Beste Medetweakers,
In November 2014 een Mazda 6 2003 CITD Estate gekocht. Na een paar maanden ermee rijden begon ik toch wel een hekel te krijgen aan de navigatie die er standaard in zat. Deze kaarten waren tot 2009 geupdate en er waren geen nieuwe versies meer van beschikbaar.
Ik had dus 2 opties:
- Inbouwen van een nieuwe navigatie (500 euro+)
- Inbouwen van een mod (tablet, computer)
Door online te zoeken en rond te kijken bleek dat de display van mijn navigatie precies 7 inch is!
Hierdoor was er genoeg ruimte voor een 7 inch tablet.
Dit was dan ook meteen mijn keuze.
Eerst maar even de oude navigatie uit de auto verwijderen:

Daarna even bekeken hoe ik het passend ga krijgen binnen in de bestaande behuizing.

Ik ben daarna begonnen met het verwijderen van het bestaande display:

Na het verwijderen van de display moest er nog wel wat plastic verwijderd worden

De losse unit met tablet erin.

Bij part 2 zal ik de unit gaan inbouwen,
Het idee is om de tablet te voeden via de 12 volt aansluiting van de auto.
De lopende problemen waar ik nu tegenaan loop zijn:
- Bij uitval van tablet moet ik de aan knop indrukken zodra de accu een beetje vol is. (is hier een oplossing voor?) (auto opstarten tablet bij 10procent accu?)
- De display regelt de aansturing van de tilt motor, ik moet ik nog iets op verzinnen, mogelijk wegbouwen of iets anders.
In November 2014 een Mazda 6 2003 CITD Estate gekocht. Na een paar maanden ermee rijden begon ik toch wel een hekel te krijgen aan de navigatie die er standaard in zat. Deze kaarten waren tot 2009 geupdate en er waren geen nieuwe versies meer van beschikbaar.
Ik had dus 2 opties:
- Inbouwen van een nieuwe navigatie (500 euro+)
- Inbouwen van een mod (tablet, computer)
Door online te zoeken en rond te kijken bleek dat de display van mijn navigatie precies 7 inch is!
Hierdoor was er genoeg ruimte voor een 7 inch tablet.
Dit was dan ook meteen mijn keuze.
Eerst maar even de oude navigatie uit de auto verwijderen:

Daarna even bekeken hoe ik het passend ga krijgen binnen in de bestaande behuizing.

Ik ben daarna begonnen met het verwijderen van het bestaande display:

Na het verwijderen van de display moest er nog wel wat plastic verwijderd worden

De losse unit met tablet erin.

Bij part 2 zal ik de unit gaan inbouwen,
Het idee is om de tablet te voeden via de 12 volt aansluiting van de auto.
De lopende problemen waar ik nu tegenaan loop zijn:
- Bij uitval van tablet moet ik de aan knop indrukken zodra de accu een beetje vol is. (is hier een oplossing voor?) (auto opstarten tablet bij 10procent accu?)
- De display regelt de aansturing van de tilt motor, ik moet ik nog iets op verzinnen, mogelijk wegbouwen of iets anders.