Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Brandlucht uit pc, vervolgens geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• Jakkerr
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 30-04-2015
Hallo Tweakers,

Vanochtend was ik rustig een beetje Diablo III aan het spelen voordat ik weg moest. Tijdens het spelen viel ineens m'n pc uit en startte hij zichzelf opnieuw op. Bijna tegelijkertijd rook ik een brandlucht vanuit de pc dus heb ik gelijk het systeem uit gezet en de kabels losgehaald.

Nu een paar uur later heb ik de voedingskabel en de beeldschermkabel er terug in gedaan en heb geprobeerd het systeem op te starten. De pc gaat wel aan en aan het geluid te horen doorloopt hij het standaard opstartproces alleen kreeg ik geen enkel beeld meer. Mijn scherm blijft zwart en als ik deze aan/uit zet krijg ik 'No signal'.

Is er iemand die op basis van deze informatie durft te zeggen aan welk onderdeel dit zou kunnen liggen? Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Anoniem: 616620

.

[Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 616620 op 22-01-2020 23:57]

• japie06
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
Ik heb ooit ook zo iets gehad en toen had mijn voeding de geest gegeven, en mijn RAM en moederbord meegenomen.

• darkmushy1995
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 28-09 03:09
"Tegelijkertijd rook ik een brandlucht vanuit de pc"

Zoek de brandgeur op.

• Jakkerr
darkmushy1995 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:09:
"Tegelijkertijd rook ik een brandlucht vanuit de pc"

Zoek de brandgeur op.
Toen het gebeurde heb ik de pc nog open gemaakt en leek de brandgeur vanuit het moederbord te komen maar dit durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

• peize9
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 01:32
waar het aan kan liggen geordened op wat je wil dat het is...
-kapotte kabels, ook al lijkt me het sterk,
-Kapotte videokaart, zou heel goed kunnen ivm geen beeld. hoewel dit veroorzaakt kan zijn door de laatste optie
-Kapotte Cpu, spreekt voor zich, is een van de onderdelen die warm genoeg kan worden.
-Voeding, Als je voorheen nooit warmte problemen hebt gehad is dit het meest logische. de voeding kan een onderdeel van je copmuter kapot gemaakt hebben als mobo of videokaart. of misschien wel meer door geen goede spanning te leveren. wat voor voeding heb je?

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
peize9 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:12:
-Kapotte videokaart, zou heel goed kunnen ivm geen beeld. hoewel dit veroorzaakt kan zijn door de laatste optie
-Kapotte Cpu, spreekt voor zich, is een van de onderdelen die warm genoeg kan worden.
-Voeding, Als je voorheen nooit warmte problemen hebt gehad is dit het meest logische. de voeding kan een onderdeel van je copmuter kapot gemaakt hebben als mobo of videokaart. of misschien wel meer door geen goede spanning te leveren. wat voor voeding heb je?
Ik ben het met je eens, als er dingen kapot gaan in een PC is het meestal de voeding, de videokaart of een harddisk die kapot gaan. Processors en geheugen gaan in verhouding niet zo vaak kapot. Hoogstens dat een voeding iets meeneemt als deze gaat.

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Jakkerr
peize9 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:12:
Bedankt voor de reactie.

Ik heb net m'n beeldschermkabel in m'n moederbord gedaan zonder resultaat. Wederom geen beeld. Ik heb een temperatuurmeterprogrammatje op m'n pc staan wat ik eens in de zoveel tijd even in de gaten hield en er was niks wat erg warm werd. De CPU was met rond de 50 graden het hoogste. Ik heb een 700 watt cooler master voeding. Precieze typenr kan ik wel even zoeken als dit relevant is?

De brandlucht leek vanochtend vanaf m'n moederbord/CPU te komen maar misschien was dat een foute inschatting. Overigens werken alle ventilatoren wel gewoon (net nog naar gekeken).

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Zoals peize9 al zegt, een lijstje met onderdelen en leeftijd zou in dit geval wel handig zijn, dus ook het precieze type voeding.

Kijk ook eens goed rond over je moederbord. Misschien zie je al duidelijk zwarte brandplekjes.

