elsa gladiac 920 probleempjes

Pagina: 1
Acties:

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Heb vandaag de dus de Elsa binnengekregen, en ik draai natuurlijk win2k. Maar nou doen er zich een paar vaagheden voor:

1 met de 12,40 en 12,41 drivers kan ik dus met coolbits niet overklokken, met 12,41 is dat bekend maar met 10,40 zou dat toch moeten. Nou krijg ik wel de balk in beeld van coolbits maar dan kan ik niks instellen :?

2 Het bekende probleem met win2k en die kut refresh rate. Nou heb ik het via dx in proberen te stellen en via proggies zoals powerstrip en nvreffix.exe maar nvreffix.exe doet het niet, en hij kan max in win2k zelf 85Hz en in spellen gaat die lekker 60Hz lopen. Nou kan ik het met powerstrip in win2k zelf wel veranderen, maar in spellen blijft die 60Hz en dat powerstrip neemt meteen weer 4 mb in beslag van je resources als je het op laat starten met windows, dus lekker is anders.

Misschien iemand met een elsa 920 die dit allemaal heeft weten op te lossen?

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

• BenJoep
Op zondag 17 juni 2001 00:09 schreef maxi het volgende:
ik hoop dat dit je kan helpen met coolbits
http://www.wildandyc.co.uk/Miscellaneous/coolbits/nocoolbitshey.shtml
Nope heb ik ook al geprobeerd, maar wil niet werken en met de 10,80 files geeft die fouten.

edit: als ik dus 12.40 gebruik dan kan ik coolbits dus wel zien, maar als ik dan aanvink dat ik het wil gebruiken dan moet je resetten, en als ik gereset heb en je wil coolbits instellen dan kan dat niet, want dan moet je weer aanvinken dat je het wilt gebruiken, dus dat schiet niet op.

Verwijderd

dan maar je bios modden met hogere kloksnelheden lol

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

waarom neem je gtu niet, hier heb ik hem al geprobeerd, en lukt aardig. heb hem ook nog maar binnen gehad vandaag.
hier te vinden. (als je hem al niet hebt natuurlijk)

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• BenJoep
Op zondag 17 juni 2001 00:20 schreef maxi het volgende:
dan maar je bios modden met hogere kloksnelheden lol
mkay :? Lijkt me geen reeele optie ;)

• BenJoep
Trouwens de prioriteit ligt bij die refresh rate aangezien ik nogal vaak met photosoep bezig ben en ik anders een koppijn krijg van hier tot tokio.

edit heb nu coolbits aan de praat met de elsa 12,40 drivers. Dus dat probleem is opgelost nou alleen die refresh rate nog. Hij loopt nu op de 85Hz. Ik snap trouwens niet dat ze die drivers in win2k nog steeds die refresh rate zo laag houden, win2k is toch voor de zakenman, dus lange uren achter pc'tje. Dan lijkt me de refresh rate toch hoog beter. (maarjah wie heeft als zakenman nou een gf) :P

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Probeer rivatuner eens op www.guru3d.com voor oc, anisotropische fileringen en kan je ook gelijk sidebanding aazetten, goed voor weer een paar extra frames ;)

Niet op voorraad.

• BenJoep
Het oc'en gaat perfect met 12.60 en nvmax. Alleen die refresh heb ik nog niet goed. En alle dingen die bij me oude gf1ddr hielpen, helpen dus niet hiermee??

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 00:00 schreef Genotix het volgende:
Heb vandaag de dus de Elsa binnengekregen, en ik draai natuurlijk win2k. Maar nou doen er zich een paar vaagheden voor:

1 met de 12,40 en 12,41 drivers kan ik dus met coolbits niet overklokken, met 12,41 is dat bekend maar met 10,40 zou dat toch moeten. Nou krijg ik wel de balk in beeld van coolbits maar dan kan ik niks instellen :?

2 Het bekende probleem met win2k en die kut refresh rate. Nou heb ik het via dx in proberen te stellen en via proggies zoals powerstrip en nvreffix.exe maar nvreffix.exe doet het niet, en hij kan max in win2k zelf 85Hz en in spellen gaat die lekker 60Hz lopen. Nou kan ik het met powerstrip in win2k zelf wel veranderen, maar in spellen blijft die 60Hz en dat powerstrip neemt meteen weer 4 mb in beslag van je resources als je het op laat starten met windows, dus lekker is anders.

Misschien iemand met een elsa 920 die dit allemaal heeft weten op te lossen?
Waarschijnlijk is dit een bekend probleem, want bij Dell kun je bij een systeem met een geforce 3 alleen windows Me als besturing krijgen. Er staat niet in combinatie met windows 2000

• BenJoep
Ik heb het probleem opgelost, met de 12,60 en coolbits en een nvidia refresh proggie. Alleen kan ik nu niet hoger als de 85Hz, maarjah daar moet ik het dan maar ff meedoen, totdat ze is goede drivers gaan fixen.

• BenJoep
Ik heb nu weer gezeik met dat ding, als ik hem opstart, dan onthoud hij de core, etc niet. Dus hij gaat steeds naar de originele settings, en dat met 12.60 en gewoon coolbits. Heb ook dat nvmax en rivatuner ofzow geprobeerd, maar geen succes.

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:22

Alpine

Twisted animator

met de 12.90 kan je standaart overklokken.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Probeer dit eens:
"Here is a little trick for you which fixes the problem, using a little
registry hunting and editing:
Search for the monitor description key in your registry. It should be under
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM. The key itself begins with "Mode1" so search for
that to simplify things.

*EXAMPLE*
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\...\0000\MODES\1600,1
200]
"Mode1"="30.0-100.0,0.0-140.0,+,+"

Now, to set it for a minimum refresh of 75, change the first O after the
comma to 75 in the "mode1" string

*EXAMPLE*
"Mode1"="30.0-100.0,75.0-140.0,+,+"

It will now use 75 for the default refresh for everything, D3D and OpenGL.

• BenJoep
Die 12.90 wil hier niet eens installeren, dan mist die het 1 en ander. :(

• BenJoep
Op donderdag 28 juni 2001 22:40 schreef vassago het volgende:
Probeer dit eens:
"Here is a little trick for you which fixes the problem, using a little
registry hunting and editing:
Search for the monitor description key in your registry. It should be under
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM. The key itself begins with "Mode1" so search for
that to simplify things.

*EXAMPLE*
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\...\0000\MODES\1600,1
200]
"Mode1"="30.0-100.0,0.0-140.0,+,+"

Now, to set it for a minimum refresh of 75, change the first O after the
comma to 75 in the "mode1" string

*EXAMPLE*
"Mode1"="30.0-100.0,75.0-140.0,+,+"

It will now use 75 for the default refresh for everything, D3D and OpenGL.
Nope werkt ook niet, trouwens die settings in me reg veranderen die verneuken de boel aardig. Ook die andere manier, om het per resolutie te veranderen, in me reg , geeft niet het juiste resultaat.

Nou hoor ik iets van pinnetje 15 afbreken, maar vind dit nogal riskant. Het is een Iiyama, dus ik kan dan als nog een nieuwe kabel kopen. (misschien dan toch een optie). Maar doe het liever via software.

• vassago
  • Nu online
Werkt perfect hier anders.

• BenJoep
Op donderdag 28 juni 2001 23:02 schreef vassago het volgende:
Werkt perfect hier anders.
Hij blijft hem hier gewoon op de 85Hz houden. Ps hebbie ook een Elsa Gladiac 920?

• vassago
  • Nu online
Nee, maar de methode blijft hetzelfde.

• BenJoep
Het lullige is dat ik met me gf1ddr gewoon dit in kon stellen via de reg, maar dat wil die nu dus niet meer doen :?

Verwijderd

Hoi,
Ik heb een nieuwe vga kabel gekocht. Pinnetje 15 eruit gehaald en nu doet alles het perfect , zonder een programma, zonder regedit. Te simpel om waar te zijn.
Ik kocht eerst een vga kabel van 15 piek om 't uit te proberen. Heb nu m'n goede kabel bewerkt.
Alles doet 't.
Voor 15 piek een oplossing!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Hehe lullig voor je dat de win2k bug met de nieuwe detonator 4 drivers (21.81 gebruik ik nu) is opgelost :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Pagina: 1