Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geen DTS of DD5.1 uit mijn Z-5500 icm ASUS XONAR DGX

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16:08

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Dag mede tweakers,

Ik zit met een probleem. Ik heb al een tijdje de Logitech Z-5500 maar heb daar nu een nieuwe geluidskaart bijgekocht met Dolby ondersteuning.
Echter is het probleem dat het paneel van de set geen DTS of digital aangeeft, wat deze wel zou moeten doen. Ik kan alleen kiezen tussen "Stereo, Stereo X2, PLII Music en PLII Movie". Op internet zag ik dat wanneer je DTS of DD materiaal draait je dit zou moeten zien op het control panel. Dit gebeurd bij mij niet. Ik gebruik de optische Toslink kabel.
Ik heb al meerdere beeld materialen gebruikt, maar het komt echt niet te voorschijn. Als ik echter in windows bij de eigenschappen van het "S/PDIF Oass-through Device" naar ondersteundende indelingen ga. En hem met DD en DTS test, komt het wel netjes op het scherm zichtbaar.
Ik gebruik VLC player om het beeld materiaal mee af te spelen, en heb al de S/PDIF geselecteerd...
Voorderest staat de Onboard ALC1150 uit, en gebruik ik de ASUS XONAR DGX.
Wie heeft enig idee hoe dit op te lossen is? Ik ben het spoot bijster.
Hiervoor stond de set altijd met 3x3,5" jacks aangesloten als 6-channel. Echter is de Toslink qua geluid een stuk mooier, dus ik wil hiermee graag dat dts kunnen afspelen. Toen de set nog stond aangesloten op de ALC1150, met 3x3,5"jacks had ik overigens ook nooit DTS of DD, dit wist ik toen zelfs ook nog niet.

Ik hoop dat iemand iets weet.

Mvg.

Mirno

我的名字是Mirno

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 26-09 22:49

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Toslink is sowieso wel een must ja, mooi digitaal geluid. Rechtermuisknop op de film -> audiospoor, ook het juiste spoor gekozen? Audioapparaat ook al mee gespeeld? Zijn veel factoren waar het fout kan gaan.

Dat je alleen kan kiezen tussen Stereo, Stereo X2, PLII Music en PLII Movie klopt. DTS pakt hij automatisch. Ik zou toch echt wat spelen met wat settings, en is de film wel ÉCHT DTS?

Professioneel Heftruck Syndroom

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Ja, dat zou die idd automatisch moeten pakken.
Maar ik heb het net gevonden :D
Ik had al geprobeerd via rechtermuisknop. Maar bij "voorkeuren" -> "audio" kon ik S/PDIF instellen met Dolby support aan. Nu gaat hij er inderdaad automatisch op :D. Beeld materiaal is DTS, wordt nu ook weer gegeven.

Hoe zit dat eigenlijk bij audio, en dan voornamelijk .FLAC, ik had van die SACD (Super audio CD's). Met betere kwaliteit. Echter wordt het signaal aldoor vervormt door het paneel, ik zet hem dan altijd op PLII MUSIC, maar ik heb hem liever op neutraal, wat DIGITAL is geloof ik..? Idee hoe dat moet, of is dat gewoon niet mogelijk?

我的名字是Mirno

• Unixor
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19:46
Met welk programma speel je het af? Als ik met mijn Z-5500 DTS materiaal wil beluisteren moet in VLC het audiodevice aanpassen. Momenteel kan ik niet kijken welke settings het exact zijn, maar standaard pakt hij dan inderdaad niet DTS Audio.

Je hebt het antwoord al, iets te lang over mijn bericht gedaan.

[Voor 13% gewijzigd door Unixor op 29-04-2015 14:05]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Evengoed bedankt.
Nu zit ik met de volgende vraag:
Heeft er iemand ervaring met "AC3 filter"
Dit schijnt wel goed te werken, echter krijg ik deze (nog ) niet herkent hierzo... Al via VLC en Windows Classic home cinema geprobeerd. Deze gevolgd: http://www.ac3filter.net/wiki/AC3Filter:Main_page#SPDIF & http://www.ac3filter.net/...layer_Classic_Home_Cinema maar te vergeefs...
Dat audio is nog vrij lastig aan de praat te krijgen als je het goed wilt hebben :P
P

EDIT:
Ik heb dat AC3 filter er maar bij laten zitten, dit werkt niet. Wellicht dat het alleen met de onboard kaart werkt...
Tot slot
Laatste probleem:
Als ik ga gamen (Bioshock infinite) dan krijg ik weer alleen de opties met "Stereo, Stereo X2, MUSIC en MOVIE" maar ik wil dat die bij gaming de boel juist niet vervormd, en gebruikt maakt van de surround van Bioshock? Iemand enig idee hoe dit te fixen is?
Ik heb bij eigenschappen, onder "Ondersteunende indeling" DTS AUDIO en Dolby Digital al geselecteerd, dit gaat nog steeds goed.
Echter zou ik bij het tabblad "geavanceerd" ook de mogelijkheid moeten hebben tot Dolby Digital Live, echter staan hier alleen opties met 2-kanaals...
Zou het setje nog graag goed werkende hebben in-game. Anders is het ook een beetje zonde :(
Any idea's?

[Voor 44% gewijzigd door mirno op 29-04-2015 16:17]

我的名字是Mirno

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True