SCSI2 50pin to SCSI1 DB25 Adapter

Pagina: 1
Acties:

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik zoek een female naar female SCSI2 50pin to SCSI1 DB25 Adapter. Het is precies deze maar die kost een vermogen om te laten opsturen uit Australië.

Weet iemand waar ik hem makkelijker kan krijgen of heeft iemand misschien er nog eentje liggen?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44
Kun je misschien aangeven waarvoor je deze wilt gebruiken ? Een andere kaart met kabel is mogelijk een goedkope(re) oplossing. Heb wel diverse DB25 naar HDB50 kabels, vervolgens een HDB50 naar 50p verloop en je bent er ook.

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 29-04-2015 16:04 ]

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:12

Wvr

intronics, heb je daar al gekeken

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:39

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
http://www.partsdata.co.uk/scsi-sas-cables-and-adapters/

misschien hebben ze daar wat je nodig hebt, Ik zoek nog een HD50 gender changer, maar die dingen zijn ook haast onbetaalbaar.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb nog wel 2 nieuwe kaarten liggen. een DC-315U en een DC-395u :) wel allebei 50pins geloof ik

• nodog
Hartelijk dank voor de snelle reakties.

Ter achtergrond; ik heb een SDkaartlezer gekocht voor bij mijn stokoude sampler zodat ik geen luidruchtige zipdrive (kent u die nog?) meer hoef te gebruiken als ik wat samples wil lezen of wegschrijven. Nu heeft die sampler dus een dsub 25 SCSI aansluiting en de SDkaartlezer de 50pins aansluiting. Overigens heb ik al een SCSI kabel liggen die op m'n sampler past en naar m'n ZIP drive gaat. Die kan uiteraard vervangen worden voor de juiste kabel die direkt van m'n sampler naar de SDkaartlezer loopt, of er kan een adapter op zoals in m'n eerste post aangegeven.

Zojuist ben ik even binnengelopen bij DIL electronics in Rotterdam maar die had geen oude SCSI meer liggen en toen ik begon over Dsub en SCSI waarschuwde de verkoper meteen dat ik HD SCSI nodig had en niet zomaar elke plug met de juiste pincount kan gebruiken. Nu ben ik totaal niet thuis met al die verschillende opties in Dsub en SCSI dus als iemand me de precieze kabel of adaprter kan tonen wordt ik erg blij.

De links / antwoorden die gegeven worden zien er goed uit. Maar ik loop gelijk dus tegen wat probleempjes aan. De ebay link gaat naar een goed uitziende kabel maar de IDC26 aansluiting lijkt niet wat ik nodig heb.

Intronics had ik nog niet gecheckt maar ik kom niet zo snel iets tegen wat ik nodig heb daar, misschien moet ik nog wat beter zoeken.

partsdata lijkt me het best in de buurt te komen. Bij deze lijk ik alleen nog een adapter male to female nodig te hebben maar ik durf het niet meteen aan om'm te kopen want is het wel de juiste SCSI etc?

Die kaarten van ido lijken me niet wat ik zoek, ik heb echt alleen een adapter of de juiste kabel nodig.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
http://www.partsdata.co.u...-db50-to-db25-50cm?c=1097

Dan zou 't deze moeten zijn.

Alle scsi werkt met elkaar, dat zou geen probleem moeten zijn. Welke van de 2 kanten heeft een male output? Meestal zijn externe connectoren altijd female

[ Voor 30% gewijzigd door Exphy op 29-04-2015 18:05 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• DukeBox
Exphy schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:03:
Alle scsi werkt met elkaar, dat zou geen probleem moeten zijn.
Nope..

Single-Ended (SE), Low Voltage Differential (LVD of Ultra2) zijn niet gelijk.. daarnaast heb je nog High Voltage Differential (HVD). Als je HVD en LVD op elkaar aansluit heb je de bekende scsi smoker.. ;)
Oftewel, check welke versie SCSI je device praat en of je HBA (in dit geval je sampler) dit aankan.
Zo ja, dan krijg je het meestal werkend zodra je een SCSI kabel (evt. met verloop) aansluit.

• nodog
Ik heb nog even gekeken en die kabel heeft ook nog een male to female adaper nodig. Plus verzendkosten wordt dit vrijwel net zo duur als die Australische grap en volgens mij moet dat toch wel goedkoper kunnen + dat ik dan nog niet 100% zeker ben dat het goed gaat werken.

Andere oplossing is dit bordje kopen en de connectors erbij kopen en zelf erop solderen. Echter, die connectors zijn ook superlastig te vinden los. Misschien moet ik toch maar die 20 euro verzendkosten ophoesten dan...

• DukeBox
nodog schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:19:
+ dat ik dan nog niet 100% zeker ben of het goed gaat werken.
Ik weet vrijwel zeker dat ik een DB25 D-Sub male naar DH50 High-Density male kabel heb liggen en een convertor plug DH50 High-Density female naar HS50 (female). Als je in de buurt woont mag je die wel even lenen om te testen of het werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 30-04-2015 11:16 ]

• nodog
Bedankt voor je aanbod maar ik woon niet in de buurt. Uiteindelijk heb ik, na nog meer zoeken en niks betaalbaars vinden, de knoop doorgehakt en de adapter in Australië besteld.
Pagina: 1