(ik had een leeg lijstje geplaatst ik heb nu mijn post geedit/gewijzigt)
Ik zoek een?
Nieuwe computer (zonder harde schrijf, die heb ik al gekocht, maar wel met SSD)
Wat heb ik nu?
(4 jaar geleden gekocht)
processor: intel core i5 2500k
moederboard: asus P8P67
video card: MSI geforce GTX 560 TI iGb
beeldscherm:
Dell Ultrasharp U2311H Zwart
Resolutie 1920x1080
Reactietijd 8ms
(windows 7)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- film en video kijken
- internet
- computerspellen,
civilization spellen, civ 6/7, galactic civilization 3,
anno 2070,
diablo 3,
RPG spellen
(geen FPS)
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 250 euro per jaar dat ik hem zal gebruiken met een maximum van 800 euro(3-4 jaar gebruik)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x 4Tb HD
windows 7 als operating systeem (moet die nog aanschaffen)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
verwacht geen dubbele video card nodig te hebben (maar heb ik ook nooit gehad). verwacht ook geen waterkoeling nodig te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
intel en nvidea, meer omdat ik daar nu meer ervaring en vertrouwen in heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
natuurlijk moet de computer stil zijn (want hij staat in mijn huiskamer).
Ga je overklokken?
nee
Wat heb je zelf al gevonden?
dacht zelf aan het mainstream gamesysteem van maart met een video cart van maximaal 200 euro. of mogelijk kijken wat er in de best buy guide van mei staat. wil echter komende zaterdag 2 mei gaan kopen.
Welke vragen heb je hier nog over?
1. heb ik wel een mainstream computer nodig of kan ik het ook met een goedkopere (basis of budget game systeem van maart) doen?
2. hoe belangrijk is de video card tov de rest van de computer?, hoe verhoud een basis game computer met een 350 euro video card zich tot een mainstream gamesysteem met een 200 euro video card?(die video card is het grootste kosten verschil tussen beide systemen)
3. kan iemand mij uitleggen hoe belangrijk de verschillende statestieken zijn die bij een video card vermeld worden? ik bedoel de:
Nominale snelheid videochip,
Rekenkernen,
Geheugengrootte,
Geheugensnelheid (DDR),
Geheugen Busbreedte
4. ik heb de GeForce GTX 960 vergeleken met de Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost beide video cards van rond de 200 euro. ik weet niet of ze vergelijkbaar zijn. op het oog lijkt me de geforce een stuk sneller (hogere snelheid video chip en geheugen). maar de R9 heeft weer meer reken kernen, geheugen en busbreedte.
Ik zoek een?
Nieuwe computer (zonder harde schrijf, die heb ik al gekocht, maar wel met SSD)
Wat heb ik nu?
(4 jaar geleden gekocht)
processor: intel core i5 2500k
moederboard: asus P8P67
video card: MSI geforce GTX 560 TI iGb
beeldscherm:
Dell Ultrasharp U2311H Zwart
Resolutie 1920x1080
Reactietijd 8ms
(windows 7)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- film en video kijken
- internet
- computerspellen,
civilization spellen, civ 6/7, galactic civilization 3,
anno 2070,
diablo 3,
RPG spellen
(geen FPS)
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 250 euro per jaar dat ik hem zal gebruiken met een maximum van 800 euro(3-4 jaar gebruik)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x 4Tb HD
windows 7 als operating systeem (moet die nog aanschaffen)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
verwacht geen dubbele video card nodig te hebben (maar heb ik ook nooit gehad). verwacht ook geen waterkoeling nodig te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
intel en nvidea, meer omdat ik daar nu meer ervaring en vertrouwen in heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
natuurlijk moet de computer stil zijn (want hij staat in mijn huiskamer).
Ga je overklokken?
nee
Wat heb je zelf al gevonden?
dacht zelf aan het mainstream gamesysteem van maart met een video cart van maximaal 200 euro. of mogelijk kijken wat er in de best buy guide van mei staat. wil echter komende zaterdag 2 mei gaan kopen.
Welke vragen heb je hier nog over?
1. heb ik wel een mainstream computer nodig of kan ik het ook met een goedkopere (basis of budget game systeem van maart) doen?
2. hoe belangrijk is de video card tov de rest van de computer?, hoe verhoud een basis game computer met een 350 euro video card zich tot een mainstream gamesysteem met een 200 euro video card?(die video card is het grootste kosten verschil tussen beide systemen)
3. kan iemand mij uitleggen hoe belangrijk de verschillende statestieken zijn die bij een video card vermeld worden? ik bedoel de:
Nominale snelheid videochip,
Rekenkernen,
Geheugengrootte,
Geheugensnelheid (DDR),
Geheugen Busbreedte
4. ik heb de GeForce GTX 960 vergeleken met de Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost beide video cards van rond de 200 euro. ik weet niet of ze vergelijkbaar zijn. op het oog lijkt me de geforce een stuk sneller (hogere snelheid video chip en geheugen). maar de R9 heeft weer meer reken kernen, geheugen en busbreedte.
[ Voor 67% gewijzigd door ejvandekaa op 29-04-2015 11:06 ]