Toon posts:

oc vraagjes mbt Athlon

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een athlon 650 (100*6,5) maar nu dacht ik altijd dat een athlon op 133 *... liep. ik heb een soltek 77KV moederbord die gaat van 66mhz tot 133 mhz.

nu had ik het progje wcpuid of zoiets geprobeerd en hij gaf een athlon aan. externe clocksnelheid 200,.. en 3,...

wat is nu juist. en welke van de genoemde waardes kan ik aanpassen. ik heb een standaard koeler (1fan)in de kast en geforce met standaard koeler (1 fan) athlon met athlon koeler (2fans) en zo'n 5,25" bay koeler 2 fans mijn temperatuur is nog nooit zover ik weet boven de 34 graden uitgekomen

wie weet raad om zijn systeem zo te configureren dat ik een flinke boost krijg

o ja op 133*6,5 krijgt de monitor geen signaal enzo help!!!!!!!

Verwijderd

Je hebt een BUS van 200 MHZ. Dat wil zeggen je BUS is 100 MHZ DDR (Dubbel Data Rate) Per klokslag worden er 2 blojes dta doorgegeven waardoor je effectief op 200 MHZ draait. De multiplier is niet aan te passen zonder je CPU open te maken.
In je BIOS staat je BUS gewoon als 100 MHZ aangegeven. En die kun je gewoon aanpassen. Maar de 133 MHZ (266 dus) ga je niet halen. De meesta borden halen met moeite de 115 (230 dus).

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Van de week stond er op tweakers een stukje over het 200 Mhzverhaal :
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12129

Ik heb zelf een Athlon 700, deze draait niet hoger (stabiel)dan 7 * 107 .....

Als je de Athlon zwaar wil gaan overclocken dan moet je de plastic behuizing eraf halen (voorzichtig), een Goldfinger device erop aansluiten, een goede cooler erop zetten, dan kan je nl. de multiplier wijzigen.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee (misschien binnenkort toch maar eens proberen), maar er zijn er hier velen die dit wel gedaan hebben.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu op 110*6,5 715 lopen.de temperatuur is van 30 naar ± 34 gegaan systeem is stabiel. hoever kan ik nog doorgaan zonder beschadigingen. of ben ik nu al te ver gegaan

weet iemand ook hoe ik onder quakeIII het aantal frames kan weergeven. dat moest tog met een commando in de console of niet soms?

/update : als ik de fsb op 133 mhz ontvangt de monitor geen signaal. hoe kan dit ik heb 128 mb 133 mhz geheugen

alvats bedankt

Verwijderd

seta cg_drawFPS "1"

lekker kort hehe

Verwijderd

volgens mij snap je het niet helemaal
als je de fsb op 133 zet heb je 133x6,5=865mhz(=processor snelheid) en dat gaat jou niet lukken zonder voltages aan te passen en wat koeling aan te schaffen. nu heb je 110x6.5=715mhz je kunt nog wel de pci clock (hoe heette het ook al weer?) er bij optellen, dit moet je in je bios instellen. dan heb je 110+33=143mhz en dit zal je geheugen nog wel slikken denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
maar hoelang houd mijn processor dat uit. het is natuurlijk kut als hij al na 1 jaar de geest geeft. ik heb hem nu op 741mhz lopen. super stabiel niet 1 x gecrashed.

o ja ik heb zo'n temperatuur sensor. in het bios geeft hij aan
system o°C
CPU 35°C

in windows:
system 35°C
CPU 0°C

ik weet dat de sensor maar bij 1 van de 2 is aangesloten maar wat is nu het waarschijnlijkst de CPU op 35°C of het systeem???

ik weet dat ik een newbie ben op het gebied van OC maar ik moet het toch op een manier leren

Verwijderd

een beetje redelijke temp bij jouw overklok snelheden is 35 graden (bij dit weer trouwens) voor de processor, moederbord zal rond de 28 graden zitten tip als je bang bent dat de zooi te heet wordt haal dan de kast open en doe het raam open, heb ik vannacht ook gedaan en de temp daalde van 38 naar 25 graden terwijl m'n athlon van 800 naar 896 geclocked werd.

Verwijderd

Topicstarter
maar hij zal niet kapot gaan bij 35°C?

• Elteor
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Als het goed is niet, hij kan wel iets hebben. Mijn proc draaid al een anderhalf jaar lang op 41 graden.

Als je echt boven de 50 komt moet je oppassen, boven de 60 a 70 zou ik snel uitzetten ....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

de max. is meestal 70C, dan gaat je moederbord er voor de zekerheid mee nokken, je cpu kan 80C hebben. Je kunt ook de temp in de gaten houden in je bios en als hij te snel oploopt weet je dat je er mee moet nokken.

Verwijderd

Mij Athlon 600@683 (van wege de temp) wordt met een koetje tussen 48 en 51 graden, deze staat bijna dag en nacht aan, binnenkort ff zo'n GFD-tje halen met Alpha cooler

• Scidd0w
  • Laatst online: 30-06 14:34
Waar hebben jullie die temp sensor geplaatst?
Ik heb namelijk een athlon 750@750 (nog wel ;)) en ik heb mijn temp sensor tegen de core geplaatst.
Hij geeft bij mij een temp aan van rond de 45
graden en ik heb toch best wel een goede cooler (arctic circle).
Kloppen deze waardes?
Ik zie hier namelijk ook veel waardes van rond de 30 35 graden?

cya,
Scidd0w

• The-Force
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Mijn Athon 750 loopt perfect stabiel op 862 (115x7.5) Temp blijft ± 35 graden.
Als ik hoger ga dan 115 looptie wat vaker vast. Op 115 bijna nooit eigenlijk. Ik gebruik 133mhz geheugen en een GlobalWin VOS32+ koeler.

Oowjaa, mobo is Abit KA7

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

mijn athlon loopt stabiel op 800@896mhz en de temp verandert niet = 38graden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hier 800@1000Mhz (precies). FSB staat nog op 100, multiplier x 10, temp MB is 38C en daar wordt ik niet warm of koud van, kan ie hebben.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Jaja, Multiplier 5.. I know. komt door mijn GFD, die zet ik op 10.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

976 en dan heb ik m'n athlonnetje nog met garantie hehehehehe wordt wel een beetje warmer trouwens...
Pagina: 1