[Bug][Android] Chrome loopt vast bij populair nieuws

Pagina: 1
Acties:

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-11 08:56
Device: Nexus 5, Android 5.1.0 Build LMY47D
Browser: Chrome 42.0.2311.109

Bij het openen van populaire nieuwsitems (>200 reacties) via de frontpage heeft de Android versie van Chrome er bijzonder veel moeite mee. Het artikel en de reacties worden snel geladen, maar na een aantal seconden loopt Chrome vast. Ook het Android systeem zelf reageert traag. Na een tijdje komt het welbekende Android ANR dialoog in beeld:

Grote afbeelding.

Bij artikelen met minder reacties zit er ook een flinke hapering in, maar komt de app er redelijk snel overheen.

Aangezien beelden meer zeggen:

- Video van Uber artikel (235 reacties)
- Video van Microsoft artikel (47 reacties)

Overige info:
- Na een herstart blijft het probleem bestaan.
- Op een Nexus 7 2013 met Android 5.1.0 en dezelfde Chrome versie vormt het probleem zich niet.
- De Firefox browser voor Android vertoont ook geen problemen.

Mochten jullie meer info nodig hebben, dan hoor ik het graag :)

[ Voor 4% gewijzigd door Niekfct op 29-04-2015 20:03 ]

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 23:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik heb persoonlijk niet dit probleem met Chrome for Android, ook niet bij de plan van gister met > 800 reacties.

Cache/data van chrome al gereset? Want je geeft zelf al aan dat je op je Nexus 7 geen problemen hebt, lijkt mij dus een lokaal probleem.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Niekfct
Zal het eens proberen! :)

Noch cache clearen, noch data clearen lost het probleem op.
Overigens lijkt het hele systeem er moeite mee te hebben, de recents en home knoppen reageren ook niet direct.

[ Voor 82% gewijzigd door Niekfct op 29-04-2015 20:01 ]

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Ook Nexus 5 hier met 5.1 en kan de problemen niet reproduceren.
Ook de .plan over de logo update met meer dan 800 reacties scrollt gewoon soepel en zonder haperingen.

Zit dus toch ergens iets in jouw telefoon niet goed.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik kan het wel reproduceren, ook met N5 met 5.1. Volgens mij vooral als ik de aan het startscherm gepinde versie gebruik.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 23:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ook als ik de web app versie gebruik heb ik geen enkel probleem, kan gewoon smooth scrollen door 800+ reacties

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Niekfct

• P_de_B
  • Niet online
Toch nog eens weer ter sprake brengen. De FP (en in mindere mate GoT) is voor mij nauwelijks werkbaar op mijn Nexus 5. De pagina begint te laden, hangt dan een tijd (soms krijg ik een messagebox dat Chrome niet reageert) waarna uiteindelijk de pagina wel wordt getoond.

Nexus 5 met Chrome browser op Android 5,1

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:52

crisp

Devver

Pixelated

P_de_B schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:36:
Toch nog eens weer ter sprake brengen. De FP (en in mindere mate GoT) is voor mij nauwelijks werkbaar op mijn Nexus 5. De pagina begint te laden, hangt dan een tijd (soms krijg ik een messagebox dat Chrome niet reageert) waarna uiteindelijk de pagina wel wordt getoond.

Nexus 5 met Chrome browser op Android 5,1
Met of zonder banners? Gezien de post boven je zou het best aan een of andere reclameuiting kunnen liggen...

Intentionally left blank

• P_de_B
  • Niet online
Met, zal ze eens uit zetten en zien of dat verbetering geeft. Laat ik weten.

• P_de_B
  • Niet online
En dat maakt inderdaad voor mij een wereld van verschil. Zonder banners laadt de pagina een stuk beter! Bij pagina's met veel reacties duurt het nog wel even, maar niet te vergelijken met eerst. Lijkt dus toch ergens iets te maken te hebben met advertenties.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:52

crisp

Devver

Pixelated

Dan is het wellicht zinvol om te overwegen adsense daar uit te zetten voor Chrome op Android of op een andere manier geanimeerde ads daar te voorkomen.

In grade B zie ik de Adsense niet eens terwijl die wel geladen wordt... oh, onderin helemaal :p

[ Voor 49% gewijzigd door crisp op 11-08-2015 17:27 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1