Toon posts:

Verbeteringen voor prijzen bij producten uit een serie/reeks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment wordt er bij producten binnen een serie of reeks op het geaggregeerde niveau de eerste prijs weergegeven. Het komt dan regelmatig voor dat het eerste product in de serie of reeks nog geen prijs heeft en er dus "Wordt verwacht" staat vermeld. Echter heeft een van de volgende artikelen al wel een prijs. Dit is dan niet terug te zien op geaggregeerd niveau.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/aw9vjjpbt/Schermafbeelding_2015_04_29_om_20_15_57.png

Het zou beter zijn als de laagst beschikbare prijs wordt weergegeven op geaggregeerd niveau, ook als dat niet het eerste product is in de serie of reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:03

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

In dit soort weergaven (die door een product met uitvoeringen wordt genoemd) wordt in principe de prijs van de populairste uitvoering gepakt. De populariteit wordt oa bepaald op basis van het aantal views, hoewel deze weinig views hebben, aangezien ze pas vanmiddag in de PW staan, volgens mij was jij ook de submitter :p Hoe vaak deze sortering wordt aangepast, weet ik niet.

Toevallig liep ik hier vanmiddag ook tegenaan toen ik een laptop aan een bestaand product wilde toevoegen, die al een aantal uitvoeringen had. Toevallig was een van de weinige uitvoeringen zonder prijs de populairste en dus was die zichtbaar in de productlisting. Hierbij dacht ik bij mijzelf ook dat het wellicht een idee is om daar de laagste prijs te pakken, zoals jij ook heb bedacht. En dan zoiets als "Vanaf: €xxx,xx". De productmanager is op vakantie, zodra zij terug is zal ik aan haar vragen of zij dit ook een goed idee vindt :)

Edit: En een move naar Mooie Features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Het is inderdaad gek dat het lijkt alsof we nog helemaal geen prijzen hebben voor dit product, terwijl er wel degelijk een uitvoering is met een prijs. Op de pagina die je ziet als je doorklikt op het product http://tweakers.net/product/430811/caldigit-vr-mini-2/ zie je in de header ook de laagst (beschikbare) prijs. Dus een logische vraag :) Er wordt alleen relatief weinig gebruik gemaakt van deze 'producten' setting dus of het snel prioriteit zal krijgen is de vraag... We onthouden hem, bedankt voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maite, het is natuurlijk niet enkel bij dit product het geval. Het is bij veel meer producten in de pricewatch het geval. Het lijkt mij logisch dat de producten onder een geaggregeerde niveau op prijs van laag naar hoog worden gesorteerd. De laagste prijs bovenaan en de producten zonder prijs (geen prijs beschikbaar/wordt verwacht) onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De uitvoeringen van een product worden hier gesorteerd op wat er maar geselecteerd is als sortering. Standaard is dat op populariteit en dat gaat vaak goed. Maar natuurlijk niet bij een product dat net is toegevoegd en dus nog geen populariteit heeft kunnen verzamelen :)

Aangezien het aantal prijzen invloed heeft op de populariteitssortering zouden we nog wel moeten kijken waarom de versie zonder prijs hier hoger staat :)

Standaard op hoog/laag is mijns inziens niet handig. Bij diverse producten met veel uitvoeringen is de goedkoopste uitvoering lang niet altijd de meest interessante, de kans dat de populairste ook de meest interessante/meest representatieve is is veel groter :)

En als je de sortering vastzet op 'prijs laag -> hoog', bijt dat met de globale sortering. Stel dat je die als gebruiker instelt op 'geheugengrootte hoog -> laag', dan is het gek als binnen een product steevast de goedkoopste bovenaan blijft worden gezet; die heeft waarschijnlijk niet de hoogste geheugengrootte.

Nu wordt dan binnen een product ook geheugengrootte als sortering gedaan.