Oudere iMac upgraden of niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:21
Ik heb een Imac begin 2008 met 3gb ram en ssd os x yosemite
Is het het waard om te upgraden naar 4 of 6 GB ram? :?

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Als je ziet dat je tegen de limiet aanloopt van je werkgeheugen wel ja. :)

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De vraag of het het waard is kan alleen jij bepalen :) We kunnen je helpen met of het zin heeft, maar dan moet je wel vertellen wat je er mee wilt doen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment typ ik vanaf een iMac 24" 2009, 8GB ram + Samsung 840 PRO SSD.
Draait nog als een tierelier, sommige upgrades zijn het wel waard. Maar zoals Daedalus al zegt het is wel makkelijk als je om advies vraagt dat je ook aangeeft wat je er mee wil doen en/of wat je verwachtingen zijn.

Volle bak gamen gaat niet werken, maar een beetje browsen, photoshoppen, video editen, hd content bekijken etc zal prima werken. Aan de andere kant is Apple wel altijd geneigd om eens in de zoveel tijd support voor nieuwe besturingsystemen te stoppen op oude modellen. Je zal zelf moeten afwegen hoeveel geld je wil investeren en hoe lang je nog met het apparaat wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik sluit me bij Typecast-L aan. Je iMac is ruim 7 jaar oud. Hij zal gebaat zijn bij wat meer RAM, maar de vraag is meer hoe lang je er nog op wilt werken.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
RAM zal je machine niet veel sneller maken, je kunt alleen meer zaken tegelijk open hebben staan. In sommige gevallen kan het snelheid winst opleveren zoals bij grafisch/video werk, maar hoofdzakelijk kun je gewoon meer doen. Meer browser tabs open, meer programma naast elkaar draaien ect.

Zie het als een groter bureau kopen. Je kunt je meer erop zetten en zo sneller bij bepaalde dingen komen, maar uiteindelijk werkt je op de zelfde snelheid maar hoef je minder vaak op te staan om dingen uit de kast te pakken.

Dus het is afhankelijk van je gebruik of je extra ram zult gaan merken.

[ Voor 34% gewijzigd door MenN op 29-04-2015 11:05 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Pagina: 1