Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij laptop Photoshop

Pagina: 1
Acties:

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-11 23:01
Mijn vriendin is bezig haar eigen bedrijfje op te zetten en zit doorvoor ook regelmatig op mijn PC te Photoshoppen. Om het wat prettiger werken te maken wil ze graag een eigen laptop aanschaffen. Buiten Photoshop zal er niet veel anders worden gedraait aan zware applicaties. Af en toe kijkt ze een serie oid.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooornamelijk Photoshop, het liefts dus een redelijk paneel met 1080P

Wat is je budget?
Max 500euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, zal voornamelijk op via kabel worden gebruikt. Liever 15 dan 17".

Heb je nog bepaalde voorkeuren
Als hij in het roze geleverd kan worden, des te beter :P

Het maakt niet uit of hij tweede hands of nieuw aangeschaft wordt.
Voor Photoshop is voor zover ik weet geen denderende videokaart nodig? Kun je af met een onboard videokaart af?
Verder lijkt het me handig 8GB aan board te hebben. Een SSD komt in dit prijssegment te vervallen denk ik.

Mijn oog is op de volgende laptop gevallen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 01404
(zo te zien is er meer vergelijkbaars te vinden in de Lenovo range)

Of deze tweedehands:
V&A aangeboden: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

Hebben jullie nog ideeen? Zie ik wat over het hoofd?

Alvast bedankt!

Signature

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

Helaas hebben de meeste (alle?) Lenovo laptops brakke schermen, ook de IPS panelen die Lenovo gebruikt zijn niet al te best. De variant waar je naar linkt heeft trouwens een TN paneel (bah). Wat voor Photoshopwerk wil je vriendin vooral doen? En met wat voor files werkt ze? Photoshop maakt inderdaad (nog) niet echt gebruik van een dedicated GPU, al zit daar de laatste tijd wel verandering in. Voor mijn gevoel is € 500,- wel een krap budget, maar 2dehands zal je allicht kunnen slagen. In de pricewatch staat in ieder geval niks noemenswaardigs onder de € 500,- met een 15,6" FHD IPS paneel. Rek het budget met € 200,- op et voilá! pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1WF

Some infinities are bigger than others.