[EXCEL] formule met deel van bestandsnaam uit cel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39
Wie o wie weet het volgende.

ik heb een wekelijke rapportage, welke ik opsla als 'rapportage week xx 2015.xlsx'

nu wil ik vanuit een andere sheet data uit deze rapportages trekken, dit doe ik door bij bereik de rapportage aan te roepen. echter moet ik hiervoor twee dingen doen,
1: sheet met rapportage moet open staan
2: ik moet met de hand de filename aanpassen.

vooral dat met de hand filename aanpassen zoek ik een oplossing voor, ik zou het liefste het weeknummer uit een tabel uitlezen, en deze in de formule verwerken.

dus een lookup in bijv. =AANTAL.ALS('[rapportage week "&CELLMETWEEKNUMMER&" 2015.xlsx]rapportage'!A:A;"<30")

ik krijg het echter niet voor elkaar, iemand die me op weg kan helpen ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

In de Engelse versie gaat dit met "INDIRECT". Hoe de Nldse variant heet weet ik niet O, in het Nlds is dit ook INDIRECT :+ . Met INDIRECT kun je stringconcatenaties om zo een cell- / worksheet- / workbook-verwijzing te gebruiken en de info uit de resulterende cell op te halen.

[ Voor 56% gewijzigd door naitsoezn op 29-04-2015 14:25 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39
damn, klinkt moeilijk :)

ik ga die functie eens doorspitten, tnx.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Niet heel lastig hoor; gewoon INDIRECT om een string heenzetten. Die string verwijst gewoon naar een bepaalde cell en kan op de manier zoals uit je TS geformeerd worden :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht