Toon posts:

HP V 1405-8G Switch bij glasvezel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een 200mb glasvezel aansluiting, nu wil ik 1 van mijn router/accespoints uit de meterkast plaatsen.
Dit betekend dat er een normale router in de meterkast moet komen.
Is de HP 1405-8G Switch een goede keuze? Of doe ik mij dan zelf te kort?

Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 00:51 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een switch is geen router.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, op internet vond ik het volgende...s. Als uw thuisnetwerk vier of meer computers omvat, of als u het netwerk wilt gebruiken voor activiteiten waarbij een grote hoeveelheid informatie tussen de computers wordt uitgewisseld (zoals het spelen van netwerkspelletjes of het delen van muziekbestanden), is het verstandig een switch te gebruiken in plaats van een hub. Switches zijn iets duurder dan hubs.

Ik heb maar twee computers.

Is deze Switch dan een goede keuze?

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Dat kan alleen als je glasvezelmodem ook als router fungeert.

Wellicht kun je ter verduidelijking even kort schetsen wat er aan apparatuur hangt momenteel?

[ Voor 44% gewijzigd door The Milkman op 30-04-2015 00:57 ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je de switch NIET rechtstreeks aan je internet verbinding hangt, dus nog met een router er tussen, dan is het prima. Hubs zijn tegenwoordig echt met een lichtje te zoeken. Koop nooit een hub, altijd een switch. Al heb je maar 1 pc :)

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op donderdag 30 april 2015 @ 00:52:
Als je de switch NIET rechtstreeks aan je internet verbinding hangt, dus nog met een router er tussen, dan is het prima. Hubs zijn tegenwoordig echt met een lichtje te zoeken. Koop nooit een hub, altijd een switch. Al heb je maar 1 pc :)
Duidelijk mannen. :)

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11-2025
Mocht je overigens een wat geavanceerder netwerk willen gaan bouwen of een eigen router gebruiken dan is deze opstelling misschien handig en dan heb je een managed switch nodig ;)

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Pagina: 1