Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen + HTPC, GTA V en Skyrim zullen de meest vereisende games zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €500,-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Moederbord, GPU, RAM, HDD, PSU, kast, CD-lezer.
CPU in ieder geval een quadcore(FX4300, X4 860k?), Moederbord met wifi zou leuk zijn, verder weinig kennis hierover, GPU dacht ik aan 750Ti, maar heb geen idee of ik dan MSI of Asus moet nemen, en wat de verschillen tussen de 2 kaarten van asus zijn. RAM beginnen met 1 strip van 4GB, en dan later nog eens 4GB toevoegen als ik merk dat het te weinig is. HDD van 1TB en een goed merk, Voeding heb ik ook geen idee over, kast moet onder TV passen, b*h*d=47*21*55, CD-lezer is gewoon iets van gekozen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU verwacht ik AMD, intel is duurder met quadcores. Kast moet onder de TV passen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prestaties moeten goed genoeg zijn voor een 1080p TV, GTA V hoeft niet op hoge settings gespeeld te worden.
Ga je overklokken?
Alleen als dit in het budget past.
Over de lijst:
CPU: Zou niet weten welke ik moet kiezen, X4 860k lijkt iets beter te zijn, maar FX-4300 kan later geüpgrade worden naar FX-6300
http://www.cpubenchmark.n...php?cmp[]=2362&cmp[]=1814
Videokaart is gekozen omdat deze de recommended settings van GTA V haalt en niet te duur is. De GTX 750 zou ook goed genoeg zijn, maar misschien is de Ti z'n extra geld ruim waard?Geen idee welke variant ik van de GTX 750 Ti zou moeten kiezen..
Kast is gekozen omdat deze past, externe CD-lezer ruimte heeft en ATX is. Hier zou mogelijk wel op te besparen zijn.
CD lezer is gekozen omdat die goedkoop is en veel reviews heeft.
Kortgevraagt:
- Welke CPU kan ik het best nemen?
- Welk moederbord moet ik daarbij nemen?
- Past dit allemaal bij elkaar?
- Wat kan ik beter veranderen?
Gamen + HTPC, GTA V en Skyrim zullen de meest vereisende games zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €500,-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Moederbord, GPU, RAM, HDD, PSU, kast, CD-lezer.
CPU in ieder geval een quadcore(FX4300, X4 860k?), Moederbord met wifi zou leuk zijn, verder weinig kennis hierover, GPU dacht ik aan 750Ti, maar heb geen idee of ik dan MSI of Asus moet nemen, en wat de verschillen tussen de 2 kaarten van asus zijn. RAM beginnen met 1 strip van 4GB, en dan later nog eens 4GB toevoegen als ik merk dat het te weinig is. HDD van 1TB en een goed merk, Voeding heb ik ook geen idee over, kast moet onder TV passen, b*h*d=47*21*55, CD-lezer is gewoon iets van gekozen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU verwacht ik AMD, intel is duurder met quadcores. Kast moet onder de TV passen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prestaties moeten goed genoeg zijn voor een 1080p TV, GTA V hoeft niet op hoge settings gespeeld te worden.
Ga je overklokken?
Alleen als dit in het budget past.
Over de lijst:
CPU: Zou niet weten welke ik moet kiezen, X4 860k lijkt iets beter te zijn, maar FX-4300 kan later geüpgrade worden naar FX-6300
http://www.cpubenchmark.n...php?cmp[]=2362&cmp[]=1814
Videokaart is gekozen omdat deze de recommended settings van GTA V haalt en niet te duur is. De GTX 750 zou ook goed genoeg zijn, maar misschien is de Ti z'n extra geld ruim waard?Geen idee welke variant ik van de GTX 750 Ti zou moeten kiezen..
Kast is gekozen omdat deze past, externe CD-lezer ruimte heeft en ATX is. Hier zou mogelijk wel op te besparen zijn.
CD lezer is gekozen omdat die goedkoop is en veel reviews heeft.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon X4 860K Boxed | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | AMD FX-4300 Boxed | € 76,50 | € 76,50 |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 152,95 | € 152,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Cooltek G3 | € 67,92 | € 67,92 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,56 | € 11,56 |
| 1 | Antec VP350P | € 33,25 | € 33,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 475,48 | |
Kortgevraagt:
- Welke CPU kan ik het best nemen?
- Welk moederbord moet ik daarbij nemen?
- Past dit allemaal bij elkaar?
- Wat kan ik beter veranderen?