Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MSI 970 Gaming MoBo + FX 9370

Pagina: 1
Acties:

• Promax GTX
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2020
Hallo Tweakers,

Even een vraag over de compatibiliteit van een CPU en een moederbord:

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het betreft de AMD FX 9370 processor en het MSI 970 Gaming moederbord. Ik vroeg me af of deze twee delen te combineren zijn aangezien de TDP van de CPU 220W is. De TDP die het bord aankan kan ik zelf niet vinden.
De processor wordt gekoeld door een CM 280L en het RAM geheugen bestaat uit 2x 8gb G.Skill 1600 MHz

Denken jullie dat deze setup vloeiend kan werken?

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://us.msi.com/support/mb/970-GAMING.html#support-cpu
staat hier niet, dus ik zou er vanuit gaan van niet.

Benq Mobiuz EX2710 monitor review

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:34

Nemesizz

Untouchable

Bord heeft ook 6+2 fases wat (net?) genoeg is voor een stock octacore, echter, de 9370 is eigenlijk een factory overclocked 8000 serie en daar wil je echt minimaal 8+2 fases hebben.
Daarnaast, hebben MSI bordjes (de meeste althans) geen goede beveiliging in de VRM's en kunnen dus doorbranden bij te zware CPU belasting, waar een aantal andere merken gaan throttelen.

Als je een FX9370 wilt gebruiken, moet je ook een redelijk duur bordje bij aanschaffen met genoeg VRM fases (en dat word helaas niet altijd even goed duidelijk gemaakt op de sites van de fabrikanten).

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:52
De MSI gaming is eigenlijk te nieuw om er iets zinnigs over te zeggen.
Indien SLI/CF niet nodig is kun je voor de gigabyte 970 ud3p gaan.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True