Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC start niet op - geen fans/piep/led

Pagina: 1
Acties:

• DjDuivert
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13-09 11:49
Hoi,

Vanavond viel bij het afsluiten van GTA V de PC uit, geen BSOD alleen zwart beeld en geen reboot. Tot nu toe heb ik de PC nog niet aangekregen, heel kort (halve seconde) branden de mobo en de gpu LEDs, maar dan houdt het op, geen fans zelfs. De power/reset switch op het moederbord blijven branden, maar na 1 keer 'aanzetten' (dus korte gpu leds enzo) kan ik niet met de power switch nog eens proberen op te starten, dan moet eerst de stroom eraf zodat ook power switch op het moederbord geen licht meer geeft.

De specs van het systeem:
- Intel 2600K (stock, hiervoor wel OC gehad)
- Asus P8P67 EVO (B3 revisie)
- Corsair XMS3 1333MHz - 8GB kit (2x 4GB)
- Samsung 850 Pro 256GB
- MSI GTX970 Gaming (niet verder OC dan standaard)
- Be-Quiet Dark Power Pro P7-850W

Wat heb ik geprobeerd:
- Stroom er 10 minuten af en opnieuw proberen
- Reset knop
- PSU hotwiren (groen op zwart) en die ging aan
- verschillende onderdelen aansluiten op de PSU, hierbij start de PC op tot vermoedelijk POST (geen beeld vooralsnog) zolang de 8-pin voor de CPU niet is aangesloten. Alle andere combo's voor gpu en peripherals lijken te werken. Zodra ik de CPU aansluit is er alleen de halve seconde met leds. Ik heb een 4 pins CPU kabel geprobeerd en geeft zelfde probleem.

Overig:
Sinds GTA V aantal game crashes gehad in alleen GTA, nvidia display driver stopped responding and recoveres, en belangrijker enkele BSODs zowel in GTA als desktop. Weet helaas de foutcodes niet meer...

Ik ga, als er nog geen oplossing is (via hier of anders) de PC hele nacht van de stroom houden en morgenochtend weer proberen, zal wel niet werken, maar ik hoop in die tijd te slapen enzo.

Edit ik zit nu op tablet voor wat het waard is en geen 2e PC in de buurt om onderdelen mee te swappen.

[Voor 3% gewijzigd door DjDuivert op 29-04-2015 23:19]

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• Dark
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 10:48

Dark

who tweaked the light?

Lijkt me dat de CPU-VRM (het gedeeldte dat de stroom voor de cpu verzorgd vanuit de 4-8p connctor) kortsluiting veroorzaakt, waardoor de voeding afslaat door het daarin ingebouwde OCP mechanisme.

Met andere woorden, waarschijnlijk moederbord stuk of misschien de cpu zelf.

Om dat te kunnen bevestigen zal je toch zelf een wat meer uitgebreide diagnose moeten doen, of de boel wegbrengen en laten checken.

• DjDuivert
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13-09 11:49
Bedankt voor je reply. Ik was al bang dat het aan moederbord zou liggen. Heb vandaag met een andere voeding getest en zelfde probleem, dus het moet ergens in mobo/cpu zitten. Ik heb een nieuw moederbord gekocht, hopelijk is dat dan de boosdoener en is er niets anders beschadigd.

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True