Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aankoopadvies Printer / Scanner (multifunctional)

Pagina: 1
Acties:

• BastiaanNL
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-05 19:49
Ik zoek een?
Printer, omdat ik zelfstandige wordt en ik toch graag mijn facturen wil printen maar ook ontvangen facturen/rapportages etc. Ik ben van het digitaal opslaan, maar ook van het papieren archief. Dubbel is misschien onnodig werk, maar ik voel me er goed bij.

Wat is je budget?
Vind ik moeilijk om aan te geven omdat ik niet weet wat voor type printer ik nodig heb. Ik ben er helemaal niet in thuis, uiteraard heb ik wel het een en ander opgezocht. Ik denk dat een budget van €250,- toch wel toereikend moet zijn

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar een bekend degelijk merk is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik hoop hem eigenlijk op mijn netwerk aan te sluiten, zodat ik van 2 pc's en 2 laptops in het huis kan printen.

Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!

De consumentenbond schrijft: Bij de aanschaf van een printer kun je kiezen voor een inkjetprinter of laserprinter. Voor wie veel teksten afdrukt, is een laserprinter een goede keuze. Wie ook wel eens foto's wil afdrukken, kan beter kiezen voor een inkjetprinter.

Het lijkt mij dat een laserprinter beter is omdat ik veel tekst verwacht af te drukken, echter wil ik ook kleur kunnen printen omdat ik veel met grafieken werk. Ik wil zo min mogelijk gedoe met toners/cartridges bijvullen. Volgens mij is laser dan ook beter?

Samengevat de volgende eisen:
* Op het netwerk aan te sluiten
* Moet kleur kunnen printen
* Laserprinter
* Ik wil ook een stapeltje (zeg 10 A4tjes) dubbelzijdig kunnen inscannen zonder dat ik A4tje voor A4tje moet inscannen en dan een PDF samenvoegen.

De printers die ik heb gevonden:
* pricewatch: Dell C1765nf
* pricewatch: HP Laserjet Pro 200 Color MFP M276n

Ga je echter weer kijken naar een inkjet, kom ik op deze uit:
* pricewatch: Epson Workforce WF-2540WF

Scheelt aanzienlijk in de prijs!!! Maar dat zal hem ook in de kwaliteit zitten? Ik heb echt geen verstand van printers, dus jullie advies is van harte welkom. :o :+

Dankjulliewel

Diablo 3

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Niet echt een advies, maar wellicht ook even contact zoeken met de volgende user: Aanschaf all-in-one printer

Deze heeft volgens mij vrijwel dezelfde eisen :)

• BastiaanNL
Thanks voor je reply ik had hem gezien maar die heeft geen automatische papier invoer. :o

Diablo 3

• Just_A_User
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:34

Just_A_User

PSN: TheSentinel81

BastiaanNL schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:52:
Thanks voor je reply ik had hem gezien maar die heeft geen automatische papier invoer. :o
Ik heb die Dell printer die je daar al gevonden hebt :) Nu ben ik geen zelfstandige, maar ik wilde wel een all-in-one, en omdat ik de ervaring heb dat inkt snel op is wilde ik een laserprinter, die tevens wifi heeft (al heb ik 'm met een netwerkkabel aangesloten).

Dus toen kwam ik op die Dell uit. Zijn er specifieke dingen die je wil weten? :)

Och ja, je moet toch wat he.

• Master__R
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11:51
Neem een laser, geen intkjet. Die droogt uit namelijk en gaat vlekken, enz.

Verder zijn beide printers prima die je aandraagt, maar kijk ook vooral naar hoe veel afdrukken je met de meegeleverde toners kan maken, en wat nieuwe toners kosten.

Bij de vermelding van het aantal afdrukken wordt over het algemeen uitgegaan van 6% vlakvulling, dus ga je veel foto's printen dan ga je daar snel overheen.

• BastiaanNL
Just_A_User schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:54:
[...]

Dus toen kwam ik op die Dell uit. Zijn er specifieke dingen die je wil weten? :)
Hoe vond je het aansluiten/installeren? Doet hij voor je wat hij moet doen? Heb je zelf minpunten gevonden, zo ja wat zijn dit?

@Master_R Thanks, ik ga eens uitzoeken hoeveel printjes ik met de toners kan maken en hoelang ze meegaan. Bij laser printers kan er dus niks uitdrogen?

Is dit trouwens niet een hele mooie aanbieding? Heeft alles wat ik nodig heb.
https://www.alternate.nl/...uct/1102929?tk=7&lk=11055

Zegt alleen wel: Compatibel met
Windows 2003 Server, Windows 2008 Server, Windows 7 (32-Bit), Windows 8 (32-Bit), Windows 2012 Server Maar dat lijkt me onzin dat het niet op windows 8 64 bit zou werken. Iemand ervaring? :+

Edit: Lijkt op een onzin aanbieding in de pricewatch al 233 euro.. Stomme alternate deed het even super goedkoop lijken :(

[Voor 36% gewijzigd door BastiaanNL op 29-04-2015 16:45]

Diablo 3

• Just_A_User
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:34

Just_A_User

PSN: TheSentinel81

BastiaanNL schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:34:
[...]

Hoe vond je het aansluiten/installeren? Doet hij voor je wat hij moet doen? Heb je zelf minpunten gevonden, zo ja wat zijn dit?

@Master_R Thanks, ik ga eens uitzoeken hoeveel printjes ik met de toners kan maken en hoelang ze meegaan. Bij laser printers kan er dus niks uitdrogen?

Is dit trouwens niet een hele mooie aanbieding? Heeft alles wat ik nodig heb.
https://www.alternate.nl/...uct/1102929?tk=7&lk=11055

Zegt alleen wel: Compatibel met
Windows 2003 Server, Windows 2008 Server, Windows 7 (32-Bit), Windows 8 (32-Bit), Windows 2012 Server Maar dat lijkt me onzin dat het niet op windows 8 64 bit zou werken. Iemand ervaring? :+

Edit: Lijkt op een onzin aanbieding in de pricewatch al 233 euro.. Stomme alternate deed het even super goedkoop lijken :(
Het meeste werk was het ding uit de doos krijgen. Het aansluiten en installeren was een fluitje van een cent. Ik kan niks roepen wat negatief is of wat iets zou zijn waar van je zegt 'nou, dan valt deze printer af'.

Och ja, je moet toch wat he.

• BastiaanNL
Danku! Ik denk dat ik ook voor die ga.

Diablo 3

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True