Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

In LAN via WAN of toch alleen LAN

Pagina: 1
Acties:

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Er is iets met ip adresse waar ik niet uit kom.
Als ik op mijn telefoon via een extern ip-adres (WAN) naar mijn NAS ga terwlijk ik verbonden ben met mijn router (LAN). Ben ik dan afhankelijkt van de upload van mijn provider.
Met andere woorden: Telefoon > Router > Modem > Ziggo > Modem > Router > Nas.
Ipv: Telefoon > Router > Nas
Zo ja. Is hier een oplossing voor in mijn router zelf. Iets van Extern ip in LAN direst door naar LAN.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je vanaf buitenaf naar je NAS wilt, en spul naar je telefoon wilt downloaden, ben je idd afhankelijk van de upload die je provider biedt. Immers, je upload iets vanuit je NAS naar buiten; het is uitgaand. Download is naar binnen :)

Maar ik snap niet exact wat je vraag is en wat je wilt. Het lijkt er op dat je met je telefoon je NAS van buitenaf wilt bereiken, maar dat nu
1) niet lukt, of
2) jou te traag is

Aan 2) kun je niks doen iig, da's zoals gezegd idd je upload. Als 1) het geval is moet je denk ik naar iets gaan kijken dat poortmappen heet, oftewel dataverkeer toestaan van je NAS naar buiten en vice versa.

Maar zeg eerst maar eens wat je wilt en wat er niet lukt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoe ik het lees doet je router aan NAT loopback, ofwel dat je van binnenuit de port forwards op je externe IP kan benaderen. Dit verloopt in de regel niet via je internetverbinding, maar is iets wat in je router afgehandeld wordt. De snelheid die je hiermee haalt wordt bepaald door de snelheid waarmee je router kan NAT'ten :).

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Bertha781
Ik word niet helemaal begrepen. Geeft niet gebeurt vaker.
De FTP van mijn Nas heeft Lan adres 10.0.0.1:21 (voorbeeld).
Deze poort heb ik port forward ingesteld.
Op mijn telefoon in de app ES File Explorer maak ik via externe IP met poort nummer 21 verbinding naar mijn nas. Maar als ik op mijn Lan zit wil ik niet via WAN contact maken, dus niet afhankelijk zijn van mijn beperkte upload. Zonder nog een FTP aan te maken met interne IP.

Verwijderd

Het helpt ook als je je vraag iets duidelijker stelt ;). Daarnaast lijkt het erop dat je het antwoord van spone niet helemaal begrepen hebt. Je hoeft helemaal niets extra's aan te maken als je modem NAT loopback ondersteund omdat je modem detecteerd dat het om het eigen externe IP adres gaat waardoor Ziggo helemaal niet aan bod komt.

NAT Loopback
Telefoon > Router > Modem > Router > Nas

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 23:04 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:16
Dit ligt inderdaad aan de NAT loopback functie van je router. Simpel testje:
Ik doe een traceroute vanaf mijn PC naar m'n eigen publieke IP en naar een IP in hetzelfde LAN.
Beide laten maar 1 hop zien: direct gevonden. Oftewel: verkeer blijft binnen LAN. Pas als ik een ander publiek IP probeer, is te zien dat er verbinding wordt gemaakt buiten het LAN.

• Bertha781
Hoe doe ik zo'n traceroute?

Verwijderd

start -> cmd.exe
dan daar het commando [tracert] uitvoeren op je externe IP adres

• Bertha781
Beide adressen 1 HOP.
Kan iemand bevestiggenf dat de Netgear WNDR3700 deze functie ondersteunt?

Verwijderd

Jup, de Netgear WNDR3700 ondersteund NAT Loopbak. Maar is dat ook het apparaat dat het externe IP adres ontvangt van Ziggo? Ofwel, staat je Ziggo modem in bridge mode?

• Bertha781
Jawel dat staat hij'. Wel appart dat de router zijn Lan ip veranderd als ik de modem reset.
Pagina: 1