Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sonos of alternatieven voor PC audioverbinding en Spotify

Pagina: 1
Acties:

• Sallin
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Ik zoek een?
Oplossing voor het draadloos streamen van muziek in de woonkamer (L-vormig ~60 m2) en keuken en/of slaapkamer. Ik wil muziek kunnen spelen via Amarok vanaf mijn PC en via Spotify. Ik ben erg gehecht aan Amarok (specifiek, de mogelijkheden om dynamische afspeellijsten te genereren op basis van in- of uitsluiten van genres, keywords, et c.) en ik wil dat de oplossing het mogelijk maakt om mijn computer als bron te gebruiken.

Wat is je budget?
Tot ongeveer 800-1100 Euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik denk dat de volgende opstelling kan voldoen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sonos CONNECT€ 329,-€ 329,-
4Sonos Play:1 Zwart€ 188,-€ 752,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.081,-

Met de Sonos connect kan ik de digitale audio van mijn computer koppelen aan het Sonos systeem en zo Amarok streamen vanaf mijn PC. Werkt dit ook zoals ik me voorstel?

Ik heb nu drie kleine speakers gepland voor de woonkamer om uniform geluid te krijgen door de hele woonkamer. Ik denk dat ik ze hiervoor het beste op verschillende plaatsen in de woonkamer kan zetten. Twee aan het brede eind en een aan het smalle eind. In principe heeft mijn PC ook twee speakers dus die zouden 1 van de Sonos speakers kunnen vervangen. Ik vermoed dat dit niet werkt vanwege lag tussen de PC en het Sonos systeem, klopt dit? Zijn twee speakers op zich misschien al goed genoeg (twee aan het brede eind of twee tegenovergesteld aan de verre einden? De vierde speaker zou ik door het huis verplaatsen op basis van de muziekbehoefte.

Een alternatief kan het volgende zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sonos CONNECT€ 329,-€ 329,-
1Sonos Play:1 Zwart€ 188,-€ 188,-
2Sonos Play:3 Zwart€ 286,-€ 572,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.089,-

Ik ga er dan vanuit dat de Sonos Play:3's beter de woonkamer van geluid kunnen voorzien, ofwel naast elkaar, ofwel aan de verre einden van de woonkamer

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb gekeken naar Heos van Denon. Zoals ik dat systeem begrijp heeft deze geen mogelijkheid zoals Sonos Connect en het is daardoor niet mogelijk om direct mijn PC digitaal aan het systeem te hangen. Klopt dat, of zie ik wat over het hoofd?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True