GTX 760 doet raar, wat kan het zijn?

Pagina: 1
Acties:

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-11-2025
Hoi, mijn GTX Asus 760 doet raar de laatste tijd en ik weet niet zo goed wat er aan de hand is. Ik weet eigenlijk ook niet zeker of het aan de videokaart ligt. In het kort zijn dit de problemen:
  • PC wil soms niet aan, BIOS geeft 1 lange piep + 2 of 3 korte piepen (lastig te horen wat precies)
  • Scherm heeft geen input na inloggen op Windows 8.1
  • Scherm wordt blauw, grijs, beige oid na het inloggen en kan dan niks meer doen
  • Scherm loopt vast + error van NVidia kernel driver oid
  • Scherm en geluid loopt vast + groene glitches en dergelijke op scherm
Ik heb al geprobeerd de drivers compleet te verwijderen en opnieuw te installeren, dat hielp jammergenoeg niet. Computer opstarten in Safe Mode of met de videokaart disable in "devices" lijkt ervoor te zorgen dat alle problemen verdwijnen.

Bijzonder is wel, als ik de PC opstart, inlog, en dan meteen alle NVidia drivers uitschakel en later weer aandoe dat ik dan prima kan gamen. Dus GTA V bijvoorbeeld zonder dat ik merk dat de framerate lager zit dan voordat de kaart raar deed. Ook komt de temp niet boven de 70 graden met 99% gebruik van de kaart.

Voor de compleetheid, hier is mijn build:

AMD FX-6300
8.00GB Dual-Channel DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)
Gigabyte 970A-UD3P
NVIDIA GeForce GTX 760
Seasonic S12 II Bronze (520W 80 plus)
931GB SAMSUNG HD103UJ (SATA)
111GB KINGSTON SV300S37A120G (SSD)

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

[ Voor 12% gewijzigd door JackDaniel op 29-04-2015 22:36 ]

Verwijderd

zou aan de mobo kunnen liggen, of een virus die je bios heeft verkloot. lijkt me handig om de bios te resetten door middel van de cmos batterij eruit en terug erin te zetten.

link: http://www.computerhope.com/issues/ch000239.htm

als dat niks oplost, dan misschien een hard-uninstall doen van, dan zijn de settings in je systeem weer goed.

en als dat ook niks oplost, dan is het idd een hardware probleem, wil nog steeds niet zeggen dat het de videokaart is.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Dat het dan een hardware probleem is hoeft nog steeds niet. Heb je al andere nvidia drivers getest? zit er enige regelmaat in de crashes?
Geeft hij de crashes alleen tijdens het gamen?

Zit de grafische kaart goed in je pcie slot en zit het pcie slot ook nog goed op het moederbord?

Zitten de pcie power cables goed in de gpu?

Ik weet niet of je CPU of mobo onboard graphics heeft probeer anders dat uit en haal je grafische kaart er dan uit je PC en kijk dan of je nog opstartproblemen hebt.

Hoewel je een goede voeding hebt zou het hier ook aan kunnen liggen probeer een andere voeding en test je grafische kaart in een andere PC als dit mogelijk is.

probeer de piepjes goed te volgen wanneer je dit weer hebt hier is een lijst met wat ze inhouden voor jou moederbord: www.gigabyte.com/support-downloads/faq-page.aspx?fid=816

• JackDaniel
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 00:56:
zou aan de mobo kunnen liggen, of een virus die je bios heeft verkloot. lijkt me handig om de bios te resetten door middel van de cmos batterij eruit en terug erin te zetten.

link: http://www.computerhope.com/issues/ch000239.htm

als dat niks oplost, dan misschien een hard-uninstall doen van, dan zijn de settings in je systeem weer goed.

en als dat ook niks oplost, dan is het idd een hardware probleem, wil nog steeds niet zeggen dat het de videokaart is.
Mobo reset ga ik vandaag dan maar proberen, dankje.
Galinsky schreef op donderdag 30 april 2015 @ 02:01:
Dat het dan een hardware probleem is hoeft nog steeds niet. Heb je al andere nvidia drivers getest? zit er enige regelmaat in de crashes?
Geeft hij de crashes alleen tijdens het gamen?

Zit de grafische kaart goed in je pcie slot en zit het pcie slot ook nog goed op het moederbord?

Zitten de pcie power cables goed in de gpu?

Ik weet niet of je CPU of mobo onboard graphics heeft probeer anders dat uit en haal je grafische kaart er dan uit je PC en kijk dan of je nog opstartproblemen hebt.

Hoewel je een goede voeding hebt zou het hier ook aan kunnen liggen probeer een andere voeding en test je grafische kaart in een andere PC als dit mogelijk is.

probeer de piepjes goed te volgen wanneer je dit weer hebt hier is een lijst met wat ze inhouden voor jou moederbord: www.gigabyte.com/support-downloads/faq-page.aspx?fid=816
Kabels en dergelijke heb ik allemaal geprobeerd. Let wel, de kaart deed het 3/4 maanden met geen enkele problemen. Als ik de kaart uitschakel in "Divices" dan doet de PC het ook zonder problemen, alleen, tja, dan heb ik dus geen grafische kaart? Snap nieteens hoe dit werk aangezien ik nu de kaart dus maar uit heb en ik wel beeld heb etc.

Er zit voor zover ik weet weinig regelmaat in de crashes. 9/10 keer is het tijdens het opstarten van de computer, direct na het inloggen op Windows 8.1. Als ik met wat gedoe door dat stadium heen kom dan crasht de kaart eigenlijk nooit tijdens het gamen.

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Toen je grafische kaart er nog in zat had je hem toen in de horizontale slot van het moederbord gedaan of in de verticale van de grafische kaart. Aangezien je zegt dat je zonder grafische kaart nog steeds beeld hebt duid het erop dat je altijd op onboard graphics zit van je moederbord dus de verticale aansluiting. Heb je verder al met piepjes geprobeerd en grafische driver opnieuw geïnstalleerd etc.?

• JackDaniel
nk
Galinsky schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:45:
Toen je grafische kaart er nog in zat had je hem toen in de horizontale slot van het moederbord gedaan of in de verticale van de grafische kaart. Aangezien je zegt dat je zonder grafische kaart nog steeds beeld hebt duid het erop dat je altijd op onboard graphics zit van je moederbord dus de verticale aansluiting. Heb je verder al met piepjes geprobeerd en grafische driver opnieuw geïnstalleerd etc.?
Ik denk dat het echt een software issue moet zijn eigenlijk, of niet direct door de grafische kaart. Na wat gevriemel speel ik nu ook weer GTA V, en doet de kaart het prima. Super raar :/

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

JackDaniel schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:36:
nk
[...]

Ik denk dat het echt een software issue moet zijn eigenlijk, of niet direct door de grafische kaart. Na wat gevriemel speel ik nu ook weer GTA V, en doet de kaart het prima. Super raar :/
Als je mijn vragen zoveel mogelijk kan beantwoorden kunnen we je verder helpen. Als je de vragen niet begrijpt of niet snapt wat er bedoeld word kan je dat ook zeggen en probeer ik het duidelijker voor je te maken.

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01 20:42
Wat je het beste kan doen om je videokaart te testen op gebreken is om deze simpelweg in een andere goed werkende PC te steken, verplaatsen de problemen mee, dan is je videokaart defect. Zijn de problemen niet meer aanwezig, dan heb je mogelijk een defect moederbord of defect geheugen.

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Pagina: 1