TV smart zijn dan hoeft dat niet over wifi, er ligt een switch naast. Ook hier geldt weer: als het qua prijs niet veel uitmaakt is dat wel een pre (mocht ik de TV ooit ergens anders gaan gebruiken).
Via de HTPC wil ik ook nog wel eens een spelletje spelen, maar dat zijn geen games waar ik een specifiek lage input lag voor nodig heb (geen shooters), al is een lage input lag natuurlijk wel een pre
(daarnaast weet ik niet in hoeverre de receiver al lag veroorzaakt).

DVB-C tuner hoef ik niet, maar dat hebben ze toch allemaal.

Zwart of Zilver maakt me niet zoveel uit, zwart staat altijd wel goed maar ik denk dat zilver ook wel een keer gaaf is omdat ik vrij veel (donker) grijze elementen in de woonkamer heb.
Daarnaast wil ik achter de TV een muurtje maken van steentjes welke waarschijnlijk ook donker grijzig worden, een zilveren TV steekt dan misschien wat meer af.
Verder heb ik wat betreft uiterlijk wel het liefst een zo dun mogelijke bezel (maar ga hier geen 100+ euro voor neerleggen).
De TV wordt met een nog aan te schaffen muurbeugel opgehangen, maar vesa hebben ze toch allemaal.

Opgeteld zit ik nu dus te kijken naar de goedkopere 48-50 inch TV's. De TV moet natuurlijk ook niet proberen de beamer te overtreffen...
Ik koop graag bang for buck en betaal niet graag voor iets wat ik nooit zal gaan gebruiken of waar ik geen/weinig verschil ga zien.

De <700 euro TV's zijn vaak 50-60Hz en de >700 TV's zijn 100Hz, dat is wel iets dat je kunt zien/merken denk ik?
Is dat in de praktijk nu echt de moeite waard om 200 euro extra aan te besteden (incl de eventueel bijkomende features)?

Lijstje na het filteren:
http://tweakers.net/categ...SSQBZsqdjyNIG6oFRHBX3O-QM

Vergelijking in de pricewatch geeft als verschillen voornamelijk:
- Refresh rate!
- Geoptimaliseerde refresh rate (software)
- 3D, incl brillen (niet nodig)
- Wifi
- Android TV?
- Geluid (niet nodig)
- Behuizing

Voor mn gevoel zou ik gewoon de goedkoopste kunnen nemen.
Tweede optie is de goedkoopste met 100Hz (en eventueel wifi), maar misschien dat een paar euro meer uitgeven een veel betere TV oplevert?

Hartelijk dank voor jullie tijd :)
(en hopelijk advies)

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True