Toon posts:

Performance probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ja alweer ik met een probleem. Deze keer is het de performance met 3d games zoals quake.

Kijk naar deze screenshot en huiver..

Afbeeldingslocatie: http://heetebry.myweb.nl/Quake3.jpg

Ja, diep triest gewoon :'(

Ik ben de hele detonator series al bij langs geweest. Heb beste via 4in1 geinstalleerd. Bios goed getweaked.

Ben op geforcefaq geweest. Ben op paul's abit site geweest. Ik snap het echt niet.

Is dat abit bord nou zo brak met performance :(

Ik draai bios revisie 3C. Via 4in1 4.31, directx 8.0a, win98 SE, detonator 12.41.

Ik word hier :r van. Ik kan de oorzaak maar niet vinden.

Help aub, want hiervoor heb ik niet zo'n monsterpc gekocht :'(

Alvast bedankt voor de hulp

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:34
Dit heb ik ook wel is gehad op me athlon 850, maar hoe ik er toen vanaf gekomen ben weet ik dus niet meer. Het is wel erg irritant idd, ik neem aan dat je win2k draait?

Trouwens hoe kan je in de nieuwste update van q3 die fps laten zien, dan kan ik kijken hoe het nu loopt op me nieuwe systeem! Dat is namelijk vergelijkbaar met je jouwe.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Heb een ongeveer verglijkbaar probleem zie-->

[topic=163336]
echt heel vaag!

BTW heb jij je bios al geflashed?? mischien dat dat helpt.....

Verwijderd

Heb je dat trouwens alleen in Quake 3 of ook in andere spellen? en in 3d mark dan??

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 00:06 schreef Genotix het volgende:
Dit heb ik ook wel is gehad op me athlon 850, maar hoe ik er toen vanaf gekomen ben weet ik dus niet meer. Het is wel erg irritant idd, ik neem aan dat je win2k draait?

Trouwens hoe kan je in de nieuwste update van q3 die fps laten zien, dan kan ik kijken hoe het nu loopt op me nieuwe systeem! Dat is namelijk vergelijkbaar met je jouwe.
Als je dat ff zou willen doen graag..

Moet je in console ff dit typen.

/cg_drawfps 1

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 00:09 schreef Mr.WWW het volgende:
Heb je dat trouwens alleen in Quake 3 of ook in andere spellen? en in 3d mark dan??
Ik heb maar een simpele isdn verbinding. Kan niet zulke grote programma's zomaar ff downloaden.

Is er een kleiner programma wat ook m'n video benchmark betrouwbaar weergeeft :?
Dan probeer ik dat.

Ik draai alles natuurlijk wel maxed out. Dat is in 1280x1024 @ 32 bits kleuren.
Dat mag gewoon geen probleem zijn met m'n systeem.

Maar ook wel met andere games volgens mij.
Met UT bv. Die map in deathmatch...Liandria..waar je zo leuk kunt sniperen.

Als er veel geschoten wordt in het centrum van de map schokt ie ook wat als ik heen en weer beweeg :(

Verwijderd

Erg vreemd... dat ut probleem herken ik bij mij loste de via's alles op. In quake heb ik met nog nooit zo weinig fps gehad met alles op zijn hoogst op 1024*768, alleen als je bijv met een shotgun van dichtbij op de muur schiet.. dan zakt het terug.

Heb je zeker de goede via's gedownload?

Verwijderd

misschien een ideetje, download sisoft sandra en test alle onderdelen afzonderlijk even. Een vriend van me had een beetje kapot geheugen (ondanks dat het ook merk was) met een ander reepje erin (zelfde merk) loopte alles wel weer soepel.

• BenJoep
ik heb net zitten kijken, en me frames zakken van de 99 naar de 80, dus das best een aardige daling. Maar ik denk dat dit normaal is, omdat die ineens een hoop moet berekenen.

misschien heel stom hor, maar je hebt toch niet }:O aan als je gaat q3'en. :P

dit is trouwens me sys:
tb 1,333@1,4
512mb pc2100
elsa gladiac 920 (gf3)

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Koe aan tijdens Quaken maakt bijna geen hol uit omdat een koe pas gaat grazen als het systeem niks/weinig te doen heeft, dacht ik? :?

