Toon posts:

Raspberry Pi (2) compatibel hardware - WiFi dongels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik hoop in dit topic van jullie gebruikers, de goed werkende merken en types van compatibel WiFi adapters te verzamelen voor mensen die er een willen kopen en de zoektocht te vergemakkelijken.
Mijn raspberry is onderweg en wil later ook draadloos gaan dus ik ben in de markt voor een adapter voor Pentest etc.

Draait de jouwe draadloos?
Welk merk - type adapter heb je.

Als je hem hieronder wil noemen met zoveel mogelijk deze info?

Datum:
Merk:
Type:
Winkel:
USB vendor-id en product-id
Chipset en of revisie nr:
Raspberry Pi versie :

Bedankt alvast!!!

_/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 04:10

FCC

Ik heb ergens vorig jaar een zgn. BendooBox gekregen met een Raspberry Pi B+. Daar zat een TP-Link nano bij, modelnummer TL-WN725N. Heb hem echter nog niet geprobeerd..

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:26
Ik ben op het moment bezig met een project op een beaglebone. Dit is dan wel geen Raspberry Pi, maar gezien het een usb device is en ik ubuntu draai zal de adapter ook gewoon op de raspberry pi moeten werken.

gaat om dit model:
Sitecom N150 | WLA-1100 wifi adapter
https://www.sitecom.com/e...pter-n150/wla-1100/p/1561
prijs: ~15 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Let er wel op dat een merk en type niet altijd voldoende informatie geeft. Er zijn merken die bij een volgende revisie van een type een andere chipset gebruiken. Dus revisie en chipset zijn ook nuttig om te noteren.
Linux drivers werken door het USB vendor-id en product-id van het apparaat uit te vragen en vervolgens de bijbehorende driver-modules te laden, dus het kan ook handig zijn deze 2 id's te noteren.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters O-) , zie http://elinux.org/RPi_VerifiedPeripherals voor andere hardware ;)

Helaas heeft die lijst geen filters, dus je kan bijv. niet zoeken op dual band specifieke wifi-adapters.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:40:
Let er wel op dat een merk en type niet altijd voldoende informatie geeft. Er zijn merken die bij een volgende revisie van een type een andere chipset gebruiken. Dus revisie en chipset zijn ook nuttig om te noteren.
Linux drivers werken door het USB vendor-id en product-id van het apparaat uit te vragen en vervolgens de bijbehorende driver-modules te laden, dus het kan ook handig zijn deze 2 id's te noteren.
bedankt! zeer handig idd . ik pas de eerste post aan.
Bedankt ieder voor snelle de input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Deze Xiaomi WLAN adapter (€3,74) laatst ontvangen en ff in m'n Windows 8.1. PC gestoken, wordt herkend als 2717:4106. Heb hem echter niet in gebruik op Pi, dus kan je daar niks over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:57:
Deze Xiaomi WLAN adapter (€3,74) laatst ontvangen en ff in m'n Windows 8.1. PC gestoken, wordt herkend als 2717:4106. Heb hem echter niet in gebruik op Pi, dus kan je daar niks over vertellen.
Das een mooi prijsje.
Pagina: 1