Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budgetlaptop, ~350 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Met name de simpele dingen: Office, internet, DVDtje, etc. Misschien een klein beetje gamen, maar niks high-end. Videobewerking af en toe, maar alleen in de allersimpelste vorm (knippen qua tijd, geen effecten oid).

Wat is je budget?
Liefst onder de 350 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, niet of nauwelijks.

Heb je nog bepaalde voorkeuren
Een 15-inch scherm, voor de rest niet zoveel bijzondere eisen.

Na het nodige onderzoek begin ik door te krijgen wat goede specificaties zijn voor een laptop (SSD, Full HD, Intel i5+, 8GB RAM, etc.). Voor mijn budget is dit echter logischerwijs niet haalbaar. Waar ik een beetje mee worstel: waar kan ik het beste op besparen?

Het model dat me tot nu toe het meeste bevalt, is de Lenovo IdeaPad G50-70 59438790. Deze is voor 388 euro te koop bij de MediaMarkt (klik) Via de PriceWatch is dit model niet te vinden, vandaar de ouderwetse link.
  • 15,6 inch scherm
  • Intel i3 4005U
  • 4 GB RAM
  • 500 GB HDD
Geen SSD, geen HD scherm, en eigenlijk iets boven budget. Zou dit een goede keus zijn? Iets dat jullie niet bevalt aan dit model, en dan met name waarom?

Alvast bedankt voor alle moeite, hopelijk kunnen jullie me verder wat wegwijs maken!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
voor jouw budget is het snel genoeg en kan je niet echt beter krijgen een i3 is goed genoeg voor wat jij zecht maar je zal er absoluut niet op kunnen gamen met die cpu haal je bij minecraft op medium-low settings maar 25-30 fps. mischien een idee om een laptop tweedehands te kopen dan zal je wel een beter laptop hebben.
edit: na even rondgekeken te hebben kom ik geen laptop tegen die beter is als die als ik kijk naar cpu hdd en scherm ik denk dat je het beste kan gaan voor die lenovo of een tweedehandse. las je voor een tweedehandse gaat neem dan deze pricewatch: HP ProBook 6560b (LY445ET) een i5 met ssd en een dock 15 inch scherm. als het toch iets te veel is dan kan je ook voor de \ze gaan V&A aangeboden: Acer Aspire V3-571G-53218G75Makk
ook een ssd met hdd i5 en gt630m er zit naast de 120gb ssd ook nog een 750gb hdd.

[ Voor 54% gewijzigd door 123lodewijk op 28-04-2015 20:32 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Is deze niks? iig de goedkoopste notebook met SSD:

http://www.paradigit.nl/l...-30/80037747/details.aspx

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:34
Dan liever die met i3, die N2840 processor is niet vooruit te branden.

Android fanboy

• Cinemaskoop
Met een SSD wordt zo'n proc ineens toch wel snel hoor. Denk dat het sneller aanvoelt door die SSD dan een i3 met normale disk.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
Licht gebruik op een 15 inch laptop, 1366x768 en 4GB geheugen EN een dvd-speler:
http://tweakers.net/categ...2iVr9yYQ18jsnrTgIq4qtdf0A
Onder de 270 euro heb je keuze uit 10 verschillende laptops die dat bieden. Zet er zeker een SSD in (50-100 euro) en dan heb je voor 300 tot 350 euro een moderne snelle laptop van je favoriete merk. Je kan er alleen niet écht op 3D-gamen.

• Cinemaskoop
Als iemand dat kan wel ja.. anders is mijn keuze beter.. Dan heb je een Celeron, 4GB, 120GB SSD en een DVD rewriter voor 369 kant en klaar.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
Cinemaskoop schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:10:
Als iemand dat kan wel ja.. anders is mijn keuze beter.. Dan heb je een Celeron, 4GB, 120GB SSD en een DVD rewriter voor 369 kant en klaar.
Oh, jouw suggestie: http://www.paradigit.nl/l...-30/80037747/details.aspx lijkt me ook prima. Een paar tientjes duurder dan als je zelf gaat knutselen. Maar niks mis met de aanbieding, hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik niet genoeg weet van laptops om er zelf aan te gaan sleutelen, en ik tweedehands wat risicovol vind met zo'n bedrag, heb ik uiteindelijk gekozen voor de laptop met SSD van Paradigit.

Iedereen bedankt voor de suggestie, heeft echt enorm geholpen!
Pagina: 1