"I sit in my room and imagine the future."

• BenJoep
Op zondag 17 juni 2001 10:51 schreef Theeboon het volgende:
Koe aan tijdens Quaken maakt bijna geen hol uit omdat een koe pas gaat grazen als het systeem niks/weinig te doen heeft, dacht ik? :?
Neuh hor die merk je wel degelijk. Die koe kan soms niet omgaan met spellen.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.

Wat blijkt nu :?

Win98SE kan absoluut niet met grotere hoeveelheden dan 256 MB omgaan.

Ik had er dus 512 MB in zitten. En ook niet van de minste kwaliteit. Corsair PC150 2-2-2.

Nu heb ik er 1 reepje uit moeten halen, zodat de boel vlot draait.

Ik heb m'n asus 7700 geforce 2 gts nu OC naar 235/395. Nu haal ik met 3dmark 2001 een score van 3824 3D Marks. Dit is met default instellingen uiteraard.

Is dit nu beetje normaal voor m'n systeem of nog beneden de maat :?

Bestaat er trouwens ook een update voor win98SE die er voor zorgt dat het wel goed met meer dan 256 MB ram omgaat :?

Alvast bedankt

Verwijderd

Volgens mij moet win98se gewoon kunnen werken met 512mb ram, hij zal het niet benutten maar het kan geen probleem geven (als ik goed ben voorgelicht, ik heb al zoveel verschillende dingen gehoord).

En volgens mij is 3800 nog iets wat jij had toch een beetje laag, voor jouw bak.
Wat zijn je fps in quake3a in de timedemo

open console,
type '/timedemo1'
enter,
'/demo demo001'
(voor als je het niet wist)
na de demo krijg je het aantal fps in beeld, als je de console weer opend.

Verwijderd

3800 is niet laag hoor

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 12:56 schreef funksngrooves het volgende:
Volgens mij moet win98se gewoon kunnen werken met 512mb ram, hij zal het niet benutten maar het kan geen probleem geven (als ik goed ben voorgelicht, ik heb al zoveel verschillende dingen gehoord).

En volgens mij is 3800 nog iets wat jij had toch een beetje laag, voor jouw bak.
Wat zijn je fps in quake3a in de timedemo

open console,
type '/timedemo1'
enter,
'/demo demo001'
(voor als je het niet wist)
na de demo krijg je het aantal fps in beeld, als je de console weer opend.
Dan haal ik over de 60 fps, iets van 64 ofzo.

Ja ik vind het ook net zo raar als jij. Maar als ik er ipv 512 mb maar 256 in doe vliegt de performance omhoog in win98 SE.

Lijkt mij gewoon weer nalatigheid van microsoft. Zelfde geval als met dos toendertijd.

Wie heeft er nu al zoveel geheugen nodig :? |:(

Win98 gaat gewoonweg niet goed om met grotere hoeveelheden RAM dan 256.

Verwijderd

en das knap klote, aangezien ik graag game in 98se en design in 2000 (dualboot) ik wilde er 256mb of meer bijprikken gezien de prijs, om lekker in 2000 te werken met zware progjes, maar als daardoor mijn gameperformace zo veel omlaag gaat, dan laat maar lekker hangen.. :(

Ooohh nou zie ik pas dat je een Asus7700 32mb had, ik dacht dat ik geforce3 gelezen had.. dan is 3800 volgens mij nog best gemmideld hoor. Dat je snel geheugen hebt is fijn maar ik heb van mijn overstap van merkloos naar infineon133mhz op cas2 weinig gemerkt in game performance (met een zo'n membenchmarkje haal ik wel natuurlijk veel hoger.
De raid maakt niet zo gek veel uit, tijdens het spelen aangezien 7200rpm al snel genoeg is tijdens een game. (buiten opstarten dat gaat wel sneller)
En je hebt veel mhz maar de videokaart maakt volgens mij het grote verschil vanaf de 900mhz ofzo.

