Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ultrabook voor werk en studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n oude desktop heeft t onlangs echt begeven. Aangezien ik naast woon-werk verkeer steeds meer voor me werk reis , ben ik op zoek naar een laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gebruiken voor zakelijke en studie doeleinden: presentaties geven, aantekeningen maken, werken in de trein/vliegtuig (citrix, office, visualstudio). Prive wat internet, film/muziek, strategie spelletje

Wat is je budget?
ongeveer 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja veelal met het OV daarnaast neem ik het apparaat voornamelijk mee naar evenementen om aantekeningen te maken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb zelf al in de pricewatch zitten kijken. De onderstaande laptops passen in mijn budget en spreken mij aan.

- Asus zenbook UX305FA
- Asus Zenbook UX301LA-C4003H
- Dell Xps 13 (i5 5200, 4GB, 128GB ssd)
- Lenovo Yoga 2 Pro (59419078)

De hoofd vraag die ik heb gaat 4GB geheugen in de eerste 3 ultrabook keuzes voldoende zijn voor dagelijks gebruik de aankomende 2 a 3 jr. Daarom zou mijn voorkeur uit gaan naar de Yoga aangezien deze qua specs de beste is. Het gewicht en de portability van de UX305FA spreekt me erg aan, maar twijfel over de performance. De Asus Zenbook UX301LA-C4003H ziet er gelikt uit, de specs doen vermoedden dat het geheugen ge-upgrade zou kunnen worden.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:22

Major_ton

Shoot!

Met 4GB moet je redelijk uitkomen de komende tijd vermoed ik. Het wordt pas behelpen als je met grote bestanden aan de slag gaat die veel editing behoeven. Mocht je waarde hechten aan een goed scherm, dan komen de Asus Zenbooks al snel naar voren als ideale keuze. De UX301 is een fijne keuze, maar ook een Dell Insirion 15" 7000 serie is misschien nog een optie. Met een beetje zoeken naar korting kan je het UHD model met 256GB SDD en 16GB RAM van € 1199,- voor rond de € 1000,- wel op de kop tikken.
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-7548-laptop/pd?ref=PD_OC

Some infinities are bigger than others.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Die Zenbook UX305FA is natuurlijk interessant omdat 'ie vrij goedkoop is, een SSD en een prima scherm heeft, maar je zit dan wel met maximaal 4GB ram (en een langzamere cpu, maar of dat met jouw taken te merken is vraag ik me af).

De XPS 13 is volgens notebookcheck de beste ultrabook op dit moment. Hier kan je de volledige review lezen. Ik zou 'm wel met 8GB configureren. Dan zit je 98€ over je budget, maar heb je wel meteen een 256GB SSD. 128GB zit écht erg snel vol. :)

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:02
De Dell XPS 13 met 8 gb en 256 gb lijkt mij met afstand de beste keuze.