Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 18:11
Hoi ,

Mijn broertje heeft een R9 280 TOXIC gekocht die last had van coil whine, deze kaart is vervolgens geretouneerd naar het bedrijf waar deze is gekocht voor een RMA. Na een maand of 3 hebben we een 'gerepareerde' kaart ontvangen die nog steeds deze kuren vertoonde. Omdat we dachten dat het probleem misschien kwam door een brakke voeding is deze ook vervangen, maar de problemen hielden helaas aan.

Nu wil ik hem graag wéér opsturen naar de winkel, omdat ik vind dat dit gewoon een gebrek is dat moet worden verholpen. Ik weet alleen niet of een product dat ge-RMA'd is nog steeds wordt geaccepteerd als deze weer voor een RMA wordt gestuurd, daarom wil ik graag jullie advies.

Ik las dat veel nieuwere videokaarten sowieso soms last hebben van coil whine, dus hoe handig is het om sowieso de videokaart op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je rechten voor een RMA zijn in basis niet anders dan na een RMA. Het is de bedoeling dat je krijgt wat je redelijkerwijs zou mogen verwachten. Als daar meermaals reclameren voor nodig is, dan kan je dat gewoon doen.

Blijft het probleem uiteindelijk onopgelost na het geven van voldoende kansen, dan kan je ook de koop ontbinden. Je hebt immers nooit gekregen dat wat je eigenlijk kocht.

Gezien je vraag lijkt het niet dat je heel veel ervaring met garantie hebt. In de sticky staat vrij veel info, en er zijn ook legio topics waar je eens doorheen zou kunnen bladeren voor informatie wat nu in her algemeen je rechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou wel adviseren om de videokaart in ieder geval even in een volledig ander systeem te proberen als dit mogelijk is. Wellicht dat de coil whine dan weg is, al is deze kans natuurlijk zeer klein.. maar just to be sure. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk hele slechte ervaringen heb met Sapphire wat betreft garantieafhandelingen.

Maar zoals Floppus aangeeft zijn je rechten in beginsel niet anders na een RMA. Je hebt immers een ondeugdelijk product ontvangen en na reparatie is het nog steeds niet wat je redelijkerwijs mag/kon verwachten.

Het klopt inderdaad dat aardig wat kaarten last hebben van coilwhine.
Dit is helaas een gevalletje van 'hit or miss' waarbij je dus geluk moet hebben.