Ik vertel nu dingen die je allemaal wel al 100* wist, maar ach.. misschien stelt het je iets gerust ;)

Verwijderd

via-4-in-1 misschien???

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 10:20

Apache

amateur software devver

Op dinsdag 19 juni 2001 23:10 schreef Da_man het volgende:
via-4-in-1 misschien???
idd, dat kan je performance ook een seriouze boost geven als je ze niet hebt geinstalleerd :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 21:54 schreef funksngrooves het volgende:
en das knap klote, aangezien ik graag game in 98se en design in 2000 (dualboot) ik wilde er 256mb of meer bijprikken gezien de prijs, om lekker in 2000 te werken met zware progjes, maar als daardoor mijn gameperformace zo veel omlaag gaat, dan laat maar lekker hangen.. :(

Ooohh nou zie ik pas dat je een Asus7700 32mb had, ik dacht dat ik geforce3 gelezen had.. dan is 3800 volgens mij nog best gemmideld hoor. Dat je snel geheugen hebt is fijn maar ik heb van mijn overstap van merkloos naar infineon133mhz op cas2 weinig gemerkt in game performance (met een zo'n membenchmarkje haal ik wel natuurlijk veel hoger.
De raid maakt niet zo gek veel uit, tijdens het spelen aangezien 7200rpm al snel genoeg is tijdens een game. (buiten opstarten dat gaat wel sneller)
En je hebt veel mhz maar de videokaart maakt volgens mij het grote verschil vanaf de 900mhz ofzo.

Ik vertel nu dingen die je allemaal wel al 100* wist, maar ach.. misschien stelt het je iets gerust ;)
Ff voor de duidelijkheid... Inderdaad de CPU Mhz zeggen niet zo denderend veel meer als je op een ideale cpu snelheid zit waarop een geforce kaart optimaal z'n werk kan doen

Voor mijn systeem haal ik dus wel een goeie score met 3824 3D marks.

Waarom :? Heel simpel, de geforce 2 GTS is een prachtige kaart, maar met hogere resoluties heeft die kaart het best moeilijk. Dan moet ie er echt alles uithalen om leuke fps te krijgen.

Ik heb dit ding OC en ik haal ongeveer zelfde resultaten als iemand die een geforce 2 ultra heeft.

Dit was uiteraard wel iemand die verder niks getweaked of OC had. Laat dat ff duidelijk zijn. Voordat ik allerlei flame over me heen krijg ;)

Het is vrij bekend dat de geforce 3 het beter doet in hogere resoluties. De enige echte reden om de geforce3 nu al te kopen is wat het ding kan als het op FSAA aan komt.
Dan kun je echt acceptabele snelheden halen.

Als je een geforce 2 ultra hebt heeft het nu nog weinig zin om een geforce 3 te hebben omdat je 20 fps meer wilt, omdat het op een geforce 2 ultra ook vlot genoeg draait.

Maar de echte kracht van de geforce 3 moet uiteraard nog komen door de nieuwe snufjes van directx 8. Maar ja duurt nog wel ff voordat er echt games uitkomen die dat allemaal gebruiken.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 11:08 schreef SoftIce het volgende:
Bestaat er trouwens ook een update voor win98SE die er voor zorgt dat het wel goed met meer dan 256 MB ram omgaat :?
Ja dan moet je wat aanpassen aan het geheugen beheer van win98 (swap-file enzo), soms kan het verlagen van je AGP aperture size werken.
Ik heb geen win98, dus ik weet niet precies wat je moet doen.

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
Volgens mij kan dit ook te maken hebben met "het grote Soundblaster Live 5.1 probleem" wat ik zelf ook gehad heb.

Specs

• noNamer
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ken wel een optie in windows 98 om maar 256 mb geheugen te gebruiken ook al zit er meer in. Kan je tenminste al je geheugen er in laten zitten voor win2k.
Dit zit in msconfig, onder het knopje geavanceerd.

Verwijderd

heb je toch niet gl extension uit gezet !!

Dan gaat ie bij mij ook nog schokkerig
Pagina: 1