• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hallo,

Op dit moment heeft mijn oude computer (Dell Precision 370) een Intel Pentium 4 640 (Prescott) processor.

Intel Pentium 640: http://ark.intel.com/nl/p...ache-3_20-GHz-800-MHz-FSB

Deze zou ik graag willen upgraden naar de Intel Pentium 4 631 (Cedar Mill) die ik nog heb liggen.

Intel Pentium 4 631: http://ark.intel.com/nl/p...ache-3_00-GHz-800-MHz-FSB

Na het upgraden gaat de computer wel aan, maar krijg ik geen beeld. Na het terugzetten van de Intel Pentium 640 (Prescott) werkt het wel weer. Op Google heb ik niet echts iets kunnen vinden waar uit blijkt dat mijn computer niet compatibel is met de Cedar Mill processors.

Chipset: Intel 925X (Intel Pentium 4 en Pentium 4 EE ondersteuning)
Geheugen: 4 GB DDR2
Socket: 775

Hoe kan het dat de computer niet meer op start met de Intel Pentium 4 631?

Alvast bedankt.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:46
Geen support in de bios zou het kunnen zijn.
Of geen support voor de nieuwere stroomspecificaties van de Cedar Mill.

Het is allebei natuurlijk om te janken qua performance. Een hedendaagse Atom is al sneller en verbruikt 8x minder (~tdp 10w vs 80w).

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 18:53
Dell
Grote kans dat het BIOS geen Cedar Mill ondersteunt. Misschien kun je op de site van Dell een nieuwere BIOS vinden?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Stefan22
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Ik heb al een update gedaan naar de nieuwste BIOS, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. De releasedatum van deze BIOS is 27 juli 2006, er is wel ondersteuning voor nieuwere processors.

http://www.dell.com/suppo...eCode=DU,EN&categoryId=BI

[ Voor 41% gewijzigd door Stefan22 op 28-04-2015 23:50 ]

• NitroX infinity
Ik zit ff naar die spec pagina's van Intel te kijken. Je weet dat die Cedar Mill op 3GHz werkt en je huidige cpu op 3,2GHz?

Cedar Mill is een die-shrink (65nm tegenover 90nm) van Prescott en bevat geen verbeteringen in prestaties.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Stefan22
  • Niet online
Ik heb op dit moment een Prescott op 3.20 GHz ja. Maar de Cedar Mill is een jaartje jonger, en 65nm ipv 90nm, dus ik dacht dat die wel wat sneller zou zijn?

• NitroX infinity
Nee. Ceder Mill is slechts Prescott op 65nm. Dus is niet sneller per MHz.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-02 17:28
Zoals al gezegd, het gaat je echt niets opleveren zelfs qua snelheid ietsje minder. En een beetje minder verbruik :)

Zoek hier in V&A of op marktplaats en je hebt voor weinig een systeem wat een stukje krachtiger is...

V&A aangeboden: HP Desktop E8400 3.0ghz core2duo, 4gb, 250gb, Windows 7 licentie

Die kan nog prima meekomen, E8400 met een goede videokaart ernaast en je kan zelfs nog prima een game spelen... moet je uiteraard geen GTA V verwachten op 60fps.

• Stefan22
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties. Dan houdt ik het op dit moment nog even bij mijn Intel Pentium 4 640 als er toch niet zoveel verschil in prestatie is. Een nieuwere desktop ben ik nog niet nodig, aangezien deze prima bevalt. Ik heb daarnaast wel een krachtigere laptop. Bedankt!

Verwijderd

Reset je bios eens voordat je de CPU erin steekt. Het kan zijn dat je met je huidige instellingen gewoon out of spec loopt als je de andere erin zet.
Pagina: 1