Toon posts:

[forum topics] Laatste pagina knop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je bij pagina nummering in een forum thread op "Laatste" drukt je een ander url krijgt als dat je het pagina nummer van de laatste pagina aanklikt, dat andere url is niet zo storend, maar dat het laatste pagina nummer niet geselecteerd is vind ik wel een beetje raar. Ik zou het knopje laatste gewoon naar de laatste pagina laten gaan (en dan daar de knop niet tonen) ipv dat dat een andere query is die de laatste berichten op haalt (wat ik denk dat het nu is?)

Vergelijkbaar met phpbb lmf etc, waar je ook altijd een knopje/textlink hebt voor de laatste pagina, maar dit dan ook echt naar de laatste pagina gaat.

"Just sayin" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor de laatste pagina kan je al op het nummer klikken. Ik zou het jammer vinden als de functionaliteit laatste = laatste ongelezen post (i.t.t. laatste pagina) verdwijnt :)

(Just saying as bezoeker, niet als crew).

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 28-04-2015 22:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:17
Volgens mij is de laatste pagina-knop helemaal niet laatst ongelezen post, maar een pagina met het aantal posts dat je hebt ingesteld als het aantal posts per pagina. Dus als een topic 51 posts heeft, dan heeft het 3 pagina's, waarvan pagina 3 maar 1 post heeft (bij 25 posts per pagina), maar als ik op 'Laatste' klik, dan zie ik de laatste 25 posts (want ik heb 25 posts per pagina ingesteld).

Either way: laatste paginanummer en 'Laatste' tonen allebei daadwerkelijk wat verschillends, daarom wordt bij het aanklikken van 'Laatste' niet het laatste paginanummer geselecteerd. Zelf zie ik er ook niet echt de meerwaarde van in eigenlijk en weerhoudt het me ervan om op 'Laatste' te klikken :P

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 28-04-2015 22:42 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 17:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik gebruik de laatste knop vooral omdat ik geen zin heb om terug te gaan naar de vorige pagina om te begrijpen waar het over gaat als de discussie net op een nieuwe pagina beland, handige functionaliteit die imo moet blijven :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10 17:44

WWJD

*pluh*

F_J_K schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:28:
Voor de laatste pagina kan je al op het nummer klikken.
Wellicht onnozel, maar bedankt voor de tip!

Ik klik eigenlijk altijd op "laatste" om vervolgens een topic van achter naar voren te lezen, waarna ik altijd in de knoei ben met de pagina nummers. "Laatste" resulteert op de een of andere manier meer berichten dan een pagina doet, oftewel het is altijd zoeken naar het begin van een pagina, nadat je alles van laatste hebt gelezen..

Op andere fora krijg je met "laatste" altijd echt de laatste pagina (en daar kan dan best maar één bericht in zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 23:16
"Laatste" toont inderdaad de laatste x berichten in de topic (x = je ingesteld aantal posts per pagina).

Je kan ook op het icoontje links van de topic klikken, deze zal je doorsturen naar het laatste nieuwe bericht sinds je het forum bezocht. Het linkt jammer genoeg niet naar je laatst ongelezen bericht, maar als je die topic bij je vorig bezoek aan het lezen was en dan daar op klikt zal je sowieso naar het laatste nieuwe bericht gebracht worden.

Coördinator van de Waze Belux Community

Pagina: 1