• peize9
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 01:32
het kan ook aan de achterkant zitten (geloof me ik heb raare plekken gezien met reparaties :P)
kun je toevallig de computer testen zonder die voeding?(dus met een andere) en misschien een onderdeel vervangen? en misschien op een oude waardeloze computer de voeding testen zodat je zeker kan weten dat de voeding het is?

geziene de temperatuur die goed was kun je denk ik wel aannemen dat het de voeding was. maar het is toch handig om te weten welke onderdelen het ding met zich mee zal hebben genomen. volgensmij, als je nog garantie hebt, moet CM die onderdelen ook vergoeden.

En inderdaad als je een lijstje zou kunnen geven zou het handig zijn...

*edit zonder voeding is het moeilijk testen :P

[Voor 5% gewijzigd door peize9 op 29-04-2015 14:32]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:04

BazzH

Kei-goed...

peize9 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:27:
het kan ook aan de achterkant zitten (geloof me ik heb raare plekken gezien met reparaties :P)
kun je toevallig de computer testen zonder voeding? en misschien een onderdeel vervangen? en misschien op een oude waardeloze computer de voeding testen zodat je zeker kan weten dat de voeding het is?

geziene de temperatuur die goed was kun je denk ik wel aannemen dat het de voeding was. maar het is toch handig om te weten welke onderdelen het ding met zich mee zal hebben genomen. volgensmij, als je nog garantie hebt, moet CM die onderdelen ook vergoeden.

Testen zonder voeding? Is mij nog nooit gelukt......

Think smart........ Act stupid........

• Jakkerr
peize9 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:27:
kun je toevallig de computer testen zonder voeding? en misschien een onderdeel vervangen? en misschien op een oude waardeloze computer de voeding testen zodat je zeker kan weten dat de voeding het is?

Ik heb de computer 1 3/4 jaar geleden besteld via gamepc.nl dus alle onderdelen zijn even oud en vallen gelukkig nog onder de garantie. het lijstje is:
- Moederbord: ASUS B85M-G Werkgeheugen: Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600
- Videokaart: Nvidia GTX 760 2GB
- CPU: Intel Core i5 4670K
- Harde schijf: 1000 GB SataIII Hardeschijf
- Voeding: Coolermaster RS-700-ACAB-D3

Verder ben ik zo'n 4 maanden geleden geswitcht van 1 beeldscherm naar 2 beeldschermen maar dat kan er niks mee te maken hebben toch?

Ik heb hier jammer genoeg geen oude pc bij de hand om losse onderdelen te testen.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Jakkerr schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:35:
[...]

Ik heb de computer 1 3/4 jaar geleden besteld via gamepc.nl dus alle onderdelen zijn even oud en vallen gelukkig nog onder de garantie. het lijstje is:
Tja, dan lijkt me maar één oplossing de juiste, naar gamepc.nl. Je koopt daar immers een pc om ondersteuning te hebben. Dan moet je imo niet zelf gaan lopen zoeken ;).

• Jakkerr
br00ky schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:41:
[...]

Tja, dan lijkt me maar één oplossing de juiste, naar gamepc.nl. Je koopt daar immers een pc om ondersteuning te hebben. Dan moet je imo niet zelf gaan lopen zoeken ;).
Uiteraard. Ik was alleen benieuwd of dat dit een herkenbaar probleem was en of ik misschien zelf nog iets van actie kon ondernemen :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Oh zeker herkenbaar, heb ook wel eens zoiets gehad. Eén keer was het de monitor, één keer de voeding. Echter, als je nog garantie hebt moet je niks doen. Daar betaal je nou net extra voor bij gamepc.nl.

• Jakkerr
br00ky schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:45:
Oh zeker herkenbaar, heb ook wel eens zoiets gehad. Eén keer was het de monitor, één keer de voeding. Echter, als je nog garantie hebt moet je niks doen. Daar betaal je nou net extra voor bij gamepc.nl.
Ik heb ondertussen contact gehad met gamepc.nl en zij verwachten dat het aan de videokaart ligt. Ik moet deze eruit halen en tegelijkertijd even m'n moederbord controleren op brandplekken. Als deze er niet op zitten moet ik de videokaart opsturen en zou ik binnen een aantal dagen een nieuwe krijgen.

• SRich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 01:36
Dat is ook mijn eerste gedachte je videokaart.

Het grote adblocking topic

• Assix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 01:25
Mijn eerste gedachte is toch echt altijd de voeding. Het verbaasd mij eigenlijk hoe vaak webshops roepen dat het waarschijnlijk de videokaart is... Ik ben benieuwd.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True