Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Twijfel over laptop voor algemeen gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Stalensnuitje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12-01 14:56
Goedemorgen tweakers,

ik ben al een tijdje aan het rondneuzen voor een laptop als vervanging voor onze desktop. Daarbij is al van alles de revue gepasseerd, maar inmiddels weet ik een beetje wat ik wel en niet wil.

Wat ga je met je laptop doen?
Het standaard rijtje Office en internet. Daarnaast begin ik net een beetje met Lightroom (beetje retoucheren en bijwerken, Photoshop doe ik dan weer niet aan), al weet ik niet zo goed aan wat voor eisen ik daarvoor zou moeten denken. Wel heb ik denk ik aardig wat opslag nodig voor mijn foto's. Mijn Synology draait puur als back-up. Gamen doe ik eigenlijk alleen heel beperkt op de tablet, dus daar hoeft de laptop niet voor gebruikt te worden.

Wat is je budget?
600-800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, vrijwel nooit denk ik. Als er een manier was om met een "draadloos touchscreen" een desktop-PC aan te sturen zou ik dat ook prima vinden, maar ik heb geen zin (meer) om boven te gaan zitten werken en beneden geen plek voor een bureau. Lekker handelbaar heeft wel de voorkeur: voor mijn werk heb ik een bijna 4kg wegende Dell M6700 en die is dat zeker niet ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Scherm 14" tot 15,6" (ik denk toch dat 13,3" te klein is om lekker foto's mee te bekijken)
- SSD, alleen al vanwege de snelheidswinst bij dagelijkse taken. Graag met een grote(re) HDD ernaast voor de eerder genoemde opslag van foto's, ik twijfel of ik daar een externe HDD voor wil gebruiken (of zou dat met USB 3.0 wel goed te doen moeten zijn?)
- Beetje (bouw)kwaliteit is wel prettig, de Acers die ik in mijn omgeving zie voldoen daar dan weer niet aan.

Ik heb aan een ASUS N551JK gedacht, maar dat is al met al toch wel overkill voor mijn gebruik. Een Zenbook UX305 vind ik ook gaaf, maar lijkt me toch wat te klein (13,3") en ik vraag me af of die Core M icm niet uitbreidbaar 4GB RAM dan niet snel te krap wordt. De Lenovo Flex2 is nauwelijks nog ergens te krijgen (komt daar een opvolger van?), dus ik had nu mijn oog laten vallen op de Lenovo Essential B50-70 of B50-80, maar daar kan ik niet of nauwelijks ervaringen over vinden.

Hopelijk kunnen jullie helpen om mij een beetje te sturen naar de "ideale keuze" ;)

• darthaxx
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2020
http://www.cyberport.de/l...0m-w7p-1C30-3JR_1688.html

+

http://www.ebay.nl/itm/Ne...ain_0&hash=item233937c748

= dikke laptop met wat tweaken?

YouTube: OPEN ME UP! Lenovo Thinkpad E540 Disassembly

Keyboard gaat er makkelijk uit zonder onderkant eruit te halen. Paar kleine schroefjes aan de bovenkant beetje trekken en je bent klaar .

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13-01 08:44

NeoMe

#Addict

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Stalensnuitje
@darthaxx: op zich niet gek, maar dan zit je al met al wel richting €850,-

@NeoMe: is de Nitro-serie (veel) beter dan andere laptops van Acer in die prijsregio? Anders ben ik toch een beetje gereserveerd tegenover dat merk

Wat ik me eigenlijk vooral afvraag is of zulke laptops niet enorme overkill zijn voor het gebruik dat ik ermee doe?

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-01 09:09

Major_ton

Shoot!

Gezien je wensen zal de laptop aan bepaalde criteria moeten voldoen. Foto's editen in Lightroom vraagt om een goed scherm (FHD en IPS), zelf wil je ook een SSD en dat is natuurlijk ook aan te raden. Op deze criteria kan je zoeken in de Pricewatch (criteria vast ingevuld). Nu kan je meteen zien of de door jou gestelde prijs realistisch is. Je geeft aan dat veel laptops 'te veel' van het goede zijn, maar een laptop met een SSD en een FHD IPS paneel vallen nou eenmaal onder het 'betere' segment.

Ik denk overigens dat de Toshiba L50-B een aanrader voor je is!

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - PS4 Pro - AMD R7 2700X, 32GB DDR4, RTX-2070 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

• Stalensnuitje
Ja, daar heb je natuurlijk wel een goed punt. Helaas is niet altijd in de Pricewatch terug te vinden wat voor paneel er in een bepaalde laptop zit.

Die Toshiba ziet er inderdaad wel goed uit, inclusief ruimte om eventueel een extra HDD in te plaatsen. Grootste twijfel heb ik over de bouwkwaliteit wat ik zo lees, maar die kan ik nog wel eens proberen van tevoren. Bedankt voor de tip!
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True