Kan een hogeschool je opleiding wijzigen in het 2e jaar?

Pagina: 1
Acties:

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10 15:20

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Topicstarter
Beste mede tweakers ik zit met volgende;

Ik ben in 2010 begonnen met een HBO opleiding, in 2012 is vanwege een accreditatie de opleiding behoorlijk omgegooid en is het curriculum en de te behalen titel veranderd van Associate Degree naar Business Administration.

Erg leuk allemaal maar hier had ik me niet voor ingeschreven in 2010.

Vanuit de opleiding is het mij (en anderen) zo voor gesteld dat het alleen maar een win win situatie zou opleveren, echter blijkt dit niet zo te zijn. De administratie is een rommeltje, gemaakte afspraken worden niet nagekomen en ik begin mijn motivatie te verliezen.

Ik ben op dit moment in het laatste jaar van mijn opleiding, maar loop er nu tegen aan dat ik nog niet door gevoerde cijfers opnieuw zelf moet gaan aantonen dat dit wel behaald is. Dit is volledig te regelen, echter ben ik er een beetje klaar mee en voel ik me, lief gezegd, nogal genaaid.

Kan een opleiding binnen een Hogeschool zomaar, zonder mogelijkheid om het in de oude stijl af te ronden, het curriculum en de te behalen titel wijzigen tijdens je opleiding?

Ik dacht ik win eerst wat informatie in op Tweakers, voor het zelfde geld loopt er nog ergens een verdwaalde jurist rond :*) op internet kon ik er niets over vinden eigenlijk.

Ik ben erg benieuwd naar jullie visie op dit verhaal.

Bedankt alvast

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:04
Wat is precies je probleem: het omgegooide programma van de opleiding of de rommelige administratie?

Het lijkt mij niet dat je nu nog kan klagen over een programmaverandering van 2012. Als je destijds goed geinformeerd bent over de inhoud van de opleiding na de wijziging, dan had je destijds moeten klagen - niet nu, vlak voor het eind van de opleiding. Mijn, niet-juridisch-onderbouwde, mening.
Ik ben op dit moment in het laatste jaar van mijn opleiding, maar loop er nu tegen aan dat ik nog niet door gevoerde cijfers opnieuw zelf moet gaan aantonen dat dit wel behaald is. Dit is volledig te regelen, echter ben ik er een beetje klaar mee en voel ik me, lief gezegd, nogal genaaid.
Die eerste zin snap ik - ook na drie keer lezen - niet. Klinkt alsof je de opleiding eigenlijk al gehaald hebt, enkel dat er nog wat bureaucratische hindernissen zijn?

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wel ironisch, een administratie-opleiding waarbij de administratie niet op orde is. Geen idee of zo'n titel veranderd mag worden. Het belangrijkste is wel dat het niveau gewaarborgd blijft. Het gaat uiteindelijk om wat je daar geleerd hebt en of je dat goed in de praktijk kan brengen. Wat daar verder voor titel aanhangt is niet zo belangrijk. Als je al bijna klaar bent, zou ik niet moeilijk gaan doen over kleine dingen. Gewoon het papiertje halen en het verder achter je laten.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:27
Sinds wanneer is "Business Administration" een titel?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:41

Fiber

Beaches are for storming.

Wellicht is TS het woordje 'Master (of)' vergeten... O-) :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:05
Welleweerd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:56:
Vanuit de opleiding is het mij (en anderen) zo voor gesteld dat het alleen maar een win win situatie zou opleveren, echter blijkt dit niet zo te zijn. De administratie is een rommeltje, gemaakte afspraken worden niet nagekomen.
Dit is jammer genoeg redelijk standaard bij de meeste opleidingen. Ik spreek uit ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 29-04-2015 14:27 ]

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 12:57
Fiber schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:21:
Wellicht is TS het woordje 'Master (of)' vergeten... O-) :z
Denk eerder dat het Bachelor moet zijn, wat voor ts alleen maar beter is. Snap het verder niet helemaal, Associate degree is toch een verkorte HBO welke 2 jaar duurt?

Dat veel (niet alle) opleidingsinstituten e.e.a. niet op orde hebben moet nu toch wel algemeen bekend zijn. Laat je daardoor niet uit het veld slaan, opleiding afronden is nu even belangrijker.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Pagina: 1