Toon posts:

Wat nodig bij oude platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een rommelmarkt goedkoop een oude platenspeler gekocht. Dit was een beetje een impuls aankoop maar ik vraag me nu af welke spullen ik erbij nodig heb. Ik heb een philips 22af777 gekocht met een 5-polige DIN aansluiting die ik wil gebruiken om thuis lekker platen af te spelen. Ik lees veel over versterkers met phono maar ik heb hier niet zoveel verstand van. Ik wil het liefst zo weinig mogelijk geld uitgeven. Wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.bax-shop.nl/au...voorversterker-attenuator

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik gezocht! Maar nog niet kunnen vinden welke onderdelen ik precies nodig heb voor deze platenspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:09

bonzz.netninja

Niente baffi

Je moet zorgen dat je output van de platenspeler eerst (voor)versterkt. Sommige (vooral oudere) versterkers hebben ingebouwd een pre-amp (voorversterker) herkenbaar aan een PHONO stand en kun je dus direct gebruiken.

Nieuwere versterkers hebben dat vaak niet, en zal je een losse pre-amp moeten kopen. Bijv. die in bovenstaande links. Let wel. het verschil in kwaliteit van je voorversterker is erg ruim, ze gaan dan ook van een paar tientjes tot duizenden euro's.

De 5 polige din zal niet passen in de meeste pre-amps dus zul je moeten vervangen.

Een en ander is dus nogal afhankelijk van de apparatuur waar je het mee gaat gebruiken.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-10 12:46

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Platenspeler, (voorversterker), versterker, speakers. En natuurlijk kabels om het geheel op elkaar aan te sluiten. Ik weet niet wat je mogelijk aan audio-apparatuur hebt staan?

Een "PHONO" ingang op een versterker houd in dat er in de versterker een voorversterker is ingebouwd. Op zo'n aansluiting kan de platenspeler dan worden aangesloten. Zo'n ingang vind je op de oudere versterkers, al zul je naar nog ouder toe moeten om er eentje met een DIN stekker te vinden want veelal zal het tulp zijn.
Zit er dik in dat je de DIN stekker moet vervangen of een verloopje moet scoren.

Als je een versterker zonder ingebouwde voorversterker hebt, dan zul je die er los tussen moeten zetten. Die heb je in allerlei maten en prijsklassen, maar ik denk niet dat jij iets bijzonders nodig hebt. Een beetje een degelijke zal voldoen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 29-04-2015 11:05 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Voor die 5 polige plug zou je zoiets kunnen gebruiken
https://www.conrad.nl/nl/...-professional-325110.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee erg bedankt voor jullie tips en informatie! Ik vraag me alleen af of het niet eenvoudiger en goedkoper is om een modernere platenspeler te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Dat is geheel afhankelijk van wat je nu al hebt; heb je iets van een versterker staan al (merk, type).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb nog niks staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Kijk eens bij de lokale kringloop of er iets bij staat waar je het aan zou kunnen hangen en wat mee kan voor een zacht prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:09

bonzz.netninja

Niente baffi

Een versterker met een ingebouwde phono amp zou je voor 20 euro moeten kunnen vinden ergens.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga eens goed rondzoeken. Tot nu toe alleen maar phono voorversterkers gevonden maar de aanhouder wint
Pagina: 1