Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

KPN (ADSL) of Ziggo (KABEL) alles in één

Pagina: 1
Acties:

• ard-jan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-01-2018
Forumleden!

Ik heb op dit moment KPN alles in één met een internet snelheid van 50 Mbit. Hogere snelheiden met ADSL niet mogelijk bij mij.

Nu zit ik er dus aan te denken, met name omdat ik sneller internet wil, om over te stappen naar de KABEL. Dus Ziggo bijvoorbeeld. Abonnement van max. 200 Mbit is dan mogelijk (gezien de afstand van 327 meter vanaf de centrale 190 Mbit in de praktijk).

Nu hoor ik alleen verschillende, over het algemeen, negatieve ervaringen over Ziggo dan wel KABEL.

Ben dan ook erg benieuwd naar jullie ervaringen! Uiteraard sta ik ook open voor adviezen!

• Harsh Critic
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:36
Poeh..wel een hele algemene vraag. Misschien eerst even aangeven welke negatieve ervaringen je hebt gehoord? Want KPN heeft ook genoeg negatieve ervaringen, het is maar net wat je leest en waar je op let.

Anyway, mijn ervaringen: Qua kabel of ADSL is het in mijn geval een no-brainer. Ik kan maximaal iets van 20-30mbps bij KPN halen en er zijn totaal geen plannen om hier in de omgeving aan glasvezel te gaan beginnen. De enige andere keuze is dus kabel. Sinds 2005 hebben we hier het alles-in-één pakket van Ziggo (daarvoor Casema) en over het algemeen heb ik niet echt een negatieve indruk.

Vooral in de Casema jaren was het netwerk van een -zeer- hoog niveau, eigenlijk hadden we nooit storing. Dit is veranderd sinds 2011-2012. Nog steeds hebben we niet echt veel storingen maar op jaarbasis komt het toch wel iets van 4-5 keer voor. Dan ligt bijvoorbeeld internet + telefoon eruit maar de TV doet het dan weer wel. De afgelopen tijd met de omschakeling naar het UPC netwerk wel wat meer storingen gehad. Ook halen we niet altijd meer onze maximale snelheid van 120mbps. Somige weken is het internet bloedsnel en dan hebben we weer een week waar we niet meer halen dan 70mbps. Vroeger haalde ik -altijd- mijn maximale snelheid.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit te maken heeft met de bekabeling in de regio Leiden die niet echt van een enorm hoog niveau is, zeker in vergelijking met de rest van het land in combinatie met de hoge bevolkingsdichtheid. Dan zouden we juist snel glas en/of betere kabel infrastructuur moeten krijgen, toch? Nope, geen prioriteit. Het is al jaaaaaren geleden dat ik mensen van het oude Casema of KPN/Reggefiber aan de kabels zag werken. De verbinding is over het 'algemeen' stabiel maar er zijn weken waar ik elke dag rond 18:00-22:00 om het uur of om de twee uur een korte 'break' heb op de verbinding. Het ligt dan maar net aan de game/applicatie of die de break aankan of dat ik meteen naar een inlogscherm mag staren. Vooral WoW/BattleNet vind dat echt niet leuk. Maar dan heb ik ook weer weken of maanden waar de verbinding wel stabiel is.

Ziggo is over het algemeen 'goed' maar de communicatie laat sterk te wensen over. Zo was er pas nachtelijk onderhoud. Maar om 8:00 werkte ons internet + telefoon nog steeds niet. Toen ik die middag om 16:00 thuis kwam werkte het nog steeds niet. Dus ik bellen met 1200 (intern nummer, dat werkte dus wel aan de telefoon) waar ik overigens wel keurig te woord ben gestaan door een goede(!) callcenter agent, dat dan weer wel. Bleek dat er wat onderhoud was uitgelopen. Kijk..ik snap als IT'er dat 'shit happens' maar laat het ons als klant weten! En dat is waar Ziggo heel veel steken laat vallen.

Ik moest trouwens ook laatst 'Mijn Ziggo' gebruikersnaam aanpassen als onderdeel van een 'kleine groep'. Achteraf bleek het om honderdduizenden gebruikers te gaan. Dat was ook weer een communicatie fail. En dan vervolgens alles correct aanpassen met nieuw wachtwoord erop, krijg ik een week later een brief(!) met een nieuw wachtwoord omdat ik wachtwoord reset heb gebruikt, wat ik dus helemaal niet had gedaan. *facepalm* Yep...daar mogen ze echt nog wat verbeteren.

Maar over het algemeen zou ik zeggen: Gewoon doen. Als je zeker weet dat er in je wijk/dorp/stad voorlopig geen glasvezel komt heb je toch geen andere keus dan kabel.

• Zombymario
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:36
Ben in 2014 van 12mbit adsl overgestapt naar Ziggo alles-in-1 basis. We hadden al tv van Ziggo en aangezien die 12mbit adsl nooit hoger gaat worden (vdsl upgrade zal in mijn woonplaats waarschijnlijk nog niet krijgen aangezien glasvezel hier niet gelukt is om aan te leggen en Reggefiber/kpn zal nu de geen interesse aan glasvezel ook wel gebruiken om vdsl hier uit te stellen) is het ook fijn om gebruik te maken van kabel mocht ik ooit nog meer van het internet gebruik maken.

Maar ik begon met Ziggo basis op 20mbit download en 2mbit upload, daarna naar 30/3 en nu vanwege de fusie met upc 40/4. Dat is voor mij meer dan genoeg om te gamen en iets van bijvoorbeeld 3GB te downloaden is binnen ca. 10 gedaan. Die verdubbeling van mijn snelheid zie ik bij adsl hier nog lang niet gebeuren :+

[Voor 6% gewijzigd door Zombymario op 29-04-2015 21:03]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 11:53
ard-jan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:27:
Abonnement van max. 200 Mbit is dan mogelijk (gezien de afstand van 327 meter vanaf de centrale 190 Mbit in de praktijk).
Bij kabel is het zo als je een 200mbit abbo heb je dit 99% ook gewoon krijgt, afstand doet er bij coax niet toe of dit nu 200meter of 1km is.

• supayoshi
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-09 16:13
KPN is wel goedkoper en gratis Spotify en meer, ;) als je die netco tool erbij houdt haal je meestal wel wat ze zeggen... ook vind ik interactieve TV van KPN kwalitatief veel beter en beter over nagedacht bijv.

• schekker
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 25-09 12:39
Tja, ik heb ADSL (XS4ALL) en ook internet via Ziggo, maar ben over ZIggo absoluut niet te spreken. Ja, de snelheid ligt hoger, maar alleen als je hun modem praktisch dagelijks reset, want hun modem stort om de haverklap in. Het is al zo erg dat we voor online gaming weer terug naar de ADSL verbinding zijn gegaan. Die is tenminste wel betrouwbaar. Ziggo is er alleen nog voor de downloads, maar ook daar overweeg ik sterk om maar weer terug naar ADSL te gaan.
Het kan natuurlijk dat jij wel mazzel hebt, maar Ziggo is wat mij betreft echt een keuze uit pure armoede.

• Koekenbakkertje
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 03:59
Ik heb zelf een internetverbinding bij Ziggo en bij KPN en bij mij is het net andersom. Een externe router op de ziggo aansluiting heeft de boel overigens wel flink verbeterd. KPN kan mij max 48 bieden. Overdag haal ik dat 's-avonds niet. Monteur bij geweest kunnen probleem niet vinden maar deze lijn geldt alleen als backup dus maak er niet zo'n probleem van :P

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 25-09 14:25

MsG

Forumzwerver

Ziggo is een stuk duurder dan ADSL, maar in tegenstelling tot die "tot 20mbit" disclaimers die je de hele tijd hoort bij ADSL-praat heb je tenminste gegarandeerde snelheden. Ik haal hier de volle 120Mbit op elk moment.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• davasch
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:59
Als je sneller internet wil heb je weinig keus inderdaad. Ik heb zelf internet van Ziggo (voorheen UPC bij mij) en ben daar erg tevreden mee. Administratie kan soms wel iets beter, maar qua storingen en snelheid niets te klagen eigenlijk (vrijwel altijd tussen de 190 en 200 Mb down).

• Morocius
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 25-09 10:17
De modems die ze leveren zijn prut netzoals bij de meeste providers, voordeel is wel dat je het ding in bridge modus kan laten zetten en er zelf iets fatsoenlijks achter kan hangen.

Prut als in Wifi is slecht, nog wel eens een reset nodig etc

Over de service van ziggo niks te klagen.

Overigens maken ze ook reclame op hun site dat ze als beste ISP zijn uitgeroepen door tweakers.net
nu ken ik tweakers.net niet zal wel een hele dubieuze site zijn

[Voor 23% gewijzigd door Morocius op 30-04-2015 13:31]

• TheRyzenDude
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 25-09 15:13
Zelf eerst @ziggo gehad altijd prima..volle bak snelheid hooguit 1 of 2 x per jaar storing.
Nu door cogas..over op xs4all(kpn) moet zeggen werkt ook prima 500Mbit :-)

Het is ook een kwestie van geluk en waar je woont.
Maar als je hoger wil of glasvezel(indien mogelijk) en anders idd ziggo